خانه / گام دوم انقلاب / امام جمعه بیرجند: تفکر مطهری سدّی در مقابل تفکرات غرب است/ پیروزی‌ها و شکست‌ها در جنگ فرهنگی رقم می خورد

امام جمعه بیرجند: تفکر مطهری سدّی در مقابل تفکرات غرب است/ پیروزی‌ها و شکست‌ها در جنگ فرهنگی رقم می خورد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن کاملا به صورت کارشناسی عمل می کند و لذا تفکر مطهری سدی در مقابل تفکرات غرب است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اساتید بینش مطهر خراسان جنوبی اظهار کرد: در عین حالی که جمادات وحیوانیت در وجود انسان جمع شده است، اما انسان، انسان است و از انسان به اندیشه تعبیر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه شاخصه انسان، اندیشه است، افزود: این اندیشه است که انسان را می سازد و با بصیرتی که پیدا می کند همه عالم هستی به مانند کف دستش برایش روشن می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از اندیشه، انسان تمامش چشم می شود، و حقایق را می بیند و عالم ملکوت در جلوی چشمش محسوس است، لذا واقع گرایی وقتی صورت می گیرد که انسان به این کمال برسد و دین خدا یعنی همین.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: اصل موضوع دین، حق شناسی، مبدا شناسی، جهان شناسی و… است اما موانعی که همیشه در جلوی پیغمبران قرار داشته، حیوانیت انسان ها بوده که او را مشغول به مسائلی می کند.
وی عنوان کرد: در دوران هر پیغمبری هواهای نفسانی مطرح و به دنبال آن جنگ های فیزیکی صورت گرفته است، و این ها مسائلی بوده که در واقع باید حل شده می بود، مسائلی که امروز نیست مطرح است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: دشمن کاملا به صورت کارشناسی عمل می کند و لذا تفکر شما سدی در مقابل تفکرات غرب است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه بدترین آفت دین تفکر لیبرال دموکراسی غرب است، گفت: تفکر لیبرال دموکراسی غرب یعنی اینکه هواهای نفسانی آزاد، عده ای تمامی امکانات در دستشان باشد و جنبه های غرور آفرین نفس را مطرح و عده ای دیگر به نان شبشان محتاج باشند، لذا تفکر غرب اینگونه، فکر کردن را از مردم گرفته است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب ما ا سلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، گفت: خود بیگانگان در سخنانشان گفته اند که انقلاب ایران، انقلابی است که اگر اروپا با آن خصمانه برخورد نمی کرد می توانست مشکلات فرهنگی اروپا را نیز حل کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: برای مقابله با انقلاب ایران پروژه های مختلفی با شیوه های متفاوتی از جمله جنگ اقتصادی، سیاسی، نظامی و… صورت می گیرد، اما برد و باخت در جنگ فرهنگی صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: گرفتاری های امروز جامعه به مانند جنگ تحمیلی بر ما تحمیل شده است و این در حالی است که مکتب در استعداد خودش غنی ترین مکتب است و به صورت بالفعل دارای متفکرانی هستیم که یکی از آنها اندیشه مطهری است و رهبر معظم انقلاب نیز یکی از مصادیق بارز همین قضیه است.
وی با اشاره به اینکه تفکر و اندیشه مطهری یک تفکر ناب است و این نیز ساده به دست نمی آید، تصریح کرد: اینکه شهید مطهری به این حقیقت می رسد به خاطر این است که هم دارای اندیشه و هم دارای قلبی پاک بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: خودسازی و تسلط بر استدلالات همان چیزی است که شهید مطهری به آن رسیده بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: امروز در غوغا سالاری تمدن وحشی قرن ۲۱ برای اینکه همه ذخایر ما صرف و خرج مسائل سیاسی و اقتصادی و جنگ نظامی نشود ایجاب می کند که این مرکزیت در هر فرصت مناسبی، تفکر مطهری را به جامعه خود و دیگر جوامع صادر کند و این یک ضرورت است.
وی با اشاره به اینکه در نقطه ای از تاریخ قرار داریم که گرایش ها به سمت اندیشه مطهری شدید است و شدیدتر نیز خواهد شد، افزود: در تهاجمات ۴۰ ساله که بسیارتلخ بود اما شیرینی نیز حاصل شده و آن اینکه دشمنان به وسیله خودشان بسیاری از مسائل، حقایق و شناخت هایی که باید مردم عالم از مکتب های انحرافی شرق و غرب می دانستند، را بروز دادند و این در حالی بود که با هیچ قلم و هنری نمی شد این مسائل را به مردم تفهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز گرایش ها به سمت حقایق، اسلام و تفکر اسلام بیشتر شده است، گفت: تفکر اسلام امروز در سطح بین الملل، منطقه و داخل کشور در حال زنده شدن است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: امروز کاملا مشخص است که غرب شکست خورده و خودشان، از خودشان بدشان می آید و آن دسته از کشورهایی که با صد اشتیاق خودشان را به غرب وصل می کردند، فهمیده اند که دیگر نمی توانند به آن ها دل ببندند.
وی گفت: در ۴۰ سال اول دارای تجربیات مثبت و منفی زیادی بوده ایم، لذا با توجه به اینکه زمینه مساعد است باید در گام دوم انقلاب قدم محکمی برداریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن در همه جبهه ها در حال شکست خوردن است، گفت: امروز مسائل اقتصادی در اولویت قرار دارد اما اصالت با مسائل فرهنگی است، زیرا اقتصاد، امور اجتماعی، سیاسی و… برخاسته از نوع فرهنگ است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: به ناچار دشمن در همه جبهه در حال عقب نشینی است و این به خاطر این است که میدانی مهیا شده که گویای همه ی مسائل است، لذا جبهه های تبلیغی ما باید حداکثر استفاده را از این فرصت انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب، گام با برکتی خواهد بود، گفت: شهید مطهری سمبل مکتب شناسی و انسان شناسی است،  لذا باید در گام دوم انقلاب آنچه از نوشته های شهید مطهری موجود است را آگاهانه برای جامعه خود تنظیم کنید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آینده صف های نوبت برای گرایش به این تفکر ایجاد خواهد شد، بیان داشت: در همه گیر و دارها، دزدی ها، اختلاس ها، دادگاه ها و اینکه یک عده به نان شبشان محتاج، و برخی ها دچار مادیات و شهرت شده اند، کار شما مادر تمامی کارهاست و در آینده بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: پیکره بسیج، یک پیکره ولایی است، لذا لازم است تا در حلقه های بصیرتی این موضوع مطرح و از این سیستم حداکثر استفاده صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *