خانه / نمازجمعه / متن خطبه ها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: امر به معروف و نهی از منکر به معنی ضمان اجرای فرمول دین خدا است/ کشتار و ظلم به مردم کشمیر مایه ننگ جدیدی برای بلوک شرق است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: امر به معروف و نهی از منکر به معنی ضمان اجرای فرمول دین خدا است/ کشتار و ظلم به مردم کشمیر مایه ننگ جدیدی برای بلوک شرق است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به معنی ضمان اجرای فرمول دین خدا است، آیا مردم در باقی فرمول ها این را نمی فهمند؟

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در خطبه های اول نماز جمعه اظهار کرد: پیام همایش شیرخوارگان حسینی که در ایران و ۴۰ کشور انجام می شود به بی رحم های قصی القلب بین المللی و اندیشه های منحط لیبرال دموکراسی و مخصوصا رژیم های کودکش سعودی و رژیم صهیونیستی این است که کودک کشی ها را تعطیل کنند.

 

وی افزود: جرج جرداق مسیحی که بهترین کتاب خود را در رابطه با حضرت علی(علیه السلام) می نویسد، می گوید ” حسین علیه السلام در آن لحظات آخر فرزند شیرخوارش را بر روی دست گرفت و در مقابل دشمن قرار داد که دشمن با دست خودش محکومیتش را امضا کرد و با تیر حرمله این محکومیت ثبت شد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: سال گذشته در اربعین حسینی کشیش مسیحی خاک کربلا را می بوسد و می گوید آنچه در انجیل ما از ذبیح فرات به آن خبر داده، حسین(علیه السلام) است و مسلمانان افتخار کنید و سرتان را بالا بگیرد زیرا در دنیا حرفی برای گفتن دارید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر لزوم تقوای در اندیشه، افزود: امر به معروف و نهی از منکر به معنی ضمان اجرای فرمول دین خدا است، آیا مردم در باقی فرمول ها این را نمی فهمند؟

 

وی با بیان اینکه یک عملیات نظامی دارای نقشه است و باید طبق آن عمل کنند تا به پیروزی برسند، ادامه داد: هر جایی برخلاف نسخه و فرمول و نقشه عمل شود، قابل ملامت است لذا طبق نقشه عمل کردن جزو ضروریات است و این را همه می فهمند؛ اما وقتی به دین خدا می رسد، نمی فهمیم!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر بخواهیم انسان و سعادتمند شویم باید طبق فرمول دین عمل کنیم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی در جاهایی که خارج از فرمول دین خداست، باید یادآوری شود تا افراد از آن دست بکشند.

 

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر کاری فردی نیست که سلیقگی عمل شود بلکه سلامت، رشد، نشاط و کمال جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: برخی به اسم دین از زیر بار وظایف فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شانه خالی می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه پیشرفته ترین و مترقی ترین چیزی که در دین برای کمال و سعادت جامعه مشخص شده است امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: امروز در فرصتی که انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، باید در مقابل مکتب های پوچ که هیچی ندارند جز جوسازی، با افتخار سر خود را بالا بگیریم و هم درست حرف بزنیم و هم درست به آن عمل کنیم.

 

خطبه دوم.

وی با اشاره به اینکه رعایت تقوا بحث لفظی نیست بلکه حقیقت تقوا را در اندیشه، گفتار و اعمال خود باید داشته باشیم بخصوص مسائلی که سرنوشت جامعه و بشر به آن متصل است، افزود: هیچ زمانی نباید دشمن را ضعیف بشماریم و از او غافل شویم زیرا دشمنان برنامه دارد و صراحتا اعلام می کند که همه گزینه ها روی میزش است و از هر راهی بتوانند بر ما مسلط می شود و این یک مسئله نظامی نیست.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز تحت طرح و برنامه های دشمنان هستیم، طرحی که او بر ما تسلط پیدا کند و بعد از تسلط همه امور و شئون مان را نابود کند، گفت: آنچه امروز به عنوان پارازیت های دشمن در فضای حقیقی، مجازی، مجلات و روزنامه ها القا می شود، هدفش این است تا ما را از درون خالی و به تحیر وادارد، لذا این یک اتفاق نیست بلکه یک پروژه است و باید حواسمان را جمع کرده و هوشیار باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تهاجم های مختلف دشمن و ایجاد شبهه برای ایجاد سرگردانی و شبیخون فرهنگی است و نباید این را ساده بشماریم، گفت: تقوا این است که سنگرهای دفاعی فکر، عقیده و ایمان خود را در مقابل دشمن مستحکم کنیم.

 

وی اضافه کرد: دشمن اکثریت جامعه را با طرح های در فقر، مشکلات و نیازمندی‌ها که حتی نگران تأمین زندگی روزانه زن و بچه است، نگه می دارد و در کنار آن به شیوه ای، برخی را مشغول به پول های حرام، تفکرهای قارونی و بی تفاوتی نسبت به دردهای مردم می کند؛ این‌ها پروژه دشمنان است که انجام می شود و الا اینها همه راه حل دارد اما راه حل آن را انجام نمی‌دهند!

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمن برای ایجاد آلودگی و فساد در جامعه و اینکه جامعه امین و با ایمان خائن و دزد شود و سرگرم موادمخدر و مشروبات الکلی گردد و تحت تأثیر موسیقی غنا و حرام قرار گیرد، پروژه دارد، گفت: تقوا این است که ما درست در نقطه مقابل دشمن آنچه توان داریم بکار بگیریم و توطئه دشمن را خنثی کنیم وگرنه دشمن در زمان خودش از همه و بخصوص از سمپادها و طرفدارانش انتقام خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تقوا یعنی براساس حکم دین و  اسلام در مقابل دشمن کوتاه نیاییم و در همه سنگرها از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایستادگی و مقاومت کنیم، افزود: به دشمن خوش بین نباشید و به تبسم و عهد و پیمان دشمن اعتماد و تکیه نکنید چرا که خدا فرموده دشمنان پیمان ندارند و شما را به بازی می گیرند.

 

وی با بیان اینکه آیا خیال می کنید که اگر دشمن بارش را به دوش برخی ها قرار دهد، آن ها را دوس دارد؟ خیر اینگونه نیست زیرا دوست هیچ کسی نیست، ادامه داد: دشمن می خواهد با ایجاد حزب ها و گروه ها ما را ضعیف کند تا برنامه‌های ظلم و ستم و بی تفاوتی در مقابل آن را اجرا کند.

 

امام جمعه بیرجند با ابراز تاسف از اقدامات نخست وزیر هند و ظلم به مسلمانان جامو و کشمیر، گفت: این شبه قاره هند یک روزی استعمار انگلیس بر آن مسلط بود و خون مردم مظلوم را می‌کشید؛ آقای ماهاتما گاندی همت گماشت و گفت من شبه قاره هند را به پیروی از رهبر آزادگان جهان حسین بن علی علیه السلام از زیر سلطه انگلیس آزاد می کنم و موفق شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه امروز بر اساس سیاست های شوم استعمار غرب و انگلیس متاسفانه یک عمل غیرعادلانه و ظلمی بر مسلمانان جامو و کشمیر می‌شود، گفت: کشتار و ظلم به مردم کشمیر مایه ننگ جدیدی برای بلوک شرق می شود مگر اینکه توبه کند و از پیروی استعمار انگلیس برگردد.

 

وی با اشاره به بی رحمی هایی که امروز سمبل فرهنگ لیبرال دموکرات است، تصریح کرد: امروز که متاسفانه اصل ثروت و سرمایه داری مطرح است در آن هیچ رحمی بر انسانها و حیوانات نیست و مایه ننگ در جامعه ما است که برای اینکه قیمت مرغ ارزان نشود و به دست عده ای نیازمند برسد، ده‌ها و صدها هزار جوجه مرغ یک روزه را زنده در آب خفه می کنند و یا چرخ می کنند! چرا برخورد نمی‌شود؟

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: کسانی که در محیط زیست اگر در مقابل گرگ از خود دفاع کنید شما را محاکمه می‌کنند و ده‌ها میلیون جرم از شما می‌گیرند که چرا با گرگ این کار را کردید، اکنون صدها هزار جوجه مرغ را زنده چرخ می کنند به تقلید از غربی های کثیف؛ کجاست فرهنگ و رحم و انصاف؟ متاسفانه این افراد با خیانت از ما دارند اروپایی و انگلیسی می سازند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: باید سنگرها را محکم بگیرید چرا که دشمن علنی و پنهان دارد فکر، فرهنگ، اقتصاد و سیاست شما را دست می زند؛ با نظرهای کارشناسی در مقابل دشمن بایستید و پیروزی نهایی مسلم برای شماست و آنانی که به غرب پیوستند به ناامیدی خواهند رسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *