خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: تبلیغ انقلابی هم‌طراز تبیین اسلامی است

امام جمعه بیرجند: تبلیغ انقلابی هم‌طراز تبیین اسلامی است

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن اشاره به سالروز ازدواج پربرکت حضرت علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) اظهار کرد: مرحوم علامه حاج شیخ عباس قمی مولف بزرگوار مفاتیح الجنان در وصف امروز می فرمایند گرچه این روز را به عنوان اسم عید مطرح نکردند اما از اعیاد بزرگ اسلام است.

 

وی با اشاره به اینکه شورای تبلیغات اسلامی همواره در مراسمات پیش بینی شده و غیر پیش بینی شده نقش خود را در این چهل سال نشان داده است، افزود: در اصطلاح اهل دین تبلیغ صحیح تبیین صحیح است و آنچه امروز به عنوان معضل در جمهوری‌ اسلامی وجود دارد برگرفته از تبلیغ نادرست است.

 

وی گفت: اگر امروز عده ای دزدی می‌کنند ربطی به اسلام و انقلاب ندارد بلکه این افراد با تبلیغ نادرست تلاش می‌کنند به اسم اسلام جای مظلوم و ظالم را عوض کنند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نباید حق و باطل مخلوط شود افزود: در صورت تحقق این آسیب ستمگرانی که در خون و تضییع حقوق مردم شریکند با شیطنت ایجاد شده جای خود را با مظلومان تغییر می‌دهند.

 

وی اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات‌ اسلامی همزمان با عمر انقلاب اسلامی است و نقش خود را در ۴۰ سال گذشته به خوبی ایفا کرده است که باید این راه ادامه دار باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی گفت: کلمه تبلیغات، تبلیغ، ابلاغ و بلاغ در ذات خود یک معنا دارد اما در محاورات عرفی در قالبی خاص بیان می‌شود که ربطی به راست و دروغ بودن آن ندارد فقط به تحمیل کالا یا هرگونه عقیده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای جلب مشتری تلاش می‌کند.

 

وی اضافه کرد: اما تبلیغات در لسان دین در واقع همان تبیینات است یعنی آنچه هست بدون کم و کاست و پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) بیانگر این نوع تبلیغ بودند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر بتوانیم حقایق انقلاب‌ اسلامی را به خوبی درک کنیم و به مخاطب برسانیم به نوعی در راستای اسلام، انقلاب را تبیین کرده‌ایم اما کسانی که دم از حقوق بشر می زنند و همواره به دنبال ظلم و غارت مردم هستند تبلیغات عرف گونه را دنبال می‌کنند.

 

وی با گرامیداشت اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) که امسال با ۱۲ مرداد همزمان شد افزود: گفتن حق نوعی تبلیغ است همچنان که فخر رازی به عنوان یکی از بزرگان اهل سنت سوره کوثر را به خوبی تفسیر کرده است.

وی بیان کرد: تبیین حق در این تفسیر نوعی تبلیغ است همانگونه که پیامبران الهی و امامان معصوم این وظیفه را به خوبی انجام دادند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام در کتاب حجاب‌القلوب که فرمودند “یکی از فرزندان من به نام روح الله روشنگری جامعه اسلامی را قبل از ظهور فراهم خواهد کرد” گفت: امروز هم رهبری جهان اسلام به دست فرزند حضرت علی (ع) و فاطمه (س) به این زیبایی اداره می شود تا زمینه فراهم شود.

 

وی اظهار داشت: متاسفانه هنوز نتوانستیم اهمیت انقلاب را به خوبی برای فرزندانمان تبیین کنیم که مواضع انقلاب و قانون اساسی از کجا نشات گرفته است و اگر این عرضه را داشتیم امروز این فرقه و حزب‌ها شکل نمی‌گرفت.

 

امام جمعه بیرجند افزود: در هیچ زمانی جمهوری اسلامی به کشوری تعرض نکرده و نخواهد کرد اما با تبلیغات معاندان، این کشور را به تروریست محکوم می‌کنند که خود ترامپ هم به دروغ بودن این ادعا کاملا آگاه است.

 

وی به اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توصیه کرد: مواضع انقلاب که برگرفته از مواضع اسلام است را به خوبی درک و تبیین کنند.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *