خانه / ویژه ماه رمضان / امام جمعه بیرجند در شب احیای بیست و یک رمضان: اعتراف دوست و دشمن به فضائل و مقامات مولای متقیان امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام / کنترل نفس راهی برای رسیدن به قرب الهی است

امام جمعه بیرجند در شب احیای بیست و یک رمضان: اعتراف دوست و دشمن به فضائل و مقامات مولای متقیان امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام / کنترل نفس راهی برای رسیدن به قرب الهی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با بیان اینکه عدالت گمشده دنیای امروز است، گفت: متاسفانه بی عدالتی و ظلم فراگیر بر عالم حاکم است و داروی آن در بازگشت به معارف ائمه اطهار علیه السلام است.

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان  از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین عبادی شامگاه (۵ خرداد) در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه بیرجند اظهار کرد: وجود امیرالمومنین علیه السلام استثنایی است  و بر کسی پوشیده نیست که دوست و دشمن به فضائل و مقامات مولای متقیان امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام اعتراف دارند.

 

بازگشت به معارف ائمه اطهار علیه السلام

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: معاویه با تمام خباثت و فساد درونش بعد از شهادت امام علی علیه السلام از یکی اصحاب حضرت خواست تا اوصاف ایشان را برایش بگوید و معاویه وقتی می شنید گریه می کرد و سپس گفت هیهات تا مادر روزگار همچون علی علیه السلام بیاورد.

 

وی با بیان اینکه عدالت گمشده دنیای امروز است، گفت: متاسفانه بی عدالتی و ظلم فراگیر بر عالم حاکم است و داروی آن در بازگشت به معارف ائمه اطهار علیه السلام است.

 

حقیقت عبودیت پرورش انسان است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به مسئله عبادت و قرب الهی، افزود: عبادت از نوع نرم افزاری است که ما به آن نیاز داریم و حقیقت عبودیت پرورش انسان از عالم خاک تا افلاک است.

 

به گفته وی استعدادی که خداوند به انسان داده و براساس آن به فرشتگان گفته بر انسان سجده کنند را در عبادت می توآن به دست آورد.

 

کنترل نفس راهی برای رسیدن به قرب الهی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قرب نزدیکی به خداوند است، تصریح کرد: انسان با اختیار خود برای رسیدن به قرب الهی باید کمالاتی کسب کند و انسان تا لقاء لله می تواند پرواز کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه  انسان با کنترل نفس به قرب الهی دست می‌یابد، ادامه داد: اولین گام برای چک کردن انسانیت کنترل و تسلط بر هوای نفسانی برای رسیدن به قرب الهی است.

 

یکی از خواص روزه ایجاد تقوا در انسان است

 وی با بیان اینکه یکی از خواص روزه این است که در انسان تقوا ایجاد می‌کند، گفت: تقوا به انسان بصیرت می دهد که بین  حق و باطل تفاوت قائل شود و بر خویشتن مسلط می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تسلط بر تخیلات مرحله دوم از عبودیت است، بیان کرد: مرحله سوم اين است كه روح در مراحل قوّت و قدرت و ربوبيّت و ولايت خود به مرحله‌اى مى‏‌رسد كه در بسيارى از چيزها از بدن بى‏‌نياز مى‏‌گردد.

 

نیاز امروز بشر به پیام انقلاب/ جوانان با همت در جهت خودسازی وارد رسالت بزرگ در دوره آخرالزمانی شوند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: مرحله چهارم اين است كه خود بدن از هر لحاظ تحت فرمان و اراده شخص در مى‌‏آيد به طورى كه در حوزه بدن خود شخص اعمال خارق العاده سر مى‏‌زند.

 

به گفته وی مرحله پنجم كه بالاترين مراحل است اين است كه حتّى طبيعت خارجى نيز تحت نفوذ اراده انسان قرار مى‏‌گيرد و مطيع انسان مى‏‌شود و معجزات و كرامات انبياء و اولياء حق از اين مقوله است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به دانشجویان دانشگاه بیرجند گفت: شما امروز  باید دنیا را از زیر بار  ظلم و مستکبران ضد انسانیت نجات دهید؛ امروز بشر به پیام انقلاب نیاز دارد و بشر به روزی افتاده که ظلم و ستم بیداد می کند و شما باید پیام اسلام و انقلاب و دین را به دنیا برسانید و  با همت در جهت خودسازی وارد رسالت بزرگ در دوره آخرالزمانی شوید لذا خود را کم نشمارید و کم نفروشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *