خانه / دیدارها / تقدیر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از آقای امیرحسام زارع رتبه ۱۰ کنکور/ توصیه امام جمعه بیرجند به والدین دانش آموزان

تقدیر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از آقای امیرحسام زارع رتبه ۱۰ کنکور/ توصیه امام جمعه بیرجند به والدین دانش آموزان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این خانواده و فرزندان ایشان بسیار قابل تقدیر هستند، زیرا فرزندانشان با تعهدهای دینی رشد پیدا می کنند که کمال است نه علمی که فردا به ضرر جامعه خواهد بود.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با امیرحسام زارع رتبه ۱۰ کنکور ۹۸ در گروه آموزشی علوم تجربی اظهار کرد: خلقت انسان به گونه ای است که در جهت استعداد، ظرفیت شناخت همه ی هستی را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال مزیت آدم را به علم مشخص و آنگاه به فرشتگان امر کرد که بر آدم سجده کنند، افزود: در شریعت الهی به علم به سرمنزلی که باید انسان به آن برسد به عنوان یک فریضه و واجب نگاه کرده است، لذا آنچه که مهم است آزاد شدن این استعداد می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر چنان زمانی پیش آید که خود اشخاص از هنگامی که ممیّز شمرده می شوند و می توانند تشخیص دهند، همچنین پدر، مادر، جامعه، مربی، معلم و محیط با یکدیگر هماهنگ شوند آن زمان یک نفر یا ده نفر نمونه نخواهیم داشت بلکه کل جامعه نمونه می شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه با ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شیوه حکومت در جامعه و نتیتجا فرهنگ جامعه تغییر و ساخته خواهد شد، تصریح کرد: در روایات داریم علم با همه شهرت و پیشرفتش یک الفبایی است که کل علم تا ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) عدد ۲ نسبت به ۲۷،  و بعد از ظهور و شامل شدن دست رحمت الهی بر سر مردم تمام آن شکوفا و عقول کامل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه آزاد شدن اندیشه‌ی طالبِ علم که خدایی شود و بر اساس تعهد، عمل کند شرط اول است، ادامه داد: پدر، مادر و اعضای خانواده نباید خود را تنها مسئول نان و لباس فرزند بدانند و سرگرم یکی سری مسائل ظاهری شوند بلکه باید مربی و معلم فرزندشان باشند و شرایط رشدش را فراهم آورند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: شاید اکثریت آنچه که نونهالان ما فدا می شوند به خاطر این باشد که خانواده ها اندیشه فرزند را بر اساس تعهد پرورش نمی دهند و آرمان هایی در پیش کودک مطرح می کنند که آرمان های پست دنیایی است نه آرمان های کمال انسانی.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: اگر خود شخص، محیط، پدر، مادر، معلم، مربی، سیستم آموزشی و تربیتی خدایی شود آن زمان دوره حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد بود که همه به کمال خواهند رسید.

 

وی افزود: این خانواده و فرزندان ایشان بسیار قابل تقدیر هستند، زیرا فرزندانشان با تعهدهای دینی رشد پیدا می کنند که کمال است نه علمی که فردا به ضرر جامعه خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: دانشی که شهرها را ویران، مردم را آواده و کشورها را خراب و ظلم و تعدی می کند، دانش شیطانی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: وقتی این خانواده آرزو می کنند که فرزندانشان خدمتگزار به جامعه بشری، کشور، انقلاب، شهر و مردم خود باشند، این همان تعهد دینی و همان لا اله الا الله عملی است.

 

وی ابراز داشت: باید از مربی، معلم و سیستم آموزشی این فرزندان تقدیر و تشکر کرد و همه نیز باید بکوشند تا این موفقیت ها توسعه پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلاب ما زمینه بسیار مساعدی فراهم کرده است اما تخریب نیز بسیار زیاد می باشد و اگر روزی جلوی تخریب ها گرفته شود آنروز منتظر توسعه این پیشرفت ها خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *