خانه / دیدارها / گلایه امام جمعه بیرجند از فروش پوشاک غیر‌متعارف در بازار

گلایه امام جمعه بیرجند از فروش پوشاک غیر‌متعارف در بازار

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر جا می‌رویم پیدا کردن پوششی که متناسب با اسلام، انقلاب و ایران باشد وجود ندارد، متأسفانه نظارت کافی نیست و پوشاک از خارج وارد می‌شود، همچنین دولت از دور نگاه می کند.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای سازمان بسیج اصناف و جمعی از مدیران مجمع امور صنفی استان اظهار کرد: انسان دارای زندگی شخصی است، شاید برخی ها غذایشان گرم و جایشان نرم تر باشد اما هیچ کس در این دنیا باقی نمی ماند.

 

وی با اشاره به اینکه آنچه مهم است و انسان در آن آزمایش می شود مسئولیت های اجتماعی است، افزود: جامعه به مانند یک بَنا می باشد که باید زیرساخت های آن را محکم ساخت و در غیر این صورت فرو خواهد ریخت و به زیان همه خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه بر چهار پایه استوار است، گفت: اگر دانشمندان حوزوی و دانشگاهی علمشان را فقط به صورت تئوری ارائه کنند و آن را در جامعه پیاده و به اجرا در نیاورند، چنین علمی هیچ خاصیتی نخواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: شرط مفید بودن هر عالمی به این است که علمش را به عمل درآورد و این یکی از پایه های یک جامعه درست به حساب می آید.

 
وی ادامه داد: شرط دیگر بنای جامعه این است که افرادی که امکانات و ثروت دارد، به گونه ای عمل کنند که ثروتشان در جامعه نقش داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: یک ثروتمند باید با یک دید کارشناسی نیارهای جامعه خود را ببیند و ثروتش را در آن جا به کار گیرد تا مشکلات را حل کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: اگرچه افراد با یکدیگر متفاوت هستند و شاید سطح زندگی برخی ها پایین تر باشد اما جامعه نیاز دارد تا افراد ایمانشان قوی باشد و نظم اقتصادی را به هم نزنند.
وی افزود: برخی ها اگرچه دستشان از مال دنیا پر نیست اما از نظر عقیده، اندیشه و اراده کاملا مشکلات را تحمل می کنند و هم پای جامعه پیش می‌روند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: در جامعه ده ها و صدها نیاز فکری، عقیدتی و… وجود دارد که حوزه و دانشگاه باید به آن ها پاسخ دهند لذا اگر هر کس در جهت منافع شخصی خود عمل کند این ها بعدا در جامعه اثر سوء می گذارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه وقتی علم در جامعه دردی را دوا نکند نسل آینده امیدواری خود را از دست خواهد داد، گفت: اگر ثروتمند از مال و ثروتش برای رشد، پیشرفت و توسعه جامعه خود خرج نکند طبعا مشکلات را طبقه ضعیف تحمل نخواهند کرد و نتیجتا اعتماد از جامعه سلب خواهد شد و چنین جامعه ای نمی تواند جامعه خوبی باشد.
وی با بیان اینکه آنچه در نظام ما وجود دارد بهترین است اما به شرط اینکه اجرا شود، افزود: انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، لذا هر فردی که بخواهد خارج از آن تفسیری کند، باطل است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: عیب در انقلاب نیست بلکه در انقلابی گری ماست چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: دولت طرازی که با همه وجود و در تمامی زوایای گونگون آن هم در بحرانی ترین شرایط کشور روز و شب نمی شناخت، دولت رجایی بود و اینکه دشمن نمی توانست وجود چنین فردی را تحمل نکرد به خاطر عملکرد ایشان بود.
وی ادامه داد: تحمیل جنگ ۸ ساله و ترور بهترین افراد توسط منافقین ترفندهای دشمن به خاطر متوقف کردن حرکت اسلامی بود، لذا باید توجه داشته باشیم در این ۴۰ سال نیز دشمن بیکار ننشسته و برای ما تصمیم گیری و تصمیم سازی می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: همواره در طول تاریخ اصناف از متدین ترین و متعهدترین اقشار جامعه نسبت به دین، جامعه و ناموسشان بوده اند و این بر کسی پوشیده نیست.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: متأسفانه بعدها به کسانی امتیازاتی دادند که نه تنها ورودشان در تجارت مشکلی را حل نکرد بلکه ایجاد کننده مشکلات دیگری نیز بود.

وی یادآور شد: محکومانی که این روزها صدا و سیما نشان می دهد همین افراد هستند که در سنخ های مختلف ورود پیدا کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: متأسفانه برخی ها در تجارت اجناسی را وارد می کنند که به درد جامعه نمی خورد و از کشور چین کالاهای بی کیفیت وارد می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن گلایه از اینکه قاچاق در جامعه زیاد است، گفت: در صنایع نیز وضعیت همینگونه است و نیازهای اولیه جامعه و همچنین افراد در پارچه و دوختی که نیاز اول خانواده می باشد، درمانده هستند.

 

وی عنوان کرد: هر جا می‌رویم پیدا کردن پوششی که متناسب با اسلام، انقلاب و ایران باشد وجود ندارد، متأسفانه نظارت کافی نیست و پوشاک از خارج وارد می‌شود، همچنین دولت از دور نگاه می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: می‌گویند فلان پارچه که مورد مصرف مردم است در چهل سال تولید نشده اما دیده می‌شود که با بهترین کیفیت در داخل تولید می‌شود اما آرم خارجی به فروش می‌رسد و این ننگ بزرگی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در این شرایط جنگ اقتصادی طرحی که در آن منافع بازار مسلمانان به دست مسلمانان باشد وجود ندارد و عناصر بیگانه منافع را می‌برند و اصناف اصلی از دور مشاهده می کنند.
وی با اشاره به اینکه  چطور می شود که برخی ها از خارج مرز نفود پیدا می کند و نفع می برند اما ما هیچگونه طرحی نداریم، گفت: ما امروز در بهترین شرایط قرار داریم ولی متأسفانه تبلیغات کاذب آنقدر زیاد است که برخی ها نقش ایران در منطقه و جهان را نمی بینند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: متأسفانه به خود نگاه نمی کنیم و از تبلیغات خارجی و دشمنان تغذیه می شویم و توجه نداریم که ایران در سطح بین الملل و منطقه چگونه دشمنان را شکست می دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه حرکت مقاومتی که امروز در منطقه ایجاد شده به محوریت ایران رقم می خورد، گفت: داعش با همه پشتیبانی غرب، به عراق و سوریه وارد وارد شد و دیدید که نتیجه آن چه شد همچنین دشمنان با کشور یمن به جنگ پرداختند که باز هم نتیجه آن را می بینید به طوری که با کمال حسرت عنوان می کنند ما ۷ تریلیون در منطقه هزینه کردیم و اکنون باید برویم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز عنوان می شود که تاریخ را باید به دو بخش تقسیم کرد، یکی قبل از سرنگونی پهپاد آمریکا و دیگری بعد از سرنگونی آن، گفت: هنگامی که نفت کش انگلیسی در حال فرار بود و هلیکوپتر ما بر روی آن نیرو پیاده می کرد، ناو شکن انگلیس در همان اطراف حضور داشت، چرا دست به هیچ اقدامی نزد؟ امروز ایران در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دنیا مال شما، حق و عدل است زیرا دیگر مردم دنیا از ظلم و ستم به ستوه آمده اند و این را می توان از خود مردم آمریکا و انگلیس بپرسید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دنیا به دنبال عدل است، گفت: دشمنان در همه توطئه های چهل ساله خود شکست خورده اند و از امروز به بعد نیز بیشتر شکست خواهند خورد.

 

وی در پایان گفت: همه مشکلات قابل حل است القائات که از بیرون در فضای مجازی می‌شود به نوعی جنگ است در گذشته نصف دنیا با ما جنگید تا ما را در مرزهای ایران محاصره کنند اما امروز مرزهای اسلام مرزهای ایران تنها نیست بلکه در دورترین نقاط موج میرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *