خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: خبرنگار و نویسنده حق را بی کم و زیاد می نویسد و برای غیر خدا نیز حسابی باز نمی کند

امام جمعه بیرجند: خبرنگار و نویسنده حق را بی کم و زیاد می نویسد و برای غیر خدا نیز حسابی باز نمی کند

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در مکتب اهل بیت اگر کسی برای ستمگر یک قلم بزند حرام است، گفت: خبرنگار و نویسنده حق را بی کم و زیاد می نویسد و برای غیر خدا نیز حسابی باز نمی کند.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اصحاب قلم و رسانه اظهار کرد: باید از افرادی که حرفی برای گفتن دارند و با شرایط و دلیل حرف می زنند و خبر و گزارش می دهند اما تحت فشار قرار می گیرند حمایت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ما نیز موضوعات را می دانیم، نظارت کرده و نسبت به آن بی تفاوت نیستیم و نباید هم باشیم و قطعا پیگیری می کنیم تا به نتیجه برسد، افزود: مسئله خبرنگار و خبرنگاری تنها به عهده خبرنگار نیست، بلکه قشرهای مختلف از جمله خطبا، نویسندگان و مورخین در آن شریک هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار خبرنگاری بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: مهم بودن این شغل به مانند سکه دو رو دارد، یعنی کتاب نوشتن، خبرنگاری، سخنرانی، هنر، قلم زنی و آن جایی که برای تثبیت و اعلای حقی باشد به همان اندازه مهم است که اگر در جهت اضلال و گمراهی باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: این طیف چه در گذشته، امروز و آینده اگر در اعلای کلمه حق و بر همه آنچه که حق تثبیت شود و نسل های آینده از آن بهره ببرند، گام بردارند، در ثواب آن شریک هستند و آن دسته از افرادی که قلم و سخن به گمراهی بزنند و یا کتاب به گمراهی بنویسند در گمراهی نسل های آینده شریک هستند، لذا ایجاب می کند که انسان در این شغل با احتیاط عمل کند.

 

وی ادامه داد: هنگامی که امام علی(علیه السلام) به شهادت می رسد و در شام گفته می شود که علی(علیه السلام) در محراب به شهادت رسیده است، مردم تعجب کرده و می گویند که آیا علی(علیه السلام) نماز هم می خوانده است! و این نقش رسانه ها در افراد را نشان می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خبرنگار پرونده سازی می کند و جامعه به قضاوت می نشیند، گفت: خبرنگار و نویسنده حق را بی کم و زیاد می نویسد و برای غیر خدا نیز حسابی باز نمی کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: در راهی که شما قرار دارید، خیلی ها هزینه داده اند و شما نیز هزینه می‌دهید، اما شما را نباید تنها گذاشت و اگر تنها گذاشتند نیز باید بدانید که تنها نیستید زیرا خدا با شماست، ابوذر غفاری شکنجه ها، تبعیدها و گرسنگی ها را برای گفتن حرف حق و رضای خدا تحمل کرد.

 

وی ادامه داد: دعبل خزاعی نیز در اوج قدرت بنی عباس، حرف ها را صریح می گفت و به گفته خودش چهل سال دارِ خود را به دوش کشید و به آن نیز افتخار می کند، حال چنین افرادی را با کسانی که جای جلاد و شهید را عوض می کنند مقایسه کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنر یهودی ها در تحریف است، گفت: یهودی ها تورات را تحریف کرده و آنقدر بی حیایی کرده اند که اگر تورات فعلی را بخوانید می بینید که تحریف به حدی است که پیغمبران بزرگ الهی را در حد انحرافاتی موهون قرار می دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: آن ها همچنین انجیل را تحریف و صد نوع انجیل دیگر درست کرده اند که هر کدام با دیگری مخالف است.

 

وی بیان داشت: اگرچه یهودی ها نتوانستند قرآن را تحریف کنند زیرا قرآن معجزه باقیه است، اما اسلام را تحریف کردند، که اگر این تحریف صورت نمی گرفت این عناصری که امروز به اسم اسلام نوکری کفار می کنند و بدتر از کفار نیز عمل می کردند، پدیدار نمی شدند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحث اخبار، احادیث و روایات باید غربال گری صورت گیرد، گفت: خیلی از این ها احادیث مربوط به اسرائیلیات است، یعنی یهودی ها آن ها را ساخته اند و به زبان برخی آدم های نادان تر از خود گذاشته و به اسم حدیث پیغمبر و امامان معصوم ثبت کرده اند که البته در این باره بسیاری از بزرگان در بحث های فقهی، اخلاقی، اجتماعی سیاسی و… زحمت می کشند و غربال می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: ظلمه ای که در طول تاریخ آمده اند و بر گردن و دوش مردم سوار شده و مستبدانه مردم را تحت فشار قرار داده و حقوق شان را پایمال کرده اند به تنهایی توانایی چنین کاری را نداشته اند اما برای چنین افرادی تبلیغ صورت گرفته و وی را به کرسی نشانده اند.

 

وی عنوان کرد: در مکتب اهل بیت اگر کسی برای ستمگر یک قلم بزند حرام است، و اگر مدح آن کسی که اهل ظلم و فساد است صورت گیرد عرش الهی به لرزه در می آید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در توصیه ای که به امر تقوا داشته اند در کنار آن به بازگو کردن مصادیق نیز اشاره می کنند، گفت: تقوا یعنی اینکه وقتی فرد می خواهد چیزی بنویسد، امضا کند و بگوید، اول آن را بسنجد که درست است یا نادرست و آیا خدا در انجام آن راضی است یا خیر.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه کار خبرنگاری بسیار کار سنگین و مهمی است گفت: در کار خود جز رضای خدا و اعلای حق و ابطال باطل هیچ چیز، فرد، شخصیت و تهدیدی را مد نظر قرار ندهید.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *