خانه / دیدارها / انتقاد امام جمعه بیرجند از واردات اجناس بی کیفیت و غیر ضروری به کشور/ در جنگ اقتصادی باید به سمت مستقل شدن حرکت کنیم

انتقاد امام جمعه بیرجند از واردات اجناس بی کیفیت و غیر ضروری به کشور/ در جنگ اقتصادی باید به سمت مستقل شدن حرکت کنیم

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار با رئیس و اعضای اتاق اصناف استان اظهار کرد: نه  تنها در دوران انقلاب، بلکه از گذشته های دور اصولا در جهت شاخصه های مذهبی، دینی، حلال و حرام، بازار مسلمانان دارای شاخصه ای ارزشی، ایمانی، دینی و نتیجتا قانونی و سیاسی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در فقه اسلام این مسئله دیده شده است که جامعه به چه چیزهایی نیاز دارد، و تأمین هر آنچه که نیاز است واجب کفایی است، افزود: دولت اسلامی، جامعه اسلامی، بازار اسلامی، نیروهای مولد و صنایع باید هر آنچه که جامعه به آن نیاز دارد را تهیه و در دسترس مردم قرار دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین در فقه استعمال تولیدات بیگانه شدیدا نهی شده است، خاطر نشان کرد: این ها مسائلی است که در فقه دیده شده و امروز که جهان به صورت یک دهکده در آمده و داد و ستدهای بین المللی به عنوان یک قدرت اقتصادی در کنار قدرت های سیاسی و فرهنگی قرار گرفته اند، می بینیم که در برخی مکان ها حرف اول را می زند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: رهبر بیدار جامعه در ابتدای هر سال شاخصه ای را تعیین می کنند که طی چند سال اخیر مرتبا بر روی مباحث اقتصادی تأکید دارند.

 

وی با اشاره به اینکه کار از بهترین عبادات است و از بهترین و زیباترین انجام وظایف، حفظ مال است، گفت: در قرآن آمده است که اموال را به دست اشخاص سفیه که نمی توانند مالشان را حفظ کنند قرار ندهید زیرا خداوند اموال را مایه قوام شما قرار داده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: اینکه امروز در داد و ستدهای بین المللی می‌خواهند بازارها را در یک جنگ اقتصادی تصرف کنند، برای ما هم چالش است و هم فرصت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: دشمنان خواب های زیاد دیده اند و یک خواب آن ها نیز خواب اقتصادی است اما اگر درست عمل کنیم نه تنها جنگ اقتصادی امروز چالش نیست بلکه یک فرصت است.

 

وی با بیان اینکه ما در جریانات اقتصادی دچار مشکلات داخلی هستیم، افزود: در گذشته اصنافی که در بازار، تربیتشان با دیانت، اخلاق و اخلاص بود، نمی شد کلک های بین المللی درآورد، اما متأسفانه از ده ها سال قبل و پیش از انقلاب افراد جدیدی با افکار جدیدی وارد شدند و آسیب هایی وارد کردند و آن همینی است که امروز مشاهده می کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تجار، امین مردم و خدا هستند و در دیانت اینگونه تعریف می شود، اما اگر تجارت دست نا امین افتاد، اجناس را قاچاق کرده، دست به خیانت زده و ابزار بیگانه قرار می گیرد؛ این ها آسیب هایی است که از نظر فرهنگی بر ما وارد شده و خود را در اقتصاد، مدیریت و… نشان می دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: اجناسی وارد کشور می شود که علاوه بر بی کیفیت بودن آن ها، کشور اصلا نیازی به آن ها ندارد، لذا آسیب ها از اینجا سرچشمه می گیرد و الّا تحریم های دشمن نه تنها چالش ایجاد نمی کند بلکه به فرصت تبدیل می گردد، زیرا در کشوری به مانند ایران با این همه ذخایر و استعدادهای مردمی اگر خام فروشی صورت نگیرد و انواع صنایع تبدیلی ایجاد گردد مشاهده خواهد شد که همه چیز داریم.

وی گفت: اگر مدیریت های دولتی پشتیبانی کرده و سرمایه گذاری ها نیز بر روی این موارد انجام شود با استعدادهایی که داریم می توانیم چالش ها را به فرصت تبدیل کنیم، زیرا ما در دنیا در هر جایی که ورود پیدا کرده ایم حرف اول را زده ایم.

 

در جنگ اقتصادی باید به سمت مستقل شدن حرکت کنیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر افرادی نمی خواهند و راه دیگر می روند پیداست که از انقلاب فاصله گرفته اند، اما اگر مدیریت های دولتی و سرمایه گذاری انجام شود، می توانیم در این جنگ اقتصادی مستقل شویم و باید هم به این سمت حرکت کنیم زیرا راه دیگری نداریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دشمن هیچ زمانی به ما رحم نخواهد کرد و اینگونه نیست که ما سازش کنیم و او کوتاه آید، گفت: خوابی که دشمن دیده تسلط کامل بر کل جهان است و اگر چنانچه کشورها در مقابل آن ایستادگی نکنند همه چیزشان را به باد خواهند داد و این منحصر به ایران نیست.

 

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورهای دیگر مواضعشان، مواضع ایران است، افزود: اینکه آمریکا جرأت نمی کند و از دور حرف هایی می زند، خود می داند که اگر دست از پا خطا کند مشکلات بسیاری برایش ایجاد می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در چند سال اخیری که دشمن بسیار شاخ و شانه کشیده و حتی برخی ها در داخل حرف هایی زده اند، امروز شکست تفکر غرب هم در سطح بین الملل و هم در منطقه و داخل کشور خود را نشان داده است، لذا ما اکنون در بهترین فرصت قرار داریم اما در این جهت نیازمند مدیرت، ابتکار و جرات هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: یکی از صحنه هایی که چه افسران و چه فرماندهان آن باید از خود جرأت نشان دهند و دشمن را ناکام گذارند شماها هستید زیرا امروز ما نسبت به چند سال قبل بسیار فرق کرده ایم و جریانات متفاوت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شکستن استخوان های لیبرال دموکراسی غرب امروز به گوش می رسد، گفت: نارضایتی های ملت ها حتی نسبت به ظلم و بی عدالتی هایی که دشمنان انجام می دهند امروز به صدا درآمده است، وجدان جامعه در حال بیدار شدن است و ظلم را بر نمی تابند؛ امروز ظلم و باطل به بن بست رسیده و شرایط دنیا روز به روز به نفع ما در حال تغییر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با بیان اینکه مسئله اقتصاد خون جامعه است، گفت: باید شرایط را در عرصه تولید و اقتصاد در کشور و خراسان جنوبی به سمتی ببریم که حفظ حقوق کارگر و کارفرما و جرأت سرمایه گذاری در بین مردم و واحدهای تولیدی حفظ شده و از بروکراسی اداری و کاغذبازی ها نیز پرهیز شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی  تأکید کرد: باید در جهت خارج کردن آن دسته از افرادی، از هر صنفی که اهل خیانت هستند پیش برویم تا جامعه خالص گردد و بتواند به راهش ادامه دهد.

 

وی در پایان گفت: امید است در گام دوم انقلاب خداوند به همه شما توفیق دهد که سنگرهای خود را محکم نگه دارید و سربازانتان را در جهت توسعه اقتصاد کشور بسیج کنید، زیرا در این صورت موفق خواهید بود.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *