خانه / گام دوم انقلاب / توصیه های نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به دانشجویان گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

توصیه های نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به دانشجویان گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شما جوانان عزیز که توفیق خدمت به مردم را پیدا کرده اید، در آن چارچوبه ای که تخصص دارید، خدمت برسانید اما همه مسائل این نیست، بلکه مردم را در باقی مسائل از جمله در جهت فکری، روانی، اخلاقی، سیاسی و… همراهی کنید.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با دانشجویان گروه جهادی حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با اشاره به اینکه شما جوانان باید راه جوانان گذشته را ادامه دهید، اظهار کرد: بیماری های انسان چیزی نیست که همه گناه ها را به گردن میکروب یا بیماری به نام سرطان و… بیندازیم.

 

وی افزود: بیماری های اخلاقی، حرص و طمع، حسد، بی ایمانی و نتیجتا تفکر لیبرالی که همه ی ثروت ها را یک عده جمع کنند و بقیه از گرسنگی بمیرند، و همچنین بیماری های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، همگی مواردی است که انسان را تهدید می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شما خدمتگزار جامعه هستید، خاطر نشان کرد: همه ی ما از زحمات مردم روستایی، عشایری، صحرا نشین و… برخوردار شده ایم و موفقیت های خود را مدیون دیگران هستیم لذا سزاوار نیست که آن ها را فراموش کنیم بلکه باید خدمت رسانی به آن ها را دو چندان کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: شما جوانان عزیز که توفیق خدمت به مردم را پیدا کرده اید، در آن چارچوبه ای که تخصص دارید، خدمت برسانید اما همه مسائل این نیست، بلکه مردم را در باقی مسائل از جمله در جهت فکری، روانی، اخلاقی، سیاسی و… همراهی کنید و توجه داشته باشید که بسیاری از بیماری ها جامعه در این موارد است.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری هایی که در تن انسان اثر می گذارد بیماری های روحی است، ادامه داد: بسیاری از بیماری هایی که در جامعه اثر می گذارد نیز بیماری های اخلاقی است که متأسفانه هیچ فردی به این موارد نه تنها رسیدگی نمی کند بلکه به توسعه آن کمک می کند و تا این موارد وجود داشته باشد، جامعه سالم نخواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: انسان وقتی که خواب است از خود، ظرفیتش، جهان آینده و مسائل سیاسی غفلت دارد، لذا وقتی انسان دچار غفلت می شود، دزدان نفس، فرهنگ، سیاست، آزادی و استقلالش را می دزدند و چون غفلت دارد چیزی متوجه نمی شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: جامعه ای که مسئول، مدیر و رئیسش خواب باشد باعث می گردد تا دزدان همه چیز را به تاراج ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه از جامعه بیدار نمی توان چیزی دزدید گفت: اگر در جامعه ما همه چیز را می دزدند به خاطر این است که ما خواب هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فردی که در اما و یقین زندگی می کند مریض است در حالی که انسان سالم دارای یقین می باشد، افزود: برخی ها به وسیله مال می خواهند برای خودشان اعتماد حاصل کنند، در حالی که اعتماد، به مال حاصل نمی شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: امروز چه در لباس من، شما، کارمند و… هنگامی که خواب بوده ایم، ایمانمان را برده اند و چون از آن جهت آسیب دیده ایم متأسفانه متکی به مصالحه و سازش ها می شویم.

وی با بیان اینکه وقتی خود انسان مریض باشد نمی تواند دیگران را علاج کند یادآور شد: وقتی روح انسان مریض باشد دست به خیانت، کم فروشی، دزدی و سازش کاری می زند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: اگر ما علمی را که فرنگی ها از ما گرفتند را پس می گرفتیم اما فرهنگ خود را حفظ می کردیم، امروز هیچ مشکلی نداشتیم؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام می خواهد این کار را انجام دهد اما مشکل به خود ما برمی گردد، زیرا دشمن بیرونی کاری از دستش ساخته نیست ولی در داخل هر کسی طبق سلیقه، فکر و سیاست خود عمل میکند و نتیجه آن همینی است که می بینید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: امید است پس از ۴۰ سال تجربه، فراز و نشیب و پیچ و خم های زیاد، در گام دوم انقلاب حواسمان جمع شود و اگر خواب بوده ایم بیدار شویم و سرمایه های عظیم که به آن بی توجه هستیم را مد نظر قرار دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه چشم همه ی دنیا به این انقلاب است، خاطر نشان کرد: انقلاب، آثارش را در شرق و غرب عالم گذاشته است اما آن کسی که به این انقلاب بی توجه است خود ما هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: مشکلات کنونی کشور، مشکلاتی است که به وسیله دشمنان پشت مرز و یا افرادی نادان در داخل، بر ما تحمیل می شود، لذا در گام دوم انقلاب باید به کشور، مردم و غنای فرهنگی خود توجه کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در بهترین شرایط قرار داریم، گفت: امروز خود سیاستمداران غربی می گویند که آمریکا دیگر ژاندارم جهان نیست، لذا آن هایی که تا امروز به امید و پشتیبانی انگلیس و آمریکا در عراق، سوریه و فلسطین جنایت می کردند، می دانند دیگر این کشورها نه تنها پشتیبانشان نیستند بلکه نمی توانند حتی از خود دفاع کنند.

 

وی ادامه داد: امروز همان هایی که متکی به غرب بودند، می گویند باید تاریخ را به تاریخ قبل از سرنگونی پهپاد آمریکایی و تاریخ بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی تقسیم کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: در گام دوم انقلاب نباید آزمون خطا باشد زیرا جایگاه ما در جهان تثبیت شده و بدون تصمیم گیری ایران هیچ یک از کشورهای غربی نمی توانند در منطقه تصمیمی بگیرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه گروه های مقاومت منطقه امروز به تأسی از انقلاب ایران اسلامی ایستادگی می کنند، گفت: جوانان ما در گام دوم در کنار این نیروها که همه هستی خود را برای این انقلاب فدا می کنند قرار دارند.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه این انقلاب با عقل، دین، فطرت و وجدان مردم عجین شده است، گفت: این انقلاب ضد ظلم و استکبار است اما متأسفانه در داخل مشاهده می کنید که برخی مسئولان چگونه عمل می کنند که شایسته نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در اوایل انقلاب جوانان عزیز از دانشگاه ها برخاستند و سپاه، کمیته و جهاد سازندگی را تشکیل دادند و افتخار آفریدند، لذا امیدواریم شما جوانان نیز در تداوم راه آن ها، این انقلاب را به ثمر برسانید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: عبادت هفتاد نوع می باشد که از بهترین آن ها خدمت کردن به مردم است.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *