به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: رمز اینکه چرا انسان تن به پستی و انحراف می دهد و سر از گمراهی ها در می آورد در این است که خود را نشناخته و برای خود ارزشی قائل نیست و چون اندیشه‌اش سبک است به هر ذلت، گناه و انحرافی تن می دهد یعنی در واقع خودش را به اشیا پست و زندگی چند روزه دنیا و ظلم می فروشد.

 

وی با اشاره به اینکه ناآشنایی با خود، درد بزرگی است، افزود: خداوند متعال هرچه انسان به آن نیاز داشته است را آفریده و آن را در قالبی خلق کرده که می تواند در طبیعت تصرف کند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه انگیزه های مختلفی برای بشر وجود دارد تا راه ها را تعقیب کند، گفت: آنچه در انسان حرف اول را می زند استعدادهای معنوی و رشد روحی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه انسان نامتناهی خلق شده است، خاطر نشان کرد: انسان در رشد حد یقف ندارد و دارای استعدادی است که بر اساس آن می تواند مراحل زیادی را پشت سر گذارد و به کمال برسد.

 

وی با اشاره به اینکه آن هایی که در دنیا انسان کامل می شوند می توانند به اذن خدا، خلق کنند، تصریح کرد: بهشتی که در قرآن نقل شده است جای انسان های کامل است و هرچه او اراده کند خلق می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید هیچگاه خود را فراموش کنیم، عنوان داشت: سرگرمی‌های دنیایی از جمله پول، مال، خودرو، میز و صندلی و شهرت نباید باعث گردد تا خود را ارزان بفروشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: باید همواره خود را مورد ارزیابی قرار دهیم که از صبح تا شب چه می کنیم و کارهایمان را با چه نیتی انجام می دهیم.

 

وی ابراز داشت: خداوند برای انسان ارزش و شخصیت قائل شده و نامش را اشرف المخلوقین گذاشته لذا برای انسان جای شرمندگی دارد که خود را به انواع بلاها دچار کند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر انسان خدایی باشد به فراموشی دچار نمی شود و بر خود ظلم نمی کند، افزود: هرچه بر سرمان می آید به خاطر پیروی از هوای نفس است لذا باید حواس‌ها را جمع کرد تا در دام شیاطین نیفتیم.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *