خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: امام حسین علیه السلام تنها سمبل آزادی و آزادگی در جهان است/ مصباح هدایت و سفینه نجات ویژگی برجسته سیدالشهدا است

امام جمعه بیرجند: امام حسین علیه السلام تنها سمبل آزادی و آزادگی در جهان است/ مصباح هدایت و سفینه نجات ویژگی برجسته سیدالشهدا است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همه ی پیغمبران و ائمه مصباح هدایت و سفینه نجات هستند اما از اول دنیا تا آخر دنیا در میان همه ی انبیا و اولیا این ویژگی برجسته مختص امام حسین(علیه السلام) است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با فرمانده و پرسنل پدافند هوایی شرق کشور ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین( علیه السلام) اظهار کرد: اینکه دهم شهریور، روز پدافند هوایی و اول محرم الحرام است نشان از پیوند ناگسستنی شما نیروهای با ایمان و سلحشور با جریان کربلای معلی دارد.

 

وی افزود: احادیث نبی اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) نسبت به حضرت سید الشهدا، به صورت ویژه بیان شده و آن این حدیث است ” إن الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة”؛ همه ی پیغمبران و ائمه مصباح هدایت و سفینه نجات هستند اما از اول دنیا تا آخر دنیا در میان همه ی انبیا و اولیا این ویژگی برجسته مختص امام حسین(علیه السلام) است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حدیث دیگری آمده است که ” آتشی از محبت حسین(علیه السلام) در دل هاست که هرگز سرد نخواهد شد”، گفت: محبت اولیا الله همیشه برای اهل ایمان وجود دارد اما آنی که به صورت ممتاز در کلام رسول خدا می آید حکایت از یک مسئله فوق العاده دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: عالمی به نام عالم ملکوت که عالم حقایق اشیاست وجود دارد، لذا اگر بخواهیم رمز کلام پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله و سلم) را درک کنیم باید به این عالم توجه داشته باشیم یعنی آنچه رسول خدا می فرماید یک بخش آن در عالم ملکوت قبل از پیامبر به ظهور رسیده و یک بخش آن در عالم ملکوت، بعدا ظاهر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در روز اربعین آن اسقف مسیحی راهی کربلا شد و در کنار میلیون ها انسان دیگر صلیب خود را بر روی زمین و سپس صورتش را بر روی خاک گذاشت و گفت “اینجا تربت ذبیح فرات است که در کتاب های ما به آن اشاره شده است.”

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: آن افرادی که احادیث را از خود پیغمبر به صورت مستقیم می شنیدند و به آن ایمان داشتند بر من و شما امتیازی دارند و آن اینکه این جملات را از خود پیغمبر و بدون واسطه می شنیدند اما شما نیز بر اصحاب پیغمبر دارای امتیاز هستید و آن این است که شما جریان این عالم ملکوتی که پیغمبر از آن خبر داده و این حرارت عشق حسینی که در دل ها می ماند و سرد نمی شود را درک کرده و ۱۴۰۰ سال نیز تجربه دارید و این بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: امروز ۱۴۰۰ سال می گذرد و به صورت یک معجزه زنده از فرمایشات پیامبر، جنبه ی عینی کربلا هر سال و بلکه هر روز به ظهور می رسد و ما به صورت ملموس آن را درک می کنیم و این چیزی نیست که تنها مختص شیعیان باشد بلکه غیر شیعه و آن هایی که اسلامشان بر اساس بینش است می توانند درک کنند.

 

وی ادامه داد: ما کاری به افرادی که به دنبال بیگانه می روند نداریم و آن ها از ما نیستند، زیرا آن فردی که تمام فکر، فرهنگ، سیاست و هرگونه تزی را از ترامپ و امثال او و یا انگلیس می گیرد مال اسلام نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: آن مسلمانی که از اسلام تغذیه می شود، چه شیعه و چه غیر شیعه، به امام حسین(علیه السلام) ارادت دارد و برای آن حضرت به عزاداری می پردازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: هندوهای بت پرست به مانند شما عزاداری می کنند که گاهی برنامه های آن ها غلیظ تر است و با پای پیاده بر روی آتش می روند و حسین حسین می گویند و همانگونه که شما حسینیه دارید آن ها هم حسین واره و عزاخانه دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: جمعیت های مسیحی، ارمنی، زرتشتی و… در کنار شما برای امام حسین(علیه السلام) عزاداری می کنند و در خود کشور ایران نیز مشاهده می کنید که چقدرها به امام حسین(علیه السلام) و اصحاب ایشان متوسل می شوند و به عزاداری ها کمک می کنند و در روز عاشورا برای گرفتن غذای تبرک امام حسین(علیه السلام) در صف می ایستند و این در حالی است که مسلمان نیستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: امروز با توجه به اطلاعات عمومی و ارتباطات و آگاهی هایی که از تاریخ گذشته تا به امروز وجود دارد، نمی توان هیچ فردی به مانند امام حسین(علیه السلام) یافت، لذا جایگاه امام حسین(علیه السلام) یعنی این.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به پرسنل پدافند هوایی شرق کشور گفت: خوش به حال شما که این افتخار بزرگ را دارید و در راستای اهداف امام حسین(علیه السلام) که توحید خالص و زنده کردن معروف و نابودی ظلم و منکرات بود قدم گذاشته اید، واین به عنوان یک آرمان در جهان، همواره خار چشم ستمگران بوده است.

 

وی بیان داشت: آن تحلیل گر تشکیلات ستمگری صهیونیت نیز تعبیری دارد و می گوید که “ما برای تسلط بر مسلمانان هیچگونه مشکلی نداریم الا شیعه، زیرا شیعه به مانند یک مرغ بلند پرواز است و از تیر رس ما خارج و در اوج قرار دارد و دارای دو بال سرخ و سبز است بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد، امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است نمی توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پر از عدل داد خواهد کرد و اما آن چیزی که به شیعه جرأت می دهد  در پای این آرمان و در این دنیایی که مسلح به انواع سلاح های مخوف است، عرض اندام کند و از هیچ قدرتی نترسد وراثت کربلا است که همان بال سرخ می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: در اربعین حسینی نه تنها شیعیان بلکه تمامی آزادی خواهان جهان علاوه بر آن جمعیت ۳۰ میلیونی که خود را به کربلا می رسانند، در شهرها و کشورهای خود دست به راهپیمایی می زنند و به این حرکت ملحق می شوند، که علامه زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را به خاطر همین پیوستن به اربعین، ۴ الی ۵ فرزندش را به شهادت رساندند و اکنون نیز بر خلاف خود دادگاه نیجریه اجازه معالجه وی را نمی دهند اما ایشان همچنان استقامت می کنند و از هیچ چیز نمی ترسند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تنها سمبل آزادی و آزادگی در جهان حسین(علیه السلام) است، ادامه داد: در هند روزی آقای ماهاتما گاندی به مردم  شبه قاره هند که زیر چکمه های انگلیس له می شدند گفت “من شرّ این انگلیسی های خبیث را از شبه قاره کوتاه می کنم آن هم به پیروی از رهبر آزادگان جهان حسین بن علی(علیه السلام)”

 

وی عنوان داشت: در بین همه پیغمبران و اوصیاء الهی، جایگاه امام حسین(علیه السلام) دارای جایگاه خاصی است و لذا می بینیم که دنیا از روز اول محرم دگرگون می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: همانگونه که خدای متعال به اصل قرآن اتمام حجت می کند که اگر می توانید مانند این قرآن بیاورید دقیقا همین موضوع برای امام حسین(علیه السلام) صادق است و اگر دنیا شک دارد، فرد دیگری را به مانند امام حسین(علیه السلام) ارائه دهد، که قطعا نمی تواند.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *