خانه / تاپ خبر / حجت الاسلام و المسلمین عبادی: هویت فرهنگی، مهمترین هویت جامعه/ باید به فرهنگ خودی و استقلال فرهنگی باز گردیم

حجت الاسلام و المسلمین عبادی: هویت فرهنگی، مهمترین هویت جامعه/ باید به فرهنگ خودی و استقلال فرهنگی باز گردیم

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل و معاونین شرکت مخابرات استان با اشاره به اینکه تلاش، کوشش و خدمت رسانی منطقه ای در چارچوب وظایف استانی قابل تقدیر است، اظهار کرد: مسائل کلی وجود دارد که این استان جزئی از آن مجموعه است و خواه و ناخواه تحت تاثیر آن قرار می گیرد و آن این است که با همه زحمات صورت گرفته و رتبه های کسب شده اما سر رشته کار در دست خودی نیست و این یک مشکل کلی است.

 

وی افزود: به دلیل اینکه سر رشته کار در دست خودی نیست، می بینیم که محصول تلاش ها و کوشش ها چیز دیگری است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز مسائل ارتباطات برای شهر و روستا، ایران و خارج از ایران جزء مسائل اولیه شده است، خاطر نشان کرد: بین یک سیستم خودی و خیرخواهانه با یک سیستمی که نقش یک پل را برای دشمن بازی می کند تا فرهنگ های غربی به داخل خانه نفوذ پیدا کند، بسیار فرق است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: تلاش های زیادی صورت می گیرد اما متأسفانه اغلب این تلاش ها به نفع غیر خودی ها تمام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مهم ترین هویت هر جامعه ای هویت فرهنگی آن جامعه است، ادامه داد: امروز فرهنگ سازی از طریق نرم افزارهایی که سر رشته آن در دست بیگانگان است صورت می گیرد، لذا مشاهده می کنیم که نتیجه کار خوب را نیز بیگانگان می برند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: امید است افرادی که تجربه های تلخی در این مدت ندانم کاری داشته اند، از خواب بیدار شده و سرمایه گذاری را در بخش خودی و استقلال فرهنگی صورت دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اصل ارتباطات نعمت بسیار بزرگی است اما اینکه با چه کسی و چگونه ارتباط برقرار کنی بسیار مهم است، گفت: در روایات داریم که زمانی خواهد آمد که هم بهترین و هم بدترین زمان است و ما اکنون آن شرایط را مشاهده می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز فضاهای مجازی و حقیقی به یک بمب برای جامعه تبدیل گشته است، گفت: ماهیت هر جامعه ای فرهنگ آن است لذا اگر فرهنگ جامعه آسیب ببیند قابل جبران نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ را به مانند ویرانی جنگ ها نمی توان ساخت لذا باید از آن بسیار مراقبت کرد، افزود: عوارض و نتایج هر موضوع را در نظر بگیرید تا پلی نباشیم که فرهنگ بیگانه بر فرهنگ خودی تٔأثیر گذارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: امروز فرهنگی که علیه فرهنگ اسلام ناب کار می کند کارش ظلم، قتل و ویرانی شهرهاست.

 

وی خاطر نشان کرد: ایران به عنوان یک قدرت خاص مکتبی مطرح است و هدف دشمنان علاوه بر ایران سلطه بر کل جهان است تا صدای حق به گوش هیچ انسانی نرسد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امید است آن دسته از افرادی که در خواب هستند و یا خودشان را به خواب زده اند، نصیحت گوش کرده و به فرهنگ خودی و استقلال فکری و فرهنگی روی آورند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: مهمترین مسئله، مسئله ضلالت و هدایت است و امروز مهم ترین نقش را ارتباطات بر عهده دارد.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *