خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: در گام دوم انقلاب مردم باید برای خود دولت خدمتگزار انتخاب کنند

امام جمعه بیرجند: در گام دوم انقلاب مردم باید برای خود دولت خدمتگزار انتخاب کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم باید برای خود، دولت خدمتگزار انتخاب کنند، گفت: سرنوشت در دست مردم قرار دارد و اگر می خواهیم که خطاها را اصلاح کنیم، باید مردم را روشن کرد که اختیارات در دست خودتان است

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با جمعی از طلاب اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب باید به صورت طلبگی، تحقیقی و پژوهشی انجام شود و زوایای آن در جامعه پیاده گردد.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد، افزود: غنای انقلاب ما به اسلام است و از سویی آنچه در جامعه مشاهده می کنیم این است که فرهنگ عمومی مردم هر چند چهره ها تغییر پیدا کند، باز هم فرهنگ اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: با همه اشکالات و مشکلاتی که وجود دارد باز هم شاهدیم که مردم چه در راهپیمایی های سالیانه از جهت سیاسی، و چه در مراسم دینی در طی سال، حضور فعالانه دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: ۴۰ سال از عمر انقلاب می گذرد و دارای تجربیات تلخ و شیرینی بوده ایم و در این مدت نیز تهاجمات دشمن که به تعبیر خودشان همه گزینه ها روی میز است، وجود داشته، اما مصاحبه هایی که با مردم صورت می گیرد همگی آن ها با قیافه ها، سلیقه ها و در سطوح مختلف تقریبا یک حرف می زنند و آن اینکه ما منتظریم تا اسلام پیاده شود.
وی ادامه داد: باید به قشرهای مختلف مردم و حتی به مسئولین در رده های مختلف، حال می خواهد مجلس باشد و یا مقام اجرایی و دیگر سمت ها، گفت که خود، کشور، استقلال، آزادی، ناموس و دینشان را کمک کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: در عین حالی که باید به همگی اتمام حجت کرد اما به این نمی شود دل بست، بلکه باید تجربیات گذشته را دید و سرمایه های عظیم مادی و معنوی را مورد بررسی قرار داد و همچنین به خود بنگریم که در کجاها اشتباه کرده و آن را اصلاح کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در گذشته کشور در دست بیگانگان قرار داشت و همه ی امور را آن ها مدیریت می کردند؛ در زمان قحطی نیز کاری کردند که نیمی از مردم ایران از گرسنگی جان خود را از دست دادند؛ بعد از انگلیس نیز آمریکا شاه، دولت و مسئولین را انتخاب می کرد، همچنین بیگانگان همه چیز کشور را به غارت بردند و به این قانع نشدند و برای تحقیر کردن ملت ایران قانون کاپیتولاسیون را به تصویب رساندند، لذا این موارد را نباید فراموش کنیم.
وی مطرح کرد: این انقلاب توانست پس از پیروزی، امورات را از دست بیگانگان بگیرد و به دست خود مردم دهد و مردم سالاری دینی را ایجاد کند، لذا مردم بر اساس اسلام توانستند قانون اساسی را به تصویب برسانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در این ۴۰ سال دارای آزمون های خطای بسیاری بوده ایم و بسیاری از فرصت ها را نیز از دست دادیم که انگشت اتهام ابتدا به سمت دولتمردان برمی گردد اما باید توجه داشته که این دولت مردان را خودمان انتخاب کرده ایم، لذا اگر بناست خطاها اصلاح شود باید ابتدا از خود شروع کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مردم باید برای خود، دولت خدمتگزار انتخاب کنند، گفت: سرنوشت در دست مردم قرار دارد و اگر می خواهیم که خطاها را اصلاح کنیم، باید مردم را روشن کرد که اختیارات در دست خودتان است و با این تجربه چهل ساله دیگر بس است که به دنبال وعده ها، شعارها و حزب ها حرکت کرده اید.

 

وی با اشاره به اینکه چرا متوجه نیستیم که خدمتگزار کیست، گفت: همه ی ما در قبال کارهایی که می کنیم مسئول هستیم لذا نقطه اولی که در گام دوم باید اصلاح شود این است که مردم خود را مسئول بدانند و قوم، خویشاوند و حزب ها را کنار بگذارند، که در این راستا باید سوال هایی از جمله اینکه آیا از وضعیت موجود راضی هستید؟ آیا مسئولین با ضوابط کنونی میتوانند به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کنند؟ اگر خودتان مدیر بودید چه می کردید و ملاک ها و معیارتان چه بود و… را مطرح کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: باید تک تک مردم احساس مسئولیت کنند، آیا مردم حاضرند کلید خانه خود را بدون حساب و کتاب به دست هر فردی بدهند؟ اگر راضی نیستند چطور کلید ۸۰ میلیون خانه را بدون حساب به دست یک نفر می دهند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: هم باید سوال های فنی، حرفه ای و درست مطرح کرد که مردم نیز برای آن ها پاسخ داشته باشند و هم معیارهای یک فرد خدمتگزار را بیان کرد زیرا فردی که به دنبال منافع فردی خود است نمی تواند خدمتگزار باشد.
وی با اشاره به اینکه خدمتگزار فردی است که اهل ایمان باشد و در تخصص خود تجربه داشته باشد، گفت: از طرفداران هر کاندیداهایی در هر قسمتی می توان فهمید که این فرد چه کاره است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر بناست از سرمایه های مادی معنوی سیاسی فرهنگی اجتماعی و… استفاده کنیم و گام دوم را بلند برداریم، این به حقیقت نمی پیوندد مگر اینکه دولت به معنی عامش شایسته باشد و عنوان شایسته سالاری از شعار به عمل تبدیل گردد و این نیز نمی شود مگر اینکه مردم آگاهی کافی در جهت مسئولیتی که به افراد واگزار می کنند، داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: هنگامی که بحث گام دوم انقلاب، رشد ایران، اسلام و انقلاب مطرح می شود به نفع همه است و اگر ایران و اسلام ضعیف گردد به ضرر همه خواهد بود لذا هیچ آدم هوشیاری مخالف این نیست و همه باید همکاری کنند و کشور را در این شرایط خاص و با توجهات حضرت مهدی(عج) و با بیداری، هوشیاری و احساس مسئولیت، بر بال ملائکة الله بنشانند.
انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *