خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: اگر دارای وحدت گفتار و نوشتار باشیم سرگردانی مردم را شاهد نخواهیم بود/ دشمن به دنبال تفرقه و گسستگی بین ملت است

امام جمعه بیرجند: اگر دارای وحدت گفتار و نوشتار باشیم سرگردانی مردم را شاهد نخواهیم بود/ دشمن به دنبال تفرقه و گسستگی بین ملت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر همه ی آن هایی که دارای مسئولیت هستند و بر اساس واقعیت ها به تعهد خود عمل کنند و دارای وحدت گفتار، نوشتار، فضای مجازی و حقیقی باشند، شاهد سرگردانی مردم نخواهیم بود.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،  حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرمسئول موسسه خراسان اظهار کرد: دوست، همنشین، کتاب، روزنامه، فضای مجازی، فضای حقیقی، خطبه و سخنرانی اگرچه با یکدیگر تفاوت دارند اما اثر همه آن ها یکی است، لذا اگر چنانچه حقایق را تبیین کنند جامعه حق پرست می شود و اگر بر اساس انواع و اقسام راه های انحرافی به جلو حرکت کنند، جامعه منحرف خواهد شد.

 

وی افزود: در روایتی از امام صادق(علیه السلام) و یکی از پیغمبران بزرگ نقل شده است که ” از ایشان سوال شد با چه کسی همنشین شویم فرمودند ” مَنْ يُذَكِّرُكُمُ اَللَّهَ رُؤْيَتُهُ وَ يَزِيدُ فِي عِلْمِكُمْ مَنْطِقُهُ وَ يُرَغِّبُكُمْ فِي اَلْآخِرَةِ عَمَلُهُ ” یعنی با آن فردی هم نشین شوید که دیدارش شما را به یاد خدا اندازد، گفتارش بر دانش شما بیافزاید و کردارش شما را به شوق آخرت اندازد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم با هرچه و با هر که زندگی کنند همان می شوند، خاطر نشان کرد: پدر، مادر، رفیق، دوست، فضای مجازی و حقیقی و دیگر شرایط در کشاندن انسان خائن و قاچاق فروش به پای چوبه دار اثر گذار هستند و همچنین اگر فردی مطهری می شود باید جستجو کرد که در خانواده وی چه خبر بوده و پای درس چه کسانی نشسته است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه عوامل تاثیرگذار در افراد بسیار زیاد است، تصریح کرد: آنچه قرآن می فرماید این است که ” وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلي يَدَيْهِ ” یعنی انسان در قیامت پشت دستش را از حسد می گزد و آن به خاطر این است که ” يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً يا وَيْلَتي‏ لَيْتَني‏ لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَليلاً ” می گوید اى کاش، با رسول خدا راهى به سوى هدایت برگرفته بودم، اى واى بر من! کاش فلانى را دوستِ خود نگرفته بودم.”

 

وی ضمن اشاره به شعری از سعدی گفت: این شعر سعدی که می فرماید ” گلي خوشبوي در حمام روزي/ رسيد از دست محبوبي به دستم/ بدو گفتم که مشکي يا عبيري / که از بوي دل‌آويز تو مستم/ بگفتا من گلي ناچيز بودم / وليکن مدتي با گل نشستم/ کمال همنشيني در من اثر کرد/و گر نه من همان خاکم که هستم ” نشان از آن دارد که همنشین می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: همه آن هایی که به هر نحوی در کار فرهنگی اثرگذارند که از جمله آن ها روزنامه و روزنامه نگاران هستند، باید بدانند که میزان ارزش هر چیزی مطابق با واقع بودن است، زیرا مکتب ما واقع گرایی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اگر همه نوشته ها، کتاب ها، روزنامه ها، خطبا و فضای مجازی مدیریت شود و حقایق را بدون کم و یا زیاد بگویند تا جایی که برای مردم مضر نباشد، همه مردم به مانند یک دسته گل بار می آیند و راه خودشان را پیدا می کنند، اما اگر هر رسانه و روزنامه ای تعبیرهای خود را منتشر کند، این عمل باعث سرگردانی مردم می شود.

 

وی یادآور شد: دشمن همواره می خواهد که ما متفرق، جدا و از هم گسسته شویم، یادآور شد: اگر همه ی آن هایی که دارای مسئولیت هستند و بر اساس واقعیت ها به تعهد خود عمل کنند و دارای وحدت گفتار، نوشتار، فضای مجازی و حقیقی باشند، شاهد سرگردانی مردم نخواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حق یکی است، گفت: اگر چنانچه همه ی آن هایی که با فکر مردم سر و کار دارند بر اساس معیارها، ملاک ها، عقل و علم صحبت کنند و نتیجتا با مردم به خوبی صحبت کنند، مردم نیز از نوع خوب بار می آیند، اما اگر هر کس با سلیقه، فکر، حزب و اندیشه خود حرف بزند باعث می شود تا جامعه از هم گسسته گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: کار شما پر مسئولیت است، لذا هر کجا که خوب انجام شود از بهترین خدمت ها به شمار می آید و هر کجا که بد انجام شود عوارض سوء آن نیز اجتناب ناپذیر است.

 

وی در پایان گفت: امید است در این سنگر به گونه ای انجام وظیفه کنید که در پیش خدا و رسول خدا همواره رو سفید باشید.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *