خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: مسئله ای که در رقابت های جهانی تهاجم‌ها و جنگ‌ها حرف اول را می زند مسئله کار است/ حق و حقوق کارگر باید پرداخت شود

امام جمعه بیرجند: مسئله ای که در رقابت های جهانی تهاجم‌ها و جنگ‌ها حرف اول را می زند مسئله کار است/ حق و حقوق کارگر باید پرداخت شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در هر زمانی و در زمان ما بیشتر، به جهت اینکه در رقابت های جهانی و در تهاجم‌ها و جنگ‌ها و اختلافاتی که وجود دارد یکی از مسائلی که حرف اول را می زند مسئله کار است.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با تشکل های امور کارگری استان با اشاره به اینکه خدای متعال در نظام آفرینش انسان را به گونه ای آفریده که باید هم اختیار، هم انتخاب و هم کار داشته باشد، اظهار کرد: مسلّما امکان داشت که خدای متعال نظام را به گونه ای می آفرید که انسان نیاز به کار نمی داشت اما حکمت بر این است که انسان اختیار و کار داشته باشد و برای رشد دنیوی و اخروی خود تلاش کند.
وی با بیان اینکه کار در رأس ارزش های عبادت قرار دارد، افزود: مجموعه کارگری یک بسته به هم پیوسته است یعنی باید امکانات، سرمایه، سرمایه گذار، کارفرما و کارگری باشد که نیازهای جامعه برآورده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: کار یک موضوع تک بعدی نیست که بگوییم صرفا جنبه اقتصادی دارد، بلکه هر انسان مسلمانی برای اینکه محتاج به دیگران نباشد و به حرام نیاز پیدا نکند، واجب است که روزی خود و خانواده اش را از طریق کار و تلاش تأمین کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان بیکار دچار مشکلات فراوانی است، تصریح کرد: کار از نظر روح و روان برای انسان یک ضرورت است و کسی که کار می کند هم بدن، هم عقل و هم احساساتش آسیب نمی بیند.
وی با بیان اینکه اهمیت کار بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: در هر زمانی و در زمان ما بیشتر، به جهت اینکه در رقابت های جهانی و در تهاجم‌ها و جنگ‌ها و اختلافاتی که وجود دارد یکی از مسائلی که حرف اول را می زند مسئله کار است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: کارگر برای ما به مانند یک فرزند است و این کلام درستی می باشد و باید نیز اینگونه باشد، اما متاسفانه از سویی دیگر مشاهده می شود در برخی از مکان ها زحمت و کار کارگر آنگونه که باید رعایت نمی شود که از جمله آن می توان به معوقات کارگران اشاره کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: باید تصمیماتی گرفته شود که هم برای کارگر و هم برای کارفرما مفید باشد زیرا وقتی موفقیت حاصل می گردد که همه حقوق یکدیگر را رعایت کنیم، و این مسئله ای است که تاکنون به حقیقت نپیوسته است.
وی ادامه داد: کسی که مسئولیتی می پذیرد باید پاسخگو باشد، لذا حقوق کارگر باید پرداخت گردد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار به معنی مطلق آن گاهی ممکن است فکری، عقیدتی، علمی و سیاسی باشد، ابراز داشت: اگر امروز جایگاهی در منطقه و جهان داریم به خاطر تلاش و کاری بوده است که افرادی از جان و دل انجام داده اند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بشر به گونه ای آفریده شده است که تلاشی که می کند به چشم می آید، افزود: اگر بخواهیم موفق باشیم باید هر یک معین دیگری باشیم نه مخرب دیگری، لذا باید با یکدیگر همکاری کنیم تا هر فردی در کار خودش موفق باشد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در بسیاری از همکاری ها می تواند نقد مطرح باشد، گفت: نقد کردن یک نوع همکاری است لذا باید بر اساس واقعیت گرایی، دلسوزی و خیرخواهی باشد.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *