خانه / تاپ خبر / روز تاریخی/ سخنرانی رهبر انقلاب در جمع مردم بیرجند

روز تاریخی/ سخنرانی رهبر انقلاب در جمع مردم بیرجند

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: مردم بیرجند به عنوان مسطوره ای از ملت ایران در دوره حاکمیتِ رژیم ستمشاهی، پایبندی خود را در حمایت از هر حنجره ای که از آن نام اسلام و قرآن بلند می شد و برای حاکمیت دین فریاد می کشید ، نشان داده است.

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز (۷۸/۰۶/۰۶) در اجتماع باشکوه مردم خونگرم و صمیمی شهرستان بیرجند، با اشاره به نقش قابل توجه مردم این خطه از کشورمان در مبارزات اسلامی ملت ایران، وجود استعدادهای فراوان انسانی و طبیعی را در منطقه جنوب خراسان خاطر نشان کردند و ضرورت احیای این استعدادها را به عنوان یک دستور اسلامی، مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری در این اجتماع بزرگ که با ابراز احساسات پرشور حاضرین در تبعیت از ولایت عظمای اسلامی، توأم بود، از ایمان، پایبندی و اعتقاد راسخ به حاکمیت دین و ارزشهای اسلامی به عنوان خصوصیت همیشگی مردم بیرجند یاد کردند و فرمودند: در این شهر، علما و شخصیتهای علمی و ادبی بزرگی پرورش یافته اند که مرحوم آیت‌الله سید حسن تهامی و مرحوم آیت‌الله شیخ محمد حسن ضیاءآیتی و نیز حاج شیخ جواد عارفی، عالم کهنسال این شهر، از زمره آنان محسوب می شوند. مردم بیرجند به عنوان مسطوره ای از ملت ایران در دوره حاکمیتِ رژیم ستمشاهی، پایبندی خود را در حمایت از هر حنجره ای که از آن نام اسلام و قرآن بلند می شد و برای حاکمیت دین فریاد می کشید ، نشان داده است و برای مردم این شهر و مناطق جنوب خراسان، آمار و ارقام افتخارآمیزی از سرداران رشید و شجاع، شهدا، جانبازان و آزادگان به ثبت رسیده است.

امام خامنه‌ای از خاندان عَلَم به عنوان دست نشانده‌های استعمار کهن و میراث خواران سلطه جهنمی بیگانگان در منطقه بیرجند یاد کردند و ضمن برشمردن تلاشهای تحقیرآمیز آنان علیه علما، روحانیان و مردم مؤمن و با معرفت این شهرستان فرمودند: امروز در سایه حاکمیت اسلام، این منطقه از استعدادهای انسانی بالایی برخوردار است و استعدادهای طبیعی نظیر معادن غنی و سرزمینهای بالقوه حاصلخیز، امکانات فراوانی برای پیشرفت و ارتقاء سطح زندگی مردم به وجود آورده است، بنا بر این دستور اسلام، احیای این استعدادهاست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان، بر حمایت از حقوق انسانها و مظلومان و مستضعفان به عنوان اولین هدف حاکمیت دین یاد کردند و فرمودند: مبارزه مقدس برای اسلام و حاکمیت دین از سال ۱۳۴۱، با غربت و مظلومیت شروع شد؛ اما در اولین گام، مورد حمایت عواطف، ایمانها و احساسات مردم قرار گرفت و به رغم تمامی فشارها، شکنجه ها و زندانهای تحت مدیریت کارشناسان اسرائیلی، سیل خروشان و عظیم عواطفِ مردم توانست رژیم وابسته و تحت حمایت همه جانبه آمریکا را ساقط کند و پرچم اسلام، قرآن و دین و نیز پرچم حمایت از حقوق انسانها را در این کشور به اهتزاز درآورد.

مقام معظم رهبری، دشمنی عناصر ظالم، بدخواه، فاسد و شریر در هر منطقه ای از جهان با انقلاب اسلامی را یک خصیصه بزرگ در حرکت عظیم ملت ایران دانستند و فرمودند: آمریکا یک نماد خارجی و سیاسی از دشمنی با ملت ایران است؛ اما تنها دشمن ایران اسلامی نیست، بلکه در میان مفسدین، بدخواهان، کوته نظران، سوءاستفاده چیها و قلدرهای عالم، دشمنان دیگری نیز برای ملت ایران و این حرکت عظیم آزادیبخش وجود دارد. همه عناصر شیطان صفت و شریر در هر نقطه از دنیا با این انقلاب، بد و با این ملت، دشمن هستند و تا کنون هر کاری توانسته اند، برای لطمه زدن به انقلاب انجام داده اند؛ اما به فضل پروردگار ناکام مانده اند و از این پس نیز ناکام خواهند شد.

امام خامنه‌ای از اسلامی بودن به عنوان خصوصیت دیگر نهضتِ ملت ایران یاد کردند و فرمودند: به رغم خواست کسانی که با تحلیلهای غلطِ سیاسی تلاش کردند، ملت، مسؤولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به سمت ترجیح ارزشهای غیر اسلامی سوق دهند، این ملت همچنان پایبند به اسلام و علاقه مند به ارزشهای اسلامی، باقی مانده است و نمایندگان و برگزیدگان مردم نیز عمیقاً دل در گرو اسلام دارند و در راه عدالت، رسیدگی به محرومان و زنده کردن امکانات مادی و انسانی کشور به عنوان یک حکم بزرگ اجتماعی اسلام جانفشانی می کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از پرورش استعدادهای انسانی به عنوان هدف و خواست مؤکد نظام و انقلاب اسلامی یاد کردند و خطاب به جوانان فرمودند: این کشور متعلق به شماست و باید به نام اسلام و زیر پرچم اسلام از هر جهت ساخته شود، بنا بر این از خودسازی فکری و معنوی نباید غافل شوید نظام اسلامی پرچم دین را برافراشته است و جوانان عزیز باید از این فرصت برای تقویت عقاید دینی، ایمان، تعبد و پایبندی به دین استفاده کنند، زیرا از رهگذر آن، تک تک جوانان ما به عناصری مؤثر در پیشرفت کشور تبدیل خواهند شد.

مقام معظم رهبری با تأکید بر نقش جوانان در ریشه دار کردن نظام اسلامی فرمودند: اکنون ۲۰ سال است که نسل جوان کشور تلاش کرده است تا حکومت مردمی را در ایران اسلامی ، مستقل و خارج از محور و گردش مورد تمایل قدرتهای استکباری حفظ کند و در این راه نیز موفق شده است؛ با این حال دشمنیها تمام نشده است، اما ملتی که قوی، متحد و با ایمان باشد، هیچ دشمنی برای او خطرناک نیست و حتی وجود دشمن، می تواند حرکت، جهش و پیشرفت او را به دنبال داشته باشد.

امام خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان بر ضرورت نگاه یکسان مسؤولان نظام به تمامی نقاط کشور تأکید کردند و فرمودند: همه کسانی که در این کشور مسؤولیتی دارند، باید بدانند که برای این نظام، مرکزیت کشور اولویت محسوب نمی شود، شمال و جنوب و شرق و غرب کشور همه در حکم واحد هستند و هیچکدام از این مناطق حق بیشتری در منابع عمومی کشور نسبت به سایر مناطق ندارند، بنا بر این دولت، مسؤولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به همه کشور یکسان نظر کنند و هر جا محروم تر است، نظرشان به آنجا جدی تر، کارآمدتر و دلسوزانه تر باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت تلاش در جهت زدوده شدن محرومیتها از مناطق جنوب خراسان تأکید کردند و خطاب به جوانان این منطقه فرمودند: از استعداد خود در فراگیری مهارتها و کسب تخصصها هر چه بیشتر استفاده کنید، خوب درس بخوانید و خود را مجهز کنید. البته علم به تنهایی کفایت نمی کند و انسان عالم، هنگامی مفید واقع خواهد شد که ایمان راسخ داشته باشد.

مقام معظم رهبری حفظ وحدت و یکپارچگی ملت ایران را ضروری و حائز اهمیت دانستند و در پایان سخنانشان فرمودند: دشمنان ایران اسلامی در صدد هستند تا وحدت مردم را مخدوش کنند، گروهها را در مقابل هم قرار دهند و با طرح شعارهای پوچ و بی معنی، جامعه را تقسیم کنند. ملت ایران باید زیر پرچم اسلام، منافع عظیم ملی، وحدت ملی و یکپارچگی خود را حفظ کند و این راه افتخارآمیز را با پیگیری شعارها، اهداف و ارزشهای اسلامی ادامه دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *