خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امر به معروف و نهی از منکر نمونه بارز انسان دوستی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امر به معروف و نهی از منکر نمونه بارز انسان دوستی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اساس دین حب است و ما باید خیرخواه انسان ها باشیم، امر به معروف و نهی از منکر از بهترین نمونه های موارد انسان دوستی است.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با معاونت نظارت و ارزیابی عقیدتی سیاسی ناجا و فرماندهان ارشد نیروی انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر که از اوجب واجبات دین شمرده می شود ریشه اصلی آن در اصل ایمان که همان حب است جست و جو می شود.

 

وی افزود: خیلی ها به خاطر کمبود معرفت نسبت به دین و یا اصولا غفلت ها و مشکلات نفسانی که دارند تصورشان بر این است که امر به معروف و نهی از منکر یعنی آقا بالاسر که در کار دیگران دخالت می کند و حال آنکه از نظر علمی جایگاه امر به معروف و نهی از منکر مسئله حب است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حب فی الله مهمترین مسئله ای است که در وجود یک انسان با ایمان حکم فرماست، خاطر نشان کرد: انسان با ایمان، عبد خدا و محب خداست و لذا بر اساس حب خدا همه چیز را دوست دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه یکی از مظاهر مهم دوستی، سالم نگه داشتن انسان هاست، گفت: یک انسان مومن به همان اندازه که فرزندان خود را دوست دارد، فرزندان دیگران را نیز دوست دارد و در کنار آن خواهان جامعه ای سالم از نظر فکری، عقیده، اخلاق، سیاست و مسائل اجتماعی است.

 

وی عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی فرد بر اساس اینکه خدا را دوست دارد بندگان خدا را نیز دوست دارد  و از اینکه انسانی منحرف، معتاد و خائن می گردد، رنج می برد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: متاسفانه سطح افکار همسو نیست و لذا مخاطب برداشت اشتباه کرده و برخوردی غیر مودبانه دارد و گاها دست به کارهای غیر عاقلانه می زند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان مومن برای جامعه، جوانان و دوستان خودش خیر، سلامت، رشد، ادب، اخلاق و عقیده سالم می خواهد، گفت: برخی ها به دلیل ندانستن و آگاهی نداشتن به دنبال مواد مخدر، کارهای حرام، جاسوس ها و افراد بیگانه می روند.

 

وی بیان داشت: باید در رسانه های مختلف و تریبون ها از ناحیه آمرین به معروف و ناهیان از منکر و همچنین علما این فرهنگ سازی صورت گیرد و این پیام به صورت مکرر به مخاطبین داده شود که اگر کسی شما را نصیحت می کند دوست شما و آن فردی که وسوسه می کند دشمن شماست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر در جهت فرهنگ سازی بر روی این جهت خوب کار شود که جامعه و مخاطب نظرش پیوند با دوستی آمرین به معروف و ناهیان از منکر باشد، نشان دهنده موفقیت در این امر خواهد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دشمن یا انسان‌های مغرض و عوامل بیگانه همیشه سعی می کنند تا در مردم بدبینی ایجاد کنند، ابراز داشت: اساس دین حب است و ما باید خیرخواه انسان ها باشیم، امر به معروف و نهی از منکر از بهترین نمونه های موارد انسان دوستی است.

 

وی در پایان گفت: اصولا نیروی انتظامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منحصر به جبهه آمرین به معروف و ناهیان از منکر نیست، زیرا در ده ها مسئولیتی که بر دوش این نیرو قرار دارد، شاید ۸۰ درصد سیستم کارش مصداق امر به معروف و نهی از منکر باشد.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *