خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: با تمامی مشکلات باز هم مردم در احسان و نیکوکاری حرف اول را می زنند

امام جمعه بیرجند: با تمامی مشکلات باز هم مردم در احسان و نیکوکاری حرف اول را می زنند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد دیه استان با اشاره به اینکه مسئله احسان یک امر فطری است و نیاز به دلیل ندارد چون خودش دلیل است، اظهار کرد: انسان به گونه ای خلق شده که گرچه ممکن است در شرایط نامیزان آخرالزمانی این امر محسوس نباشد اما اگر پرده های غفلت و غرور کنار گذاشته شود و آن فطرت انسانی خودش را نشان دهد، گرچه همواره محتاج و نیازمند معرفی می شود ولی در واقع مطلب این است که شاید بیش از آنکه محتاج، نیازمند به کمک شدن داشته باشد، روح فطری انسان به گونه ای است که کمک کننده نیاز بیشتری دارد تا کمک کند و لذت ببرد تا در خود احساس انسانیت کند.

 

وی افزود: در رسیدن به قله احسان همه موفق نیستند اما خوش به حال آنهایی که موفق شده اند لذا باید گفت که کار شما دارای ارزش الهی و انسانی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه منشأ این دنیای زشت و پر از ظلم و ستم فرهنگ های بیگانه است، خاطر نشان کرد: متأسفانه فرهنگ های بیگانه غربی، مسلمانان را نیز آلوده کرده است و در خیلی مکان ها نمی توانیم فرقی بین مسلمانیِ مسلمان، و کفرِ کفار بگذاریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: امروز در مقابل جبهه کفر، ظلم، ستم، آدم کشی، ویران کردن شهرها، آواره کردن مردم و سلطه و غرور حیوانی، جبهه محبت های اسلام ناب قرار دارد که به عنوان یک فرهنگ اصیل، هم مطابق با فطرت انسانی و هم مطابق با فرهنگ اسلامی است و در جای جای مردم خوب ایران اسلامی نیز این فرهنگ را مشاهده می کنیم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به ندانم کاری مسئولان و ضعف مدیریت مسئولان، اگرچه مردم دچار مشکلات فراوان و سختی هستند اما در طول سال مشاهده می کنیم که وقتی بحث احسان و همکاری به میان می آید مردم ایران اسلامی حرف اول را می زنند، حال می خواهد در رابطه با کمک به مستضعفان، سیل زدگان و زلزله زدگان باشد و یا در خصوص آزادی زندانیان از زندان.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: با توجه به کویری بودن استان اگرچه مردم خراسان جنوبی از امکانات اولیه نیز بی بهره اند اما در مسائل احسان و نیکوکاری حرف اول را می زنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه فطرت سالم انسانی در مقابل شیوه زشت و استکباری غرب قرار دارد، گفت: در موکب های اربعین حسینی نیز این موضوع خود را به صورت بین المللی نشان می دهد.

 

وی یادآور شد: در اربعین حسینی بیش از از ۳۰ میلیون انسان از مسلمان و غیر مسلمان خود را به کربلا می رسانند و کسانی که نتوانستند نیز در شهرهای خود به مجموعه مهر، محبت، ایثار، از خود گذشتگی و عشق به خدا می پیوندند، لذا این فرهنگ اگرچه مظلوم است اما پیروز است چون طرفداران زیادی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه ادامه داد: امروز دیگر مردم جهان ظلم را بر نمی تابند و خسته شده اند، لذا امروز در خود کشور انگلیس، مردم برای مظلومیت مردم فلسطین راهپیمایی عظیمی برگزار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: امروز در مقابل ظلم ها و ستم های دنیای استکبار، آن جبهه ای که پیروز است، جبهه فرهنگ اسلام خواهد بود زیرا با ظلم می توان مردم را از میان برداشت اما نمیتوان بر آن ها حکومت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر افرادی در مظلومیت قرار گیرند اما حرفی برای گفتن داشته باشند در نهایت پیروز میدان خواهند بود، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرهنگ پیامبران و ائمه اطهار بنا شده و حرفی برای گفتن دارد؛ اگرچه دشمنان آنقدر کارشکنی می کنند که حرف حقی به گوش کسی نرسد اما مطمئن باشند که خواهد رسید وامروز آثار آن را در جهان مشاهده می کنیم.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *