خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: قبول کردن حرف دشمن ساده‌لوحی است/ برخی باید نسبت به تنظیم ارزش های مکتب دینی خود تجدیدنظر کنند

امام جمعه بیرجند: قبول کردن حرف دشمن ساده‌لوحی است/ برخی باید نسبت به تنظیم ارزش های مکتب دینی خود تجدیدنظر کنند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بیرجند  اظهار کرد: تمام مشکلات کشور با تفکر بسیجی و کار جهادی حل می شود.

امام جمعه بیرجند با گرامیداشت هفته معلم و اینکه در آستانه ماه رمضان هستیم، گفت: این دو موضوع بسیار به هم تقرب دارد و بشر برای راه پیدا کردن به حقایق هستی در تمام زمینه ها از دو طریق تعلیم و تعلم و تزکیه می تواند راه پیدا کند که باید هم این دو با یکدیگر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان باید راه خود را با علم پیدا کند لذا این علم را باید کسب کند، افزود: اما باید تزکیه و طهارت نفس داشته باشد و یکی از راه های تزکیه خودسازی انسان با انجام روزه داری است.

به گفته وی اگر علم از تزکیه جدا شود بلای جان بشریت می شود و امروز متاسفانه علم ابزاری برای مستکبران و دزدان بین المللی شده که از هیچ جنایت و دزدی ابایی ندارند.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه علم باید همراه با تزکیه و ایمان باشد، افزود: علم بدون تزکیه بدترین بلای جان بشر می شود و دین بدون علم هم خرافه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه علم مفید زمانی حاصل می شود که از مجرای تزکیه و تقوا اجرا شود، ادامه داد: در این مکتب غنی سمبلی هچون شهید آیت الله مرتضی مطهری هسته های علمی را شکافت اما دشمنان انسانیت این سرمایه های بشریت از قبیل مطهری ها و بهشتی ها را به شهادت می رسانند.

وی با اشاره به اینکه هنر دشمن این است که با انسان های عالم کنار نمی آید لذا آنان را می کشند تا به غارت و چپاول خود ادامه دهند، گفت: امروز دشمن و لیبرال دموکرات های غربی از جمله فرانسه، انگلیس و امریکا رسوا هستند و شرایط خوبی ندارند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: در اصول دین دو اصل دیگر تبری و تولی را بعضی صاحب نظران جزو اصول دین می دانند اما اهل دقت این ها را جزو اصول ایمان می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هر چیزی از جمله دل انسان حریم دارد و باید این حریم را رعایت کرد، گفت: دل انسان برای خدا آفریده شده و تبری و تولی یعنی حریم دل را نگه دارید لذا با هر چه غیر خدا معامله کنید ضرر خواهید کرد.

وی با اشاره به اینکه محبت غیر به خدا نباید در دل انسان باشد، افزود: دشمن خداوند را نمی توان دوست داشت آنچه در حقیقت دین است از همه عالم را فرا می گیرد اما به این معنی که چون خدا را دوست داریم همه مخلوقات خدا را دوست داریم اما تا کسی در حریم الهی قرار نگیرد و تسلیم حق نشود باید حریم را نگه داریم و او را به دل راه ندهیم و این اساس ایمان است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر کسانی هستند که نماز و روزه می گیرد اما دل در گرو مستکبران و منافقان دارند و بیگانه پرست هستند قرآن می فرماید او را جزو خود ندانید بلکه او نیز همانند مستکبران و بیگانگان در جبهه باطل است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است اگر کفار و منافقان علیه شما جنگ ندارند عدالت و احسان نسبت به او منعی ندارد اما باید حریم را رعایت کنید، گفت: در مسئله جذب و دفع باید قلب شما نسبت به اهل ایمان و مسلمان باید محبت آمیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن و منافق ظاهر و باطنش با یکدیگر فرق دارد لذا ساده لوحی است اگر حرف دشمن را قبول کنیم، ادامه داد: دشمن از ساده لوحی برخی افراد استفاده می کند و با طرح های خود به مسلمانان آسیب می زند.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: برخی باید نسبت به تنظیم ارزش های مکتب دینی خود تجدیدنظر کنند و به کارهای خود که چه می دهیم و چه می گیریم توجه داشته باشیم که متاسفانه اکنون اینگونه نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *