خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: در انتخاب‌ها و رأیی که می دهیم مسئولیم/ بدترین چالش و فساد جامعه بشری تضییع حقوق است

امام جمعه بیرجند: در انتخاب‌ها و رأیی که می دهیم مسئولیم/ بدترین چالش و فساد جامعه بشری تضییع حقوق است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اهم مسائل در عالم انسانی و جهان بشریت مسائل حقوقی است، گفت: بدترین چالش و فساد جامعه بشری همان تضییع حقوق است.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و اعضای مجله تازه تأسیس پژوهش های حقوقی و کیفری این دانشگاه اظهار کرد: باید مجله ارائه شده واقعا پژوهشی و مبنایی باشد و هنگامی می تواند مبنایی باشد که در مسئله جهان شناسی، حق و حقوق را در آن تثبیت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهم مسائل در عالم انسانی و جهان بشریت مسائل حقوقی است، افزود: بدترین چالش و فساد جامعه بشری همان تضییع حقوق است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: همه‌ی حق به خداوند متعال بر می گردد و این واقعیتی است که نباید از آن غفلت کنیم و در مسئله جهان شناسی و انسان شناسی نیز حقوق باید مبتنی بر این باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در سطح بین الملل برخی افراد مدعی حقوق می شوند اما هنگامی که از خودشان مسائل را جویا می شوید، می بینید که قائل به حق نبوده و طبق مبنا حقی را معتقد نیست.

 

وی با بیان اینکه پژوهش باید از خشت اول شروع شود، گفت: کلمه حقوق را کسانی می توانند مطرح کنند که جهان را بر حق بدانند و معتقد باشند که حق مطلقی بر عالم حاکم است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اسلام بر روی همه مسائل نظر مبنا دارد، افزود: برخی ها حرفی که نه زیرساخت و مبنا دارد را برای گول زدن دیگران می زند که از این حرف ها در بازار آخرالزمان پر است.

 

وی با تبیین اهمیت انتخاب های مردم گفت: در مسائل حقوق سیاسی برخی ها به دنبال اشخاص و حزب ها هستند، زمانی احساسات بر وی غلبه می کند و برای یک شخص تبلیغ می کند، فردا آن شخص بر اساس رأی من و تو مسئول یک بخشی را بر عهده می گیرد و انواع ستم ها می کند، چه کسی این حق را ضایع کرده است؟ من و دیگران که رأی دادم و به خاطر ارضای نفس، احساسات و ارتباطات حزبی خود حق همه ی مردم را پایمال کردم و اگر فلان آدم در گوشه ای از دنیا کشته می شود خونش بر گردن من است، زیرا حقوق است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: جامعه دارای فرهنگ است لذا اگر بنده تقلید دیگران را انجام دادم و هنجار جامعه را شکستم قطعا حق را ضایع کرده ام.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: جامعه ما جامعه ای است که اگر به صورت درست با مردم صحبت کنیم، مطالب را درک می کنند.

 

وی ضمن تأکید مجدد بر اینکه در پژوهش ها و تهیه مجله پژوهشی باید جنبه های علمی، دینی و ارزشی لحاظ گردد، گفت: در این رابطه با دیگران نیز مشورت کنید تا اثری که به یادگار می‌گذارید ارزشمند باشد و آیندگان متوجه شوند افرادی که زحمت کشیده اند، دلسوز بوده اند.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *