خانه / تاپ خبر / توصیه های امام جمعه بیرجند در آستانه ماه محرم

توصیه های امام جمعه بیرجند در آستانه ماه محرم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در کنار عزاداری امام حسین(علیه السلام) باید بر روی جنبه های عملی از جمله اخلاق، کمک به محرومین و تعقیب سیاست های امام حسین(علیه السلام) در مقابل ستمگران کار شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با جمعی از جوانان هیأت بیت الحسین(علیه السلام) بیرجند اظهار کرد: داشتن یک کارشناس دینی برای هیأت ها یک امر واجب و لازمی است که خوشبختانه هیأت شما از این نعمت برخوردار است.

 

وی افزود: در گذشته و امروز پس از اینکه تجمعی حاصل می شود، عناصر بیگانه به طمع می افتند تا به نحوی در آن نفوذ پیدا کنند لذا راه پیشگری از هر خطری این است که انسان همراه با کارشناس باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) امر بسیار خوبی است اما همه آن هایی که عزاداری می کنند قابل قبول نیستند، لذا آنچه مهم می باشد این است که بتوانیم به اهداف امام حسین(علیه السلام) نزدیک شویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در کنار عزاداری امام حسین(علیه السلام) باید بر روی جنبه های عملی از جمله اخلاق، کمک به محرومین و تعقیب سیاست های امام حسین(علیه السلام) در مقابل ستمگران تأکید و کار شود.

 

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین(علیه السلام) یک مکتب است که باید از آن الهام گرفت، تصریح کرد: امام حسین(علیه السلام) جایگاهی دارند که نه تنها شیعه بلکه بسیاری از مسلمانان غیر شیعه نسبت به امام حسین(علیه السلام) ارادت خاصی دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: مشاهده می کنید که هر ساله در اربعین امام حسین(علیه السلام) از انواع مذاهب از جمله شیعه، سنی، مسلمان، غیر مسلمان، ارمنی و حتی یهودی شرکت می کند و آن دسته از افرادی که از این حضور میلیونی جا مانده اند نیز در کشور خودشان به راهپیمایی می پردازند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: در اربعین هر فردی که به نحوی احساس آزادگی کند، شرکت کرده و به امام حسین(علیه السلام) نزدیک می شود.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(علیه السلام) در میان همه ملت ها و مذاهب جایگاه ویژه ای دارد، افزود: این که انسان هم عارف به مسئله امامت باشد و هم پیرو آن، بسیار قابل ارزش است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به جوانان هیأت بیت الحسین(علیه السلام) گفت: اینکه از دوران دانش آموزی توانسته اید به مدت ده سال این روش را ادامه دهید برای ما بسیار خوشحال کننده است، لذا باید اندیشه شود تا این هیات در جایی استقرار پیدا کرده و فرصت و فراعتی حاصل کند تا بتواند برای جذب دیگر جوانان تلاش معقول و برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه خدمت به محرومین یک نگاه ویژه و کار بسیار باارزشی است که انجام می دهید، ادامه داد: تفکر پویا و سالم، برای جامعه اکسیر است، و این درست در مقابل اندیشه های منفی و آلوده ای که از ناحیه دیگران القاء می شود، قرار دارد.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *