خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: نقش آزادگان محوشدنی نیست/ آزادگان راه امام حسین(علیه السلام) را ادامه می دهند

امام جمعه بیرجند: نقش آزادگان محوشدنی نیست/ آزادگان راه امام حسین(علیه السلام) را ادامه می دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه معنی واژه آزاده باید بیشتر تبیین شود، گفت: طیف های مختلف با انگیزه های متفاوت شعار آزادی می دهند اما باید مفهوم این واژه مشترک برای جامعه نسبت به جبهه ایمان تفسیر و جداسازی شود.

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در اجتماع بزرگ آزادگان خراسان جنوبی اظهار کرد: خاطرات آزادگان و ایثارکران بسیار ارزشمند است اما ثبات قدم آنان مهمتر و ارزشمندتر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه معنی واژه آزاده باید بیشتر تبیین شود چرا که کلمه آزادی مشترک معنوی است، گفت: گاهی این واژه به دلیل مشترک معنوی ۱۸۰ درجه معنی آن تفاوت دارد لذا طیف های مختلف با انگیزه های متفاوت شعار آزادی می دهند اما باید این واژه مشترک مفهوم آن برای جامعه نسبت به جبهه ایمان تفسیر و جداسازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه وقتی مسئله آزادی بیان می شود در جایگاه حیوانی یعنی در غرایز قید عقل نداشته باشد، افزود: اگر در فطرت انسانی از قید آن خارج شود لیبرال دموکرات می شود اما وقتی آزادی انسانی مطرح می شود یعنی بشر از قید شهرت، شهوت، تکبر و مال خارج شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن افراد را شناسایی می کند که در قید و بند چه امور دنیایی است تا او را بخرد و اسیر کند، ادامه داد: اما انسان عاقلی که وجدان دارد هیچ وقت در تور بیگانه نمی افتد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: انسان آزاده از قید و بند امور دنیایی آزاد است و هرگز تطمیع نمی شود و فریب دشمنان را نمی خورد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه تطمیع شدن و فریب دشمن را خوردن بخاطر ضعف ایمان است، گفت: نقش آزادگان محو شدنی نیست و اگر امروز قدرت های بزرگ از مقاومت و صبر شما می ترسند چون مطالعه کردند.

وی تاکید کرد: اراده مهمترین شاخصه ایمان است و کسی که اراده از طریق ایمانی بدست آورد تنها قید خدا برای او مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افرادی که جنبه ایمانی و انسانی ضعیفی دارند هر روز به رنگی درمی آیند، افزود: آزاده از واژه های مهمی است که همواره با مکتب ایمان به حق ثابت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه حضرت امام حسین علیه السلام سرور تمام آزادگان جهان است، ادامه داد: ماهاتما گاندی رهبر هند زندگی امام حسين(ع) را به دقت مطالعه کرده و قيام آن حضرت را سرلوحه خود قرار داده است و می گويد: «من زندگى امام حسین عليه السلام، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده‏ و توجه کافى به صفحات کربلا نموده‌ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستى از سرمشق امام حسین پیروى کند».

وی با اشاره به اینکه مشکلات و سختی های آزادگان را نمی توان با قلم و زبان بیان کرد، بیان کرد: آزادگان راه امام حسین علیه السلام را ادامه دادند و می دهند و این افتخار غدیر است.

در استان خراسان جنوبی ۲۳۰ آزاده و شهرستان بیرجند ۱۳۰ آزاده دارد که از این تعداد ۱۶ نفر فوت و ۲ نفر شهید شدند.

در این مراسم مستند «وصال» در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *