خانه / گام دوم انقلاب / امام جمعه بیرجند: معروفی بالاتر از اجرای قانون نیست

امام جمعه بیرجند: معروفی بالاتر از اجرای قانون نیست

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه باید همه بدانند که هیچ معروفی بالاتر از اجرای قانون نیست، گفت: اگر به قوانین عمل شود فسادی نداریم و باید همه این‌ها به عدالت بیانجامد.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی عصر امروز در نشست صمیمی با فرهنگیان استان با موضوع تعلیم و تربیت در دهه پنجم انقلاب اظهار کرد: تقسیم مسئولیت‌ها در جامعه شامل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و مدیریتی می‌شود  و هر کدام نقش موثر دارد اما زاویه فرهنگی بر همه این موارد اشراف دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ذاتا خلقت انسان موجودی فرهنگی است، گفت: امروز استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و اسرائیل و برخی کشورهای فرانسوی تمام اقداماتش برعلیه خشونت و جنایت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز در جنگ خاص اقتصادی هستیم و مسلم باید این مسئله را پشت سر بگذاریم و مشکل در حال حل شدن است اما این  یک نوع تفکر است، ادامه داد: معضلات اجتماعی و انواع بازی و سوء استفاده‌های سیاسی و بی هویتی‌های رسوا برخواسته از یک نوع فرهنگ است.

 

وی بیان کرد: اگر همه گلایه‌ها و عقده‌ها باز شود و آرمان‌های پیامبران و ائمه اطهار علیه السلام و ظهور عدل مطلق در صحنه جامعه باشد یعنی فرهنگ تغییر شود و این وقتی حاصل می شود که سبب آن توسط ما به وجود آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: سیستم نظام حکیمانه خلقت که بر اساس آن انسانها آزمایش می شوند به این جهت است که انسان فعال مختار و انتخاب‌گر است و هرگاه در جهت اصلاح و رشد فرهنگی موفق شویم همان زمان دنیا درست خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه آثار شکست استکبار و تفکر لیبرال دموکراسی غرب را در سطح بین المللی و منطقه مشاهده می‌شود، عنوان کرد: برای انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری و هزینه بسیاری انجام شده است و باید از سلیقه گرایی پرهیز شود.

 

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای اجرا است، ادامه داد: آموزش و پرورش تنها نهادی است که سرمایه‌گذاری برای رشد انسان‌ها در آن مطرح است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در این برهه از زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند، افزود: اکنون بهترین زمان طرح سوال علمی و کار کارشناسی است و کسانی که گوششان بدهکار نبود اکنون به مانع برخوردند و شنوا شده‌اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب به خاطر منافع تمام ملت است، گفت: امروز مسئولان باید پاسخگوی آنچه منطق، دین و آرمان انقلاب و قانون است، باشند.

 

وی با بیان اینکه اصل نظام اسلامی بر پایه مردم سالاری است، افزود: عنوان دولت و دولتمرد در نظام اسلامی خدمت گذاری است لذا مسئولیت در نظام اسلامی آقا بالاسری نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: باید برای کوچترین مسائل کار کارشناسی انجام شود و خودمان را باید قانون تطبیق بدهیم نه قانون را با خودمان.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عبادی با اشاره به اینکه  افق‌ها روشن است اما کار می‌طلبد و باید همه بدانند که هیچ معروفی بالاتر از اجرای قانون نیست، گفت: اگر به قوانین عمل شود فسادی نداریم و باید همه این ها به عدالت بیانجامد.

 

به گفته وی امروز کسانی که امکانات مردم را به اختلاس گران و حقوق های نجومی دادند باید پاسخگو باشند و جامعه بشری باید از ناحیه فرهنگ اصلاح شود.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *