خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اخلاص خانواده های شهدا در انتخاب راه شهادت

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اخلاص خانواده های شهدا در انتخاب راه شهادت

امام جمعه بیرجند گفت: یکی از مهمترین عواملی که باعث شد شهدا این راه را انتخاب کنند، خانواده و اخلاص آنها بود.

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی شامگاه (۲۱ خرداد) در دیدار با خانواده شهیدان ساقینی و گرامی با بیان اینکه یک سلسه علل و عوامل باعث شدند که این افراد به فیض شهادت نایل آیند، اظهار داشت: این توفیق بزرگ الهی که در واقع طی کردن راه صد ساله در یک روز است نصیب هر کسی نمی شود.

 وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عواملی که باعث شد شهدا این راه را انتخاب کنند، خانواده و اخلاص آنها بود، گفت: محصول عمر وصول به هدف است که شهدا به خوبی راه خود را پیدا کردند.

 امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شهدا آنچه را که یک فرد در صد سال عبادت و ریاضت می تواند بدست آورد را در سفر یک روزه خود کسب کردند، افزود: شهدا مانند میوه شیرینی هستند که ثمره درخت خوب خانواده اند و لذا خانواده ها نقش زیادی در انتخاب مسیر آنها دارند.

 روحانی شهید «یحیی ساقینی» در سال ۱۳۴۰ در روستای ساقی بیرجند متولد شد. او که دانش آموخته ادبیات عرب در حوزه علمیه مشهد بود فعالیت چشمگیری در پیروزی انقلاب و تظاهرات علیه رژیم طاغوت را داشت، وی در ۴ خرداد ۶۱ در منطقه عملیاتی خرمشهر در عملیات بیت المقدس براثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

 همچنین روحانی شهید «حسین گرامی» در سال ۵۱ در روستا ساقدر بیرجند متولد شد و بعد از پایان دوره ابتدایی و راهنمایی به حوزه علمیه رفت، شهید گرامی در مداحی نیز صاحب صدایی زیبا و دلنشین بود و به طوری که صوت بخشی از مداحی هنوز به یادگار مانده است، شهید گرامی در ۲۳ دی ماه ۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل آمد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *