خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: کسانی که قصد تحریف راه حسین بن علی(ع) را دارند بدانند که به هدف شومشان نخواهند رسید

امام جمعه بیرجند: کسانی که قصد تحریف راه حسین بن علی(ع) را دارند بدانند که به هدف شومشان نخواهند رسید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همه ی آن هایی که خواستند راه امام حسین(علیه السلام) را تحریف کنند و مانع شوند و یا در صدد تحریف آن هستند، حال می خواهد متوکل عباسی، یزید، رضا شاه و یا طرح انگلیسی باشد، بدانند که هرگز به چنین هدف شومی دست پیدا نخواهند کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان هیأت های مذهبی و مداحان اهل بیت(علیه السلام) بیرجند، اظهار کرد: جایگاه پیامبر آخرالزمان و خاندان پاکش و مخصوصا پنج تن آل عبا یک جایگاه استثنایی است که از زمان خلقت آدم ابوالبشر تا به امروز و تا قیامت در همین جایگاه خواهد ماند.

 

وی افزود: اینگونه تصور نشود که این سخن از باب احساس، مکتب و مذهب اهل بیت زده می شود، خیر؛ اینگونه نیست، بلکه این جایگاه در کتب ادیان قبل از اسلام به آن پرداخته شده است که اسناد آن نیز موجود می باشد و به عنوان نمونه می توان به کتب عتیق که در ده ها کتاب عتیق یکی از آن ها مربوط به ادریس نبی است، اشاره کرد، ادریس نبی از پیغمبران بسیار قدیم است، در آن کتاب دارد که سوالی اصحاب ادریس، از ادریس کردند و حضرت ادریس از مشابه آن سوال را که فرزندان و فرزندزادگان آدم ابوالبشر کرده بودند گزارش داد، اصل سوال این است که افضل مخلوقات کیست؟ حالا بعضی گفته اند فرشته است به دلیل اینکه فرشته گناه نمی کند، بعضی گفته اند آدم ابوالبشر است به خاطر اینکه خدا فرشتگان را امر به سجده بر او کرده، لذا این سوال را ادریس گزارش داد که فرزندان و فرزندزادگان آدم از خود آدم ابوالبشر پرسیدند، افضل مخلوقات کیست؟ فرمود به شما بگویم آنگاه که خدای متعال مرا خلق کرد، و روح در من آفریده شد پنج تا شبح نورانی در عرش خدا مشاهده کردم، عرض کردم بار خدایا این اشباح که هستند؟ فرمود آن ها از اولاد تو خواهند بود، ولی تو را به خاطر آن ها خلق کرده ام، عرض کردم خدایا اسم آن ها چیست؟ خطاب رسید “بارقلیطا، ایلیا، طیطه، شبر، شبیر” یعنی محمد(ص)، علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع).”

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: مشابه این جریان نیز حدود ۶۰ سال قبل و در دوران قدرت شوروی سابق، در آن طرف کوه های آرارات و کشور آذربایجان به وقوع پیوست و الواحی کشف که توسط باستان شناسان مورد بررسی قرار گرفت و آخرین نظریه آن ها این بود که این الواح، الواحی است که به کشتی نوح بر می گردد؛ پنج کلمه بر روی این الواح نوشته شده بود و شما نیز بسیار شنیده اید که حرز کشتی نوح به نام این پنج تن بوده است و آن این اسما هستند ” یَا حَمِیدُ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ یَا عَالِی بِحَقِّ عَلِیٍّ یَا فَاطِرُ بِحَقِّ فَاطِمَةَ یَا مُحْسِنُ بِحَقِّ الْحَسَنِ وَ یا قدیمَ الاِحسان بِحقِّ الحُسَین”؛ پس از آن ماجرا زبان شناسان دنیا را دعوت کردند تا این کلمات را ترجمه کنند و همین پنج کلمه بارقلیطا، ایلیا، طیطه، شبر و شبیر را توانستند کشف کنند و این در زمانی بود که شوروی ها مالک آن منطقه بودند و به این حرف ها راضی نبودند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه همه ی پیغمبران به جریان حسین بن علی(علیه السلام) خبر داده بودند، گفت: امام علی(علیه السلام)، امام حسن مجتبی(علیه السلام) و حتی خود سید الشهدا نیز از جریان کربلا آگاه بودند.

 

وی افزود: آنچه موجب بقای دین به معنی حقیقی نه انحرافی آن شده است، اساس آن اجرای عدالت و مبارزه علیه ستم ستمگران بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: همه پیغمبران برای زدن یک حرف آمده اند و آن اینکه انسان جایگاه عدالت را بگیرد و این جایگاه تنها مسائل اقتصادی نیست، بلکه باید جایگاه خودِ انسان، قیام به قسط باشد و روزی این تحقق پیدا خواهد کرد زیرا این وعده خداست و آن روزی است که فرزند حسین(علیه السلام) ظهور پیدا کند و این ظلمی که امروز همه ی دنیا را پر کرده “ملئت ظلما و جورا” را به “قسطا و عدلا” تبدیل کند و این کار خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: روز ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) روزی است که هدف امام حسین(علیه السلام) تحقق پیدا خواهد کرد و رجعت حسینی نیز به دنبال این قضیه خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه انسان های بی سعادت، گمراه و گمراه کننده همواره با حق، خدا، دین، عدل، قسط، پیغمبران، ائمه و آرمان های امام حسین(علیه السلام) جنگیده و می جنگند، بیان داشت: دشمن در هر قیافه ای در می آید و در لباس های ما نیز نفوذ پیدا می کند، اما مهم این است که بتوانیم با بصیرت، دشمن را در هر قیافه و لباسی شناسایی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: همه ی آن هایی که خواستند راه امام حسین(علیه السلام) را تحریف کنند و مانع شوند و یا در صدد تحریف آن هستند، حال می خواهد متوکل عباسی، یزید، رضا شاه و یا طرح انگلیسی باشد، بدانند که هرگز به چنین هدف شومی دست پیدا نخواهند کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز جریاناتی در قیافه ها و اسم های مختلف به راه افتاده اند که به اسلام، انقلاب و راه حسین بن علی(علیه السلام) ضربه وارد کنند، اما مطمئن باشند که نمی توانند.

 

وی یادآور شد: صدام بعد از رضاشاه، منویات انگلیس، صهیونیست ها و آمریکایی ها را اجرا و علیه مکتب حسینی، انقلاب حسینی و کشور اسلامی ایران قد علم کرد و هر جنایت و ظلمی را انجام داد اما همگان دیدند که عاقبتش چه شد و ره به کجا برد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: اخیرا مقاله ای در روزنامه های خود آمریکا منتشر شده است که نویسنده رئیس جمهور آمریکا را خطاب قرار داده و اینگونه گفته است که ” آقای ترامپ حواست جمع باشد زیرا امروز یزید مدرن تویی؛ عاقبت صدام را بنگر و منتظر چنین روزی باش، زیرا در طول این قرن ها هر کسی که در مقابل امام حسین(علیه السلام) قد علم کرده است با همه ی مانوری که داده، آخرش محکوم به فنا شده و تو نیز بهتر از آن ها نیستی.”

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: انواع مسائل اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، پیشگیری از اذیت و آزار مردم را در عزاداری ها مدنظر قرار دهید و رعایت کنید زیرا عظمت و وقار شما در این می باشد اما بیشتر از همه ی این موارد در محتوایی که به مردم ارائه می دهید دقت کافی را داشته باشید تا مطابق هدف امام حسین(علیه السلام) باشد.

 

وی بیان داشت: اگرچه جریانات امروز فرق می کند اما اصل میدان مبارزه هیچگونه فرقی نکرده است لذا باید علیه ظلم که هم هدف دیروز حسین بن علی(علیه السلام) بوده و هم هدف فردای مهدی فاطمه(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، به پا خیزیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: طبق روایات کسانی که پیش از ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مواضع حضرت را که همان عدل و مبارزه با ظلم است را رعایت کنند، ارزششان بیشتر از کسانی است که بعد از ظهور باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جایگاه، اجر، ثواب و موقعیت شما بسیار قابل ارزش است، گفت: شما امروز در مقابل ظلم بیگانگان که کارشان خشونت، حمله، درشتی و ویرانی شهرها، کشتن زن ها و کودکان و آواره کردن مردم است، ایستاده اید.

 

وی خاطر نشان کرد: سمبل جبهه حسینی و ائمه اطهار، روز اربعین است که تمامش ایثار، محبت، گذشت و خدمت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امروز به اسم انقلاب، افرادی نفوذ پیدا می کنند و کارهایی را انجام می دهند اما هوشیاری مردم تمامی نقشه های آن ها را خنثی می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد لذا هرچه که خارج از آن باشد پذیرفته نیست و هیچ ربطی به انقلاب و اسلام ندارد.

 

وی مطرح کرد: برخی افراد نفوذ می کنند، مانور می دهند و انواع و اقسام انحرافات را ایجاد می کنند، اما مردم بصیرت دارند و تشخیص می دهند که آن کارهایی که خارج از ایده های امام حسین(علیه السلام) و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است هیچ ربطی به اسلام ندارد و آن ها ستمگرانی هستند که نفوذ پیدا کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  افزود: جایگاه شما بسیار رفیع است و امروز شعار، نوحه و سینه زنی شما هرچه منظم تر و معقول تر باشد به هدف نزدیک تر خواهد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: انشاءلله همچنان که امروز به عشق امام حسین(علیه السلام) این صف های عزاداری را تشکیل می دهید روزی فرا رسد تا به عشق امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در صف های مبارزه با ستمگران در رکاب آن حضرت باشید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *