خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: ترویج فرهنگ شهدا با تولید محتوای مناسب در دستور کار قرار گیرد

امام جمعه بیرجند: ترویج فرهنگ شهدا با تولید محتوای مناسب در دستور کار قرار گیرد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد استقبال از شهدای گمنام خراسان جنوبی اظهار کرد: میزبانی از شهدا در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) و همزمان شدن با ایام هفتم تیر و هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی مناسب برای تولید محتوا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: برملا کردن جنایات استکبار جهانی با تولید محتوای مناسب می‌تواند به عنوان یک هنر مورد توجه قرار گیرد که فعالان فرهنگی باید از این فرصت به خوبی در ترویج فرهنگ شهدا بهره گیرند.

وی اظهار داشت: سخنرانان مراسم اهداف دین را به مردم انتقال دهند زیرا پیامبران الهی و ائمه اظهار (ع) همواره جان خود را در همین مسیر تقدیم کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه مسئولان برای انتقال شهدا متکی به هواپیما نباشند، گفت: اگر در روز مقرر فرودگاه بیرجند مشکل پروازی داشت پیکر پاک شهدا به فرودگاه مشهد و از آنجا با خودرو به بیرجند انتقال یابد.

پیکر سه شهید گمنام در خراسان جنوبی خاکسپاری می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته پیکر سه شهید گمنام همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) وارد خراسان جنوبی و در شهرستان بیرجند تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

محمدرضا فخر با بیان اینکه این سه شهید جزو ۱۱۰ شهید تازه تفحص شده هستند افزود: پیکر پاک ۲ شهید در شهرک چهکند و یک شهید در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی خاکسپاری خواهد شد.

وی ادامه داد: از این شهدا پیکر ۵۰ شهید از شهدای جاویدالاثر شناسایی شده که متأسفانه خراسان جنوبی سهمی از پیکرهای شناسایی شده نداشته است.

پیکر شهدای گمنام ششم یا هفتم تیرماه وارد خراسان جنوبی می شود و پس از برگزاری جلسات محوری و مراسم‌های وداع با شهدا با حضور مردم همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) خاکسپاری خواهد شد.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *