خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: امروز تفکر مطهری در مقابل تفکر ترامپ قرار دارد/ مکتبی که انسان ساز است مکتب گذشت، ایثار و محبت است

امام جمعه بیرجند: امروز تفکر مطهری در مقابل تفکر ترامپ قرار دارد/ مکتبی که انسان ساز است مکتب گذشت، ایثار و محبت است

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران قاین، با اشاره به اینکه راه رشد از بیراهه جداست، اظهار کرد: هر انسانی اگر انصاف را در نظر بگیرد می تواند با پاک نگه داشتن قلبش هدایت گردد.

 

وی با بیان اینکه همگان راه را از بیراهه تشخیص می دهند، افزود: اگر کسی جاهل باشد به جهل بسیط، با یک یادآوری می تواند برگردد اما متأسفانه جهل های امروزی جهل مرکب است و این بدترین مرض است که قساوت قلب را در پی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آیت الله مطهری با توجه به آن جایگاه معنوی که خداوند به ایشان عطا کرده بود در علم و تحقیق نمونه بودند اما آنچه امام خمینی(ره) از ایشان توصیف کردند در رابطه با طهارت قلب بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه نشانه آدمی روشنی طهارت نفس است، تصریح کرد: آیت الله مطهری با عشقی که به علم، حق و انگیزه خاصی که برای دین شناسی، جهان شناسی، اسلام شناسی و برای خود شناسی داشت حدود ۷۰ اثر از خود به جای گذاشت که در دنیا حرف اول را می زند.

 

وی با اشاره به اینکه در شرایط آخرالزمانی هستیم و می بینید که بر سر دنیا چه آورده اند،، ادامه داد: دروغ، مکر، حیله، آدم کشی، ویران کردن شهرها و کشتن زن و بچه ها و همچنین آواره کردن مردم از جمله آثار استعمارگران جهان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آیت الله مطهری و مطهری ها سرمایه های جهان بشریت هستند، گفت: باید نسل های زیادی بگذرد تا افرادی چون علامه صدر و دیگر علمای بزرگ چون بهشتی و مطهری دوباره متولد شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: متأسفانه دنیا از دور به ترور شخصیت های مهم تنها نگاه می کند و برای این موضوعات اهمیت قائل نیست زیرا آن ها تنها به دنبال خباثت های نفس هستند.

 

وی بیان داشت: آنچه مربوط به اسلام، نظام و انقلاب است تفکر مطهری است، و این تفکر در مقابل تفکر ترامپ  و غرب قرار دارد، اما جای تأسف آنجاست که در کشور جمهوری اسلامی ایران این فرد طرفدارانی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: هنوز کسانی هستند که سنگ تفکر زشت لیبرال دموکرات غرب را که بدترین نوع حکومت است را به سینه می زنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: امروز در دنیا دو جبهه در مقابل یکدیگر قرار دارند، سمبل یک جبهه مطهری و مطهری ها، امام راحل و رهبر انقلاب هستند وسمبل جبهه دیگر انگلیس، فرانسه، صهیونیست ها و ترامپ.

 

وی عنوان داشت: امروز به برکت انقلاب، حوزه های علمیه خواهران چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی آن هم در یک وسعت زیاد گسترش پیدا کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در مقابل دنیایی که تمامش خشونت، کشتار و سلاح است، موکب های امام حسین(ع) در روز اربعین برپا می شوند که تمامش ایثار، گذشت و از خودگذشتگی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: آیا با کشتار می توان دنیا را اداره کرد یا با مهر، محبت و برادری؟ پیامبر اکرم(ص) اخوت را در میان اصحابش مورد تأکید قرار می داد و این در حالی است که مکتب غرب به جای اخوت انسان را گرگ انسان می داند.

 

وی با اشاره به اینکه انسان اگر مومن شود برادر یکدیگر خواهد بود، اضافه کرد: مکتبی که انسان ساز است مکتب گذشت، ایثار و محبت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر اربعینی امروز در جامعه موج می زند، افزود: یکی از دستورات اسلام فکر و تفکر است که آثار آیت الله مطهری نیز هر یک در جای خودش گره گشاست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به طلاب گفت: شما راه خوبی را انتخاب کرده اید اما خوش به حال کسی که اسوه اش مطهری باشد.

 

وی در پایان گفت: تفکر مطهری امروز بر دوش شماست، لذا فرصت را غنیمت شمارید و برای هدایت انسان ها از این منابع حداکثر استفاده را ببرید.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *