خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ورزش یک مسئولیت بزرگ اجتماعی است که باید همراه با فرهنگ باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ورزش یک مسئولیت بزرگ اجتماعی است که باید همراه با فرهنگ باشد

امام جمعه گفت: ورزش یک مسئولیت بزرگ اجتماعی است که باید همراه با فرهنگ باشد و الا صرف اینکه انسانی قدرت بدنی داشته باشد، کافی نیست.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل ورزش و امور جوانان استان با اشاره به اینکه در ورزش باید مسائل معنوی، ارزشی و اخلاقی مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: ورزش از نظر فردی موجب سلامت تن و رشد این نعمت خدا می شود، اما دستگاه ورزش یک دستگاه فردی و شخصی نیست و در واقع یک تشکیلات اجتماعی است که مهمترین آن شاخصه فرهنگی می باشد.

 

وی افزود: از گذشته های دور که ورزش های ما، ورزش بومی و مردمی بوده است که الگوی آن ورزش باستانی می باشد، بهترین نمودار آن شخصیت، اخلاق، تحمل، برداری و گذشت بوده که به ورزشکار داده می شده است، لذا ما ورزش های خودی را با این چشم می دیدیم و می بینیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ورزش یک مسئولیت بزرگ اجتماعی است که باید همراه با فرهنگ باشد و الا صرف اینکه انسانی قدرت بدنی داشته باشد، کافی نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه باید در کنار مسئله ورزش، مسائل ارزشی و فرهنگی نیز دیده شود، گفت: روزنامه کیهان همواره در کنارمسابقات ورزشی، عکس شهیدی را نیز درج می کند و این کار بسیار باارزشی است.

 

وی با بیان اینکه ورزشی که می خواهیم یک ورزش مکتبی است نه صرفا قوی بودن بدن، گفت: باید نقشه به کارگیری قدرت، در یک نقشه کمک به مظلوم و مبارزه با ظالم باشد و پیام اخلاق و فرهنگ بدهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: ما به ورزشکار خود به عنوان یک جبهه فرهنگی و در راستای نظامی که اصل آن بر عدالت، کمک به مظلوم و مبارزه با ظالم است، نگاه می کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: جامعه از قهرمانی ورزشکاران در جبهه های مختلف خوشحال می شود زیرا آن قهرمان از جامعه ای است که نظام آن اسلامی و بر پایه ی عدل است.

 

وی گفت: بدن انسان سالم نعمت بزرگی است اما همه این نیست بلکه خود ما انسان هستیم و شاخصه ما اراده است نه بدن.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قوی کسی است که اراده و ایمانش به گونه ای است که نفسش نمی تواند آن را از جا بکند و به گناه بکشاند، گفت: قوی تر از همه آن کسی است که وقتی ناراحت و عصبانی شود، سخن بدی بر زبان جاری نکند و از چارچوبه ی حرف حق خارج نشود و به کسی اهانت نکند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی  مطرح کرد: مواردی بود که از بردباری قهرمانان خود بسیار خوشحالی بودیم، اما گاهی رسانه ها مسائلی را مطرح می کنند که اصلا متناسب با ورزشکاران و قهرمانان ما نیست.

 

وی با اشاره به اینکه کسانی هستند که وقتی قدرت می گیرند به حق دیگران دست درازی می کنند، گفت: در خیلی جاها نشان داده می شود که افرادی مسئولیتی می گیرند و قوه قضائیه مدارکی ارائه می کند؛ کسانی به عنوان مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی محاکمه می شوند و به زندان می افتند که اموال مردم را برده اند و این مایه ی ننگ است، لذا قوی آن فردی است که وقتی تسلطی پیدا می کند و قدرتی می گیرد، هرگز به حق و مال دیگری دست درازی نمی کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: انسان قوی اراده اش به گونه ای است که علی رغم داشتن قدرت زیاد به حرام دست نمی زند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: خراسان جنوبی شاخصه آن فرهنگ است و مقام معظم رهبری نیز از این شهر به شهر علم و ایمان تعبیر فرموده اند، لذا امیدوارم در این مقطع و دوران مسئولیت شما استان خراسان جنوبی به عنوان یک منطقه فرهنگی و ایمانی شناخته و دست پرورده های شما به گونه ای تربیت شوند که همیشه برگ برنده فرهنگ و اخلاق را که قوت واقعی انسان در آن نهفته است را به همراه داشته باشند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *