خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: افراد قانون شکن و خودپرست مایه‌ی امیدواری دشمنان هستند/ مسئولین دولتی در هر رده ای که هستند باید در صف مقدم اجرای قانون باشند

امام جمعه بیرجند: افراد قانون شکن و خودپرست مایه‌ی امیدواری دشمنان هستند/ مسئولین دولتی در هر رده ای که هستند باید در صف مقدم اجرای قانون باشند

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: افراد قانون شکن و خودپرست مایه‌ی امیدواری دشمنان هستند و اگر منافع خودشان تأمین نشود حاضرند هر ظلم و فتنه انجام دهند.

 

به گزارش روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی عصر امروز در نشست شورای معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: افرادی که دست به اقدامات قانون شکنانه می زنند و منکرات را انجام می دهند، آنقدر مستبد هستند که تذکرات قانونی را بر نمی تابند و چقدرها مثال داریم که با ضرب و جرح و قتل پاسخگو هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسئولین همواره در این امر مقصر هستند، افزود: باید ماهیت چنین افرادی که هیچ قانونی ر ا بر نمی تابند مشخص شود، این افراد در مسائل سیاسی عملا می گویند که یا باید ما باشیم یا فتنه بر پا می کنیم، البته در طول تاریخ نیز چنین افرادی بوده اند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید ماهیت استبدادی این افراد هم برای خودشان و هم برای مردم مشخص شود، خاطر نشان کرد: در کدام کشور به انسان اجازه می دهند بر خلاف قانون عمل کند؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها، فشارها وَرای مقررات بر دوش مردم حاکم است، تصریح کرد: طبق آمار در هر دو روز یک قتل به وسیله پلیس آمریکا انجام می شود آن هم برای اتفاقات معمولی از جمله رد کردن چراغ قرمز.

وی اضافه کرد: آنچه افراد قانون شکن به عنوان آزادی مطرح می کنند، حرف خلافی است، زیرا آزادی به معنی قانون شکنی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی یادآور شد: افراد قانون شکن و خودپرست مایه‌ی امیدواری دشمنان هستند و اگر منافع خودشان تأمین نشود حاضرند هر ظلم و فتنه انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در حال حاضر در شرایط خوبی قرار داریم زیرا این روندی که امروز قوه قضاییه پیش گرفته است و از قانون و برخورد با قانون شکن پشتیبانی می کند بسیار جای امیدواری است.

وی ضمن بیان مفاسد موجود در ادارات دولتی گفت: مسئولین دولتی در هر رده ای که هستند باید در صف مقدم اجرای قانون باشند، زیرا از یک سو به مردم قول داده اند که آمدنشان برای اجرای قانون بوده و از سویی درآمدی دریافت می کنند که باید مطیع قانون باشند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی مطرح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از مسئولین نسبت به تعهدی که به مردم داده اند در جهت خدمت رسانی، عهد شکنی کرده، لذا آن درآمدی که از این طریق دارند هنگامی که به وظیفه خود عمل نمی کنند حرام خواری می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه متاسفانه حراستها هم گاهی به جای اینکه قانون را حفظ کنند، خودشان متهم هستند، گفت: چند وقت قبل بنا برگزارشی ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مسئله سیل به استان اختصاص یافته و یک آقای بر اساس گزارشاتی که داشته پرونده سازی‌ها را برای اینکه پول ها را بگیرند  اطلاع رسانی می‌کند اما به جای اینکه کسانی که پرونده سازی کردند از اقدام خود شرمنده شوند علیه این آقا شکایت کردند یعنی طلبکار در می آیند! در هیچ کجای دنیا چنین اجازه ای نمی دهند که اعتبارتی جذب شود و در بین عده ای که ذی حق نیستند توزیع شود و از طرفی افرادی که مشکلشان با ۵۰۰ هزار تومان حل می‌شود پولی برایشان نیست که مشکل این خانواده را حل کند!

وی با انتقاد از زندگی های اشرافی و دعوتی و خرج های آنچنانی، ادامه داد: نمیتوان در مقابل این منکرات بی تفاوت بود؛ این‌ها کجا می روند؟ دنبال چه هدفی هستند؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای الهی است و اساس آن نیز نوع دوستی است تا انسان و جامعه فاسد نشود.

وی با بیان اینکه زمینه ای که امروز وجود دارد، بسیار مناسب است، گفت: قیام سید الشهدا تصریح می کند که این امر بسیار مهم  و حیاتی است زیرا بهترین انسان ها فدا می شوند تا جامعه سالم بماند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: بنابراین چه در اطلاعات کافی که بر مردم و کشور و ادارت چه می گذرد اطلاعات کافی و جامع می خواهد و راهکارها برای امر به معروف و نهی از منکر باید کلیشه‌ای نباشد بلکه باید از ابتکارها و اقدامات موثر در شیوه برخوردها و شکایت ها و طلب ها استفاده شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: فاسد شدن جامعه به نفع هیچ فردی نیست و باعث می شود تا امنیت از بین برود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: منکر از هر نوعی که باشد باید با آن مبارزه کرد، در غیر این صورت نسل های آینده آلوده خواهند شد و دشمنان پشت مرزی که تشویق به گناه و فساد می کنند بر جامعه مسلط خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه برای سالم سازی جامعه باید فکری شود و برخوردهای قانونی صورت گیرد، گفت: با توجه به شرایط کنونی ایجاب می کند که تلاش بیشتری از خود نشان دهیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی تأکید کرد: در هر شرایطی قانون باید اجرا گردد؛ اگر قانون اشکال دارد باید آن را تغییر داد، نه اینکه با وجود قانون دست به خلاف زد و قانون شکنی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: مهمترین خدمت به جامعه سالم نگه داشتن آن است که باید ابتدا از خانه خود شروع کنیم.

وی با بیان اینکه باید از فرصت های به دست آمده استفاده بیشتری کنیم تا شاهد آثار خوبی باشیم، افزود: اگر افراد ناباب را انتخاب می کنیم و کاری می کنیم که مسئولیتی بگیرند، ظلمی است که خودمان بر خودمان می کنیم، لذا نباید حقوق، مسئولیت و اموال کشور را به دست افراد خودپرست و نااهل داد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در پایان گفت: مفاسد تنها در مسئله عفاف و حجاب نیست بلکه گران فروشی و دزدی بدتر از آن است بنابراین باید برای سالم سازی جامعه فکر و مطالعه شود و برخودهای قانونی انجام شود.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *