خانه / ویژه ماه رمضان / امام جمعه بیرجند: مردم کلید ۸۰ میلیون خانه خود را نباید به تبلیغات روزنامه ای، باندها و حزب بازی ها بدهند/ در گام دوم انقلاب باید دولت اسلامی ایجاد کنیم که بتواند عدالت را در جامعه پیاده سازی کند

امام جمعه بیرجند: مردم کلید ۸۰ میلیون خانه خود را نباید به تبلیغات روزنامه ای، باندها و حزب بازی ها بدهند/ در گام دوم انقلاب باید دولت اسلامی ایجاد کنیم که بتواند عدالت را در جامعه پیاده سازی کند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به اینکه ملت ایران خیلی تلاش کرد تا در طول این چهل سال مقابل همه توطئه های دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی کنند و کردند، اظهار داشت: تاکنون گام اول انقلاب را محکم برداشتیم و گام دوم در پیش است که برای پیش رفتن در آن باید ابتدا به وضعیت کشور در قبل از انقلاب و مقایسه آن با ۴۰ سال بعد از انقلاب توجه کرد.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب کارهای زیادی صورت گرفت و خیلی از معضلات و مشکلات برطرف شد، گفت: در سراسر جهان علیه مظلومان و مسلمین ستم می شود، لذا باید به سوی جایگاه و موقعیتی که ظلم برافتد حرکت کنیم چراکه تا ظلم و ظالم باشد روند همین خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در روایات مختلف در مورد جریانات آخرالزمان و عامل استعمار یعنی رضاخان مطالبی آمده است، گفت: استبدادهای داخلی و نوع نظام های پادشاهی همواره با ظلم همراه بودند اما از ۲۰۰ سال قبل به بعد، این استبدادها با استعمار خارجی همراه شد و شاهد ظلم های بیرونی که بدترین آن در زمان قاجار و پهلوی بود، شاهد بودیم.

قتل ۹ میلیون ایرانی به دست انگلیسی ها!

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه ظلم و ستم های رژیم پهلوی و شاهنشاهی علیه مردم نباید از یادها برود، گفت: ایران اسلامی قبل از انقلاب به خاطر پادشاهان بی لیاقت و استعمار خارجی، انگلیسی ها ورود غله و دام به کشور را ممنوع کردند و با تحریم مردم طوری قحطی ایجاد کردند که بیش از ۹ میلیون نفر از جمعیت ۲۰ میلیونی کشور از گرسنگی و بیماری جان دادند.

وی با اشاره به اینکه مردم در آن دوران سیاه برای تهیه نان تمام دارایی خود را می فروختند اما نمی توانستند نان تهیه کنند، چراکه نبود، افزود: وضعیت طوری پیش می رفت که جسد افراد در گوشه و کنار کوچه و خیابان ها از بیماری و گرسنگی می افتاد و رژیم هیچ کاری برای نجات آنها نمی کرد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه رضاخان شخصی بی سواد و مزدور انگلیسی ها بود که حتی سواد نوشتن نام خود را نداشت، گفت: این شخص به عنوان یک مترسک در کشور حضور داشت و جز قتل و غارت اموال مردم دستاوردی را برای کشور نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قبل از انقلاب رژیم پهلوی املاک مردم را به نام خودش تصرف می کرد، گفت: آنقدر اینها از کشور غارت کردند که در اسفند سال قبل بنیاد مستضعفان ۸۰ هزار سند از املاکی که رژیم از مردم گرفته بود را به آنها پس داد.

وی افزود: رژیم پهلوی به همراه انگلیس ثروت و اموال کشور را غارت کردند و امروز نوادگان آنها با همین پول در خارج کشور، با پولی که از مردم خوردند بر سر مردم بازی در می آورند.

برخی می‌خواهند رژیم پهلوی را تطهیر کنند!

امام جمعه بیرجند با اشاره به کشتار مردم در کودتای ۱۵ خرداد، گفت: این جنایات را با هیچ چیزی نمی توان تطهیر کرد، هنوز خون فرزندان این ملت که رژیم پهلوی آن ها را رخته است بر زمین است که متاسفانه برخی ها در فضای مجازی سعی بر تطهیر آنها را دارند و می خواهند استعمار را برای جوانان تطهیر کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه انگلیسی ها برای تحقیر ملت ایران قانون کاپیتولاسیون را تصویب کردند، اظهارداشت: طبق این قانون هیچ فردی در ایران حتی مقامات رده اول کشوری، اجازه نداشتند در مقابل خارجی ها از جان، مال و ناموس خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه امام راحل عزت را به ملت ایران بازگرداند، افزود: مشکلات کشور قابل حل است به شرطی که عده ای که هنوز دنبال انگلیس و آمریکا هستند و بر دوش مردم سواری می گیرند، خجالت و شرم کنند و دست از این اقدامات خود بردارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ظلم و ستم کشورهای مستکبر جهان علیه مردم خودشان، افزود: امروز می بینیم که داد خود مردم کشورهای اروپایی از این همه ظلم و ستم بلند شده است، تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه که با وجود فشار و شکنجه هر هفته صورت می گیرد به خوبی این موضوع را نشان می دهد و این افول استکبار جهانی را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به حضور ترامپ در انگلیس و تظاهرات مردم علیه او، گفت: مردم انگلیس و حتی برخی از سازمان های دولتی و غیر دولتی انگلیس را می بینیم که علیه ظالمان جهان واکنش نشان می دهند.

عده ای نادان هنوز متکبران عالم را نشناختند!

وی افزود: امروز ظلم مستکبران عالم به جایی رسیده که خود اروپایی ها هم فهمیدند اما عده ای نادان در کشور هنوز این را نفهمیدند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن از مقدمات قبل از ظهور است و این مسیر سختی دارد اما کمتر از ذلت وسازش است، ادامه داد: برخی از کشورهای خودفروخته عربی منطقه که مزدور استکبار هستند، می بینیم که آمریکایی ها پول آنها را چپاول می کنند و آنها راگاو شیر ده می نامند، اینها هیچ اختیاری از خود ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه موقعیت جمهوری اسلامی ایران طوری است که امروز آمریکا و استکبار جهانی از ما می ترسند، گفت: کسانی که در مسیر انقلاب نان به نرخ روز می خورند اینها بارشان به منزل مقصود نخواهد رسید چراکه وعده خداوند برای متقین است.

ایجاد دولت اسلامی در گام دوم انقلاب!

وی با اشاره به برخی از مشکلات در کشور، آنها را ناشی از کم کاری مسئولان عنوان کرد و گفت: در طول ۴۰ سال گذشته هر وقت تفکر لیبرالی بر دولت ها حاکم شد برای مردم ما مشکلات ایجاد شد.

امام جمعه بیرجند بخشی از مشکلات را به دلیل انتخاب های غلط مردم دانست و یادآور شد: چطور مردم کلید خانه ۸۰ میلیونی خود را به جای ایمان و تقوا و عملگرا بودن، از طریق تبلیغات روزنامه ای و باند و حزب انتخاب می کنند و بعد داد می کشند که مشکلات است؟ افراد با ایمان، تقوا، متعهد و خدمتگزار را انتخاب کنید تا امور اصلاح شود.

وی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب باید دولت اسلامی ایجاد کنیم که بتواند عدالت را در جامعه پیاده سازی کند، چنانچه دولت اسلامی آمد و کار کرد می توان انتظار داشت تمدن اسلامی به وجود آید.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *