خانه / گام دوم انقلاب / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عملکرد امروز قوه قضائیه امنیت را به مردم و ناامنی را به دزدان و اختلاس‌گران هدیه کرده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عملکرد امروز قوه قضائیه امنیت را به مردم و ناامنی را به دزدان و اختلاس‌گران هدیه کرده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه که در حال حاضر در افکار عمومی تحقق می یابد این است که دزدها احساس امنیت نمی کنند و به همان نسبت نیز مردم احساس امنیت می کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین اژه ای معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: همه‌ی آنچه که از طرف پروردگار چه در تشریع و تکوین برای بندگان لحاظ شود، خیر است.

 

وی با اشاره به اینکه محکمه قیامت و زندان دوزخ جزء نعمت های خداست، افزود: قوه قضائیه در تربیت جامعه نقش بسیار تأثیرگذاری دارد اما مشروط به اعمال و شرایطی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حکم و حدی که به موقع انجام شود برکتش بیشتر از بارانی است که چهل شب می بارد، خاطر نشان کرد: اگر انسان ها فاسد شوند زمین و آسمان فاسد هستند چون محصولش فاسد است، لذا شرط اول  قوه قضائیه این است که به موقع انجام شود زیرا باید جنبه تربیتی داشته باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه همواره پیشگیری ارزشش بیشتر از درمان است، بیان کرد: قوه قضاییه برای همه کسانی که در ذهن‌شان خطا وجود دارد باید نقش پیشگیری داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه شرط دیگر قوه قضاییه این است که در آن خطا و اشتباه صورت نگیرد، گفت: قوه قضائیه از نظر تأثیرگذاری باید هیبت و هیمنه آن حفظ شود که حالت بازدارندگی دارد و آن وقتی است که کیفرها دقیقا مطابق با عمل باشد، زیرا اگر به اشتباه و به عمد، حالت خطا به خود بگیرد باعث تجری اهل فساد می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: وقتی قضاوت ها صریح و با دقت انجام شود اولا باعث می شود که مردم اطمینان خاطر داشته باشند که خطایی در کار نیست و دوما برای خطاکاران جایی برای پنهان شدن وجود ندارد و بیش از آنی که از کیفر قضاوت در هم شکسته می شوند در افکار عمومی به عنوان اتهامی که بر روی آن هاست، شکسته می شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: آنچه که در حال حاضر در افکار عمومی تحقق می یابد این است که دزدها احساس امنیت نمی کنند و به همان نسبت نیز مردم احساس امنیت می کنند.

 

وی با بیان اینکه امید است تا دیگر شاهد صحبت های گزارش گونه مسئولین نباشیم، افزود: هر چند وقتی در رسانه ها اعلام می شود که بی عدالتی، دزدی، اختلاس، خیانت و حقوق نجومی صورت گرفته و اگر بعد از ۶ ماه دوباره همین ها تکرار شود بازتابش این است که دزدها احساس امنیت می کنند و به دزدی خود ادامه می دهند اما وقتی بدانند که برخوردها دقیق و جدی است، به خود می آیند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: در گام دوم انقلاب بعد از چهل سال فراز و نشیب یکی از مواردی که می تواند خیلی نقش داشته باشد قوه قضاییه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: سال گذشته در سطح بین الملل این گونه خواب دیده بودند که بعد از ۱۳ آبان، انقلاب اسلامی وجود ندارد و ۹ دی و ۲۲ بهمنی نیز وجود نخواهد داشت که البته برخی ها در داخل نیز به صورت تردید به مسائل نگاه می کردند، اما هنوز یک سال نگذشته است که در سطح بین الملل و منطقه سخت شکست خوردند و برای مردم ما امید جدیدی پیش آمده و مردم امروز با امید خاصی به آینده نگاه می کنند.

 

وی ادامه داد: امروز به جایی رسیده ایم که سیاست زدگانی که در منطقه و خارج به دنبال بیگانگان بودند می گویند تاریخ را باید به قبل از سرنگونی پهپاد آمریکا و بعد از آن ترسیم کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: شرایط در حال تغییر است و امروز مظلومان یمن، عراق و سوریه با برگ برنده پیروزی در مقابل دشمن استقامت می کنند و آنهایی که به نوای بیگانگان رقصیدند و دنبال رو بیگانگان شدند و منویات کثیفشان را اجرا کردند دیگر جایی در بین مردم ندارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: مشاهده می کنید که امروز در فرانسه و انگلیس چه خبر است و یک ترامپ کم بوده که در انگلیس ترامپ دیگری به وجود آمده است و هنوز بر سر کار نیامده بر علیه وی تظاهرات می کنند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه شرایط امروز بسیار امید بخش است، گفت: امید است قوه قضاییه هم در سطح کشور و بالاخص در سطح استان با همکاری همه به آنچه که آرمان انقلاب است یعنی اجرای عدالت که توقع مردم است و جبهه عدالت در قوه قضاییه، دست پیدا کند.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *