خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: دهه امامت و ولایت و ماه های محرم و صفر بهترین فرصت در عرصه تبلیغ است

امام جمعه بیرجند: دهه امامت و ولایت و ماه های محرم و صفر بهترین فرصت در عرصه تبلیغ است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز ما در آستانه بهترین فرصت ها قرار داریم که باید از ایام دهه امامت و ولایت و سپس ماه محرم و صفر بهترین بهره را در عرصه تبلیغ ببریم.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای شورای جامع تبلیغ اظهار کرد: مسئله تبلیغ اهم مسائل است زیرا اگر حقایق به مردم نرسد رسالت پیامبران و انبیاء الهی ناقص و خنثی باقی می ماند.

وی، حضرت علی (ع) را نمونه حق و عدل دانست و گفت: اگر تبلیغ و ابلاغ درست انجام نشود و صحنه تبلیغ در دست شیاطین باشد حق و عدل غریب باقی می ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: با وجود غنای مکتبی، انقلابی، فرصت های زمانی و مخاطبان خوبی که داریم شرایط برای تبلیغ مهیاست، اما برای بهره برداری صحیح  و تبلیغ موثر باید این تبلیغات دانش بنیان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه تبلیغ باید به صورت علمی، با طرح، زمینه سازی، زمان بندی، نظارت و نتیجه گیری انجام شود، عنوان داشت: یکی از آن ها منابعی هستند که حالت مبنایی دارد و آگاهی های لازم در شناخت اعتقادات دینی، اخلاق دینی و احکام دینی را در اختیار قرار می دهند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این به اطلاعات به روز در صحنه بین المللی، داخلی، استانی و شهرستانی نیاز داریم، افزود: در شرایط امروز از آگاهی های بین المللی و منابع بین المللی به گروهی نیاز داریم که به صورت شبانه روز رسانه های مکتوب و غیرمکتوب جهانی و منطقه ای و داخلی را رصد کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: این نوع آگاهی ها در صحنه تبلیغات تحول ایجاد می کند اما این مسئله مدت ها مطرح شده و یادآور شده ام ولی تحقق پیدا نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه گاهی اوقات حتی خود دشمن می تواند منابعی در اختیار ما قرار دهد که می توانیم از آن بهره ببریم، بیان داشت: به عنوان مثال اخیرا یکی از اساتید برجسته صهیونیسم در مورد اسلام صحبت کرد و اعلام کرد اسلام می تواند دنیا را اداره کند اما از این موضوع چقدر بهره برداری کرده ایم؟

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال دشمن به جنگ با اسلام، انقلاب و ملت ایران آمده است، گفت: اگر به صورت تخصصی جنایات چهل ساله دشمنان علیه انقلاب و همچنین موفقیت ها و دستاوردهایی که با وجود همه تهاجم ها به دست آمده را جمع بندی کنیم به طور حتم بسیار کارآمد خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مبلغ مثل یک سرباز است و باید پشتیبانی شود، افزود: همانطور که یک سرباز توسط ۹ نفر در پشت میدان پشتیبانی می شود باید مبلغ را نیز مجهز کنیم تا بتواند کارش را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز برای فعالان عرصه تبلیغ شرایط خوبی مهیا شده و هر روز موفقیت ها بیشتر می شود، گفت: آینده روشن تر از این است اما این به معنی این نیست که دست روی هم بگذاریم نیست بلکه باید کار علمی، با کارشناسی و جامعه شناختی لازم باید کرد.

وی همچنین بر لزوم تعیین اولویت ها در زمینه تبلیغ تأکید کرد و افزود: باید اولویت بندی ها، زمان بندی ها و مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را مشخص و به دست اهل آن بسپاریم و در یک سیستم به فعالان حوزه تبلیغ کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تبلیغ اهم مسائل امروز است اما بدون طرح، بدون تخصص و اولویت ها و زمان بندی ها کارها جواب نمی دهد، بیان کرد: دشمن در دشمنی خود تخصصی کار می کند و نمی توان جواب موشک و توپخانه را با تفنگ داد و بنابراین باید تخصصی جواب آن ها را داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه از نظر شرایط سیاسی در شرایط ویژه ای قرار داریم، گفت: امروز ما در آستانه بهترین فرصت ها قرار داریم که باید از ایام دهه امامت و ولایت و سپس ماه محرم و صفر بهترین بهره را در عرصه تبلیغ ببریم.

 

انتهای پیام/ط

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *