خانه / گام دوم انقلاب / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: دشمن بدنبال ضربه زدن به خانواده هاست/ دختران انقلاب زنده و با نشاط فریاد ارزش ها را سر میدهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: دشمن بدنبال ضربه زدن به خانواده هاست/ دختران انقلاب زنده و با نشاط فریاد ارزش ها را سر میدهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گغت: امروز بعد از چهل سال باز از برخی افراد ناسپاسی‌ها و هم صدا شدن با دشمن و خیانت‌های را می بینیم و متاسفانه برای جامعه ما چهل سال فراز و نشیب به وجود آوردند.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در خطبه اول نماز جمعه بیرجند با تبریک و تهنیت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه و امام رضا علیه السلام، اظهار کرد: حدیث سلسله الذهب قدسی است و امام رضا علیه السلام در بین مردم نیشابور فرمودند: «کلمه توحید (لا اله الا الله) دژ و حصار محکم من است. هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب من در امان است اما در صورتی که به شرط‌های آن عمل شود، و من یکی از آن شرط‌ها هستم».

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امام رضا علیه السلام این را برای همه نسل ها گذاشته است، گفت: توحید کمال اوج اندیشه انسانی شمرده می شود اما توحید در عبادت یا همان توحید عملی با توحید صفاتی و افعالی تفاوت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تواضع امام رضا علیه السلام به گونه ای بود که با غلامان سر سفره می نشستند، افزود: شیعه اهل بیت علیه السلام یعنی پیرو واقعی و عملی از آنان؛ اما اشکال ما در توحید عملی است.

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام می فرماید: «کسی که از روی اخلاص (لا اله الا الله) گوید به بهشت داخل شود و اخلاص او این است که گفتن(لا اله الا الله) او را از ارتکاب آنچه که خداوند بر او حرام نموده باز دارد».

خطبه دوم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه توحید عملی در مقابل شرک عملی یا همان طاغوت قرار دارد، عنوان کرد: کسی که در هر کاری نفس خود را به جای خداوند در نظر بگیرد طاغوت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه اولین شرط ایمان نفی طاغوت است، گفت: هر کسی در پستی باشد و به حکم غیرخداوند حکم کند طاغوت است و هرچند مسلمان باشد اما در باطن کافر است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که انسان هر طاغوتی را کنار بزند و فقط خدا برای او مطرح باشد دینش کامل است، افزود: سرگردانی هایی که برای ما پیش می آید بخاطر انواع طمع، حزب و گروه و دروغ های خود ما است چرا که همه این ها را بر خدا ترجیح دادیم.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه اگر خدا را در نظر می گرفتیم که افراد ناخالص را بر مردم مسلط نمی کردیم، گفت: خود ما به دست خودمان این کارها را می کنیم و انتخاب خود ما است و خداوند هم ما را از راه دین و انقلاب به راه پول، حزب و پارتی رها می کند و به لازمه اعمالمان ما را گرفتار می کند که همین گرفتاری ها هم که خدا برای ما قرار می دهد حکمتی برای بیداری ما از خواب غفلت است تا با هوشیاری دینمان را حفظ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه غفلت و بی تفاوتی و حرکت در مسیر غیر خدا موجب می شود که طواغیت بر ما مسلط شوند، بیان کرد: رضاخان و استعمارگران قبل از انقلاب بخاطر بی‌تفاوتی مردم در حوزه‌های علمیه و مراسم سیدالشهدا علیه السلام را بست و با غارت سرمایه و فرهنگ جامعه جنایات بسیاری انجام داد.

وی تاکید کرد: امروز بعد از چهل سال باز از برخی افراد ناسپاسی‌ها و هم صدا شدن با دشمن و خیانت‌های را می بینیم و متاسفانه برای جامعه ما چهل سال فراز و نشیب به وجود آوردند.

 

به گفته وی اگر ما درست براساس ارزش های اسلام و انقلاب عمل می کردیم مشکلی نداشتیم اینکه دشمنان پرو و طلبکار می شوند بخاطر سستی عناصر داخلی است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه به لطف خدا و با وجود تمام خیانتهایی که شده هنوز جبهه ایمانی در صحنه این جنگ تمام عیار ایستاده است و پیروز میدان هستیم، گفت: در گام دوم انقلاب باید نقاط ضعف و قوت را در نظر بگیریم و به دشمن فرصت ندهیم؛ ما هر وقت به اسلام و انقلاب عمل کردیم پیروز بودیم اما هرگاه با اما و اگر و تردید و تهدیدهای غربی و شرقی آمدیم جلو شکست خوردیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه امروز جبهه فرهنگی ما خودش را خوب نشان می‌دهد، افزود: به مناسبت هجوم بیرحمانه استکبار جهانی به ارزش‌های ناموسی ما در هجوم به مسجد گوهرشاد و قتل و عام مردم امروز دختران انقلاب بعد از ده‌ها سال زنده و با حیا و بانشاط فریاد ارزش حجاب و عفاف را سر می دهند.

 

وی ادامه داد: امروز دشمن محو و نابودی ما را  در فروپاشی خانواده‌ها می‌داند و این فروپاشی استارت آن از مسئله بدحجابی ها بروز می‌کند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه برخی افراد سوء نیت ندارند اما بخاطر بی تجربگی و عدم تحلیل علمی و عدم آشنایی با فلسفه این کارها از مُد لباس دیگران تقلید می کنند، گفت: بدترین نوع تهاجم برای نابودی جامعه اسلامی از خانواده‌ها و بدحجابی‌ها آغاز می شود لذا باید دختران خود را نصحیت و بیدار کنیم چون اگر بدانند هرگز این کار را نمی‌کنند که خودشان با مردم خودشان بجنگندند و به نفع دشمنی که به کسی رحم  نمی کند تغییر لباس دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *