خانه / سخنرانی / امام جمعه بیرجند: به وسیله ابزار زبان و انتقال فرهنگ اسلامی باید بشر را از محاصره استکبار جهانی نجات داد

امام جمعه بیرجند: به وسیله ابزار زبان و انتقال فرهنگ اسلامی باید بشر را از محاصره استکبار جهانی نجات داد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در دو قرن اخیر و قبل از آن نیز پادشاهان خودسر بشر را میخکوب و در محاصره قرار داده اند، لذا امروز باید این محاصره بشکند که یکی از ابزارهای آن زبان است و باید فرهنگ اسلام توسط آن به تمامی دنیا صادر گردد.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره مکالمه زبان عربی طلاب حوزه علمیه رضویه بیرجند اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امروز امور حوزه های علمیه توسعه پیدا کرده است.

 

وی افزود: عربیّت، متن تعلیم و تألم در حوزه ها بوده و هست، اما این خود بخشی از ضرورت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دین خدا و اسلام مخصوص به یک طایفه، قوم، جمعیت و کشوری نیست، بلکه برای همه ی انسان هاست، تصریح کرد: انسان ها چون در زبان اختلاف دارند لذا فراگیری همه ی زبان ها به عنوان مقدمه‌ی واجب، می شود واجب کفایی.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه زبان عربی، زبان اصل دین است، گفت: از جمله خصوصیات زبان عربی این است که از جهت فنی کامل ترین زبان می باشد و وجه دیگر آن استفاده از متون علمی است.

 

وی مطرح کرد: مسلمانان قرن ها طلایه داران دنیای علم بوده اند، اگرچه بسیاری از متون به وسیله استعمار غارت شده اما محور علم و دانش متون، عربی بوده و هنوز نیز به جای خودش باقی است، لذا اهمیت این مسئله را نمی‌شود فراموش کرد و این یکی از زاویه های توسعه حوزه است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: در شرایط امروز جهان و نحوه ارتباط گیری عالم، ایجاب می کند در جهت مکالمه عربی و باقی زبان ها باید قدم های بزرگی برداشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امامان و ائمه معصومین اسوه هستند، اضافه کرد: طلبه های نوجوان و جوان امروز که خود را برای این دنیا و دنیای آینده، آماده و مجهز می کنند باید از تمامی ابزارها استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه زبان عامل انتقال و وسیله ارتباط است، افزود: باید تفکر، اندیشه و عقیده را در این مکتب غنی با وجود قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و وجود صاحب نظرانی سرشار از علم و تفکر مطهری ها، در جهت ایجاد یک تمدن انسانی گسترش دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: در مکتب جعفری، در شناخت اسلام ناب باید از تمامی وسایل ارتباط با دنیا با هر زبان و کیفیتی که باشد استفاده کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: آنچه امروز به آن نیاز داریم این است که این مکتب غنی بتواند با این دنیای وحشی به وسیله زبان، ارتباط، روشنگری و بصیرت افزایی، حقیقت تمدن اسلامی را منتقل کند که اگر این چنین شود خودِ بشر خود را نجات خواهد داد.

 

وی گفت: در دو قرن اخیر و قبل از آن نیز پادشاهان خودسر بشر را میخکوب و در محاصره قرار داده اند، لذا امروز باید این محاصره بشکند که یکی از ابزارهای آن زبان است و باید فرهنگ اسلام توسط آن به تمامی دنیا صادر گردد.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *