خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: عدم نظارت سبب گسترش قانون شکنی‌ها در جامعه می شود

امام جمعه بیرجند: عدم نظارت سبب گسترش قانون شکنی‌ها در جامعه می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر در جامعه این باور به وجود آید که نظارتی وجود ندارد شدیدا بیماری ها و قانون شکنی ها گسترش پیدا می کند.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اظهار کرد: اصولا در سیستم های قضایی چندین اقدام مورد تأکید است که بسیار اهمیت دارد، اول کوتاه کردن دست ستمگر از مظلوم، دوم برگرداندن حقی به صاحب حق و سوم بازدارندگی.

 

وی افزود: هدف از قضاوت این است که دست ستمگری از مظلومی کوتاه شود و این از نظر انسانی، معنوی و حقوقی بسیار ارزشمند است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله بازدارندگی بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: تخلف و قانون شکنی در هر بخشی یک نوع بیماری است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: انواع و اقسام بیماری ها به این دلیل به وجود آمده که در بخشی، قانون رعایت نگشته است، لذا پیشگیری از سرایت کردن این نوع بیماری ها به جامعه بسیار ارزش دارد.

 

وی گفت: اگر در جامعه این باور به وجود آید که نظارتی وجود ندارد شدیدا بیماری ها و قانون شکنی ها گسترش پیدا می کند در حالی که اگر شخص به موقع محاکمه گردد، به موقع تنبیه شود و مردم نیز به موقع مطلع گردند این بیماری ها کاهش یافته به طوری که کسانی که زمینه این بیماری های اجتماعی، فکری و فرهنگی را ایجاد می کنند احساس ناامنی کرده و خودشان اصلاح می شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر آنگونه ای که شرع گفته است، حدی به موقع اجرا شود و مردم مطلع گردند برکتش برای جامعه از چهل شبی که باران ببارد بیشتر است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه گفت: تبلیغ این نوع قضایا نیز به مانند سکه دو رو دارد، گاهی اوقات در رسانه ها و روزنامه ها به نحوی گفته می شود که متاسفانه در افکار و اندیشه همان را تداعی می کند که نظارت و حسابی وجود ندارد و گاهی هوشیاری و به موقع عمل کردن و تنبیه کردن تداعی می گردد به گونه ای که افرادی که اندیشه خیانت دارند احسان ناامنی کرده و می ترسند.
وی با اشاره به اینکه یکی از خاصیت‌های نیروهای قضایی هیمنه آن هاست تا عملشان، افزود: نیروی قضایی باید جایگاهش را محکم نگه دارد تا روی آن حساب کنند و از هر گونه شیوه هایی که کوچک و بی مقدارش می کند فاصله گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش زیادی از گران فروشی، تقلب و کلاه برداری ها که در واقع حقوق و اموال مشتری را برده اند، در تعزیراتی که انجام می شود جرم مشخص می گردد اما حق مردم ادا نمی شود و به مردم بازگشت نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جامعه نگهبان می خواهد تا از آن مراقبت کند، افزود: مال مردم به مانند خون مردم است و باید حفظ گردد لذا امیدواریم که حق ها به حقدار برسد.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *