خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: در جهت آگاه کردن نوجوانان نسبت به خطرات مواد مخدر اقدامی صورت نمی گیرد/ دولت با ایجاد اشتغال در مبارزه با مواد مخدر تلاش کند

امام جمعه بیرجند: در جهت آگاه کردن نوجوانان نسبت به خطرات مواد مخدر اقدامی صورت نمی گیرد/ دولت با ایجاد اشتغال در مبارزه با مواد مخدر تلاش کند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، نشر مواد مخدر در کشور را از آثار حضور استعماگران قبل از انقلاب در کشور دانست و گفت: این ماده خانمان سوز، امروز یکی از بدترین آفات انسانی به شمار می رود که دشمن بر روی ترویج آن در جامعه تاکید زیادی دارد.

وی مواد مخدر به ویژه صنعتی را شناسنامه استعمارگران دانست و گفت: اینها کارشان ویران کردن و از بین بردن زیرساخت‌های شهرها است که این همان تفکر لیبرال دموکراسی غرب است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم ملی و همه جانبه از سوی همه دستگاههای اجرایی و مردم است، گفت: خانواده ها، آموزش و پرورش در سطوح مختلف، دانشگاهها، حوزه های علمیه و همه دستگاه‌های فرهنگی باید در راستای مبارزه با مواد مخدر فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه مواد مخدر بدتر از مار افعی خطرناک است، گفت: چطور از زهر مار که یک سم است فرار می کنیم اما از مواد مخدر که سمی خانمان سوز‌تر است، نمی ترسیم چراکه یک نفر که گرفتار اعتیاد می شود، این موضوع آبرو، اراده، ایمان، اموال و ناموس و در نهایت جان او را می گیرد، اینها را باید برای مردم به خصوص قشر نوجوان و جوان تبیین کرد.

وی به نقش مهم آموزش و پرورش در فرهنگ سازی موضوع مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: معلمان و اساتید دانشگاه در کلاس درس چند دقیقه ای را صرف تبیین خطرات مصرف مواد مخدر کنند و بچه ها را نسبت به عواقب کار آگاه کنند، اما متاسفانه در این جهت خیلی کار نمی شود، از طرف دیگر دولت هم باید در جهت پیشگیری مصرف مواد مخدر، در ایجاد مشاغل برای شهروندها به گونه ای عمل کند که کسانی به خاطر نیاز به این سمت کشیده نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مسئولان مراقب باشند که چنانچه با اقدامات خود باعث رفتن یک نفر به سمت مواد مخدر شدند، در پیشگاه خداوند مسئول خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: ۹۸ درصد مردم ما از نظر عزت نفس به گونه ای هستند که تمایلی به سمت مواد مخدر ندارند، اما گاها خود مسئولان باعث می شوند که به این سمت بروند.

وی با نقد این موضوع که برخی ها می گویند” اعتیاد صرفا یک بیماری است”، افزود: اینکه اعتیاد را صرفا یک بیماری فرض کنیم اشتباه است، بیماری که خود شخص باعث به وجود آمدن آن باشد، نه تنها بیمار بلکه مجرم هم است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به افزایش تولیدات مواد مخدر در افغانستان، گفت: چنانچه ما بتوانیم از نظر فکری، فرهنگی و ایمانی عناصر خودی را حفظ کنیم به طوری که در داخل معتاد و مواد فروش نداشته باشیم، تولید مواد در افغانستان چندین برابر هم که شود، ضرری برای ما نخواهد داشت، ضرر زمانی است که ما معتاد داشته باشیم و قاچاقچی باشد که مواد بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در پایان از مسئولان مبارزه با مواد مخدر در استان خواست که با دعوت از افراد خوش فکر و طراح و با ارائه طرح های کارشناسی شده توطئه های دشمن را در بحث نشر مواد مخدر خنثی کنند.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *