خانه / گام دوم انقلاب / امام جمعه بیرجند: علما و روحانیون چشم و چراغ و همچنین مشعل انقلاب هستند/ مردم در پیاده کردن اسلام حرف دارند نه در خود اسلام

امام جمعه بیرجند: علما و روحانیون چشم و چراغ و همچنین مشعل انقلاب هستند/ مردم در پیاده کردن اسلام حرف دارند نه در خود اسلام

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در سی و هفتمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت مقام شهدا به خصوص آیت الله مطهری و تبریک روز معلم اظهار داشت: تنها کلید واژه ای که مشکل بشر را حل می کند همان “قولوا لا اله الا لله تفلحوا” دعوت رسول اکرم(ص) است.

 

وی با اشاره به اینکه شما امروز پیام رسول اکرم را به دیگران منتقل می کنید، افزود: باید نسبت به گام دوم انقلاب که همان مسیر توحید است قدم های اصولی و اساسی در سطح کشور آن هم به صورت هماهنگ برداشته شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه توحید و تکفیر را استعمار به دست می گیرد و برای ما توحیدی می سازد که بدتر از هر شرک و کفری است، خاطر نشان کرد: طراح این موارد قطعا انگلیس است که از ۲۰۰ سال پیش تاکنون در این منطقه حضور داشته و اکنون نیز امورات را به دست شیطان بزرگ داده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: بحث و جایگاه توحید و تکفیر در جامعه مغفول مانده در حالی که باید جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

 

وی ادامه داد: وقتی در اینجا توحید و شرک مطرح می گردد نه بازی با الفاظ است نه خورده گیری بر دیگران، بلکه آنچه مهم است به خود بازگشتن و اینکه موحد شده ایم یا خیر.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: وظیفه داریم تا اگر آثار شرک را در جامعه مشاهده می کنیم به عنوان طبیب به علاج آن بپردازیم و این از نوع توحید استعماری نیست که موجب قتل، غارت شهرها و ویرانی کشورها گردد بلکه در اینجا منشأ وحدت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه نباید گذاشت تا یک عده نادان به جان ملت ها بیفتند و برای سلطه بر آنها به عنوان ابزار از کلماتی استفاده کنند که خودشان نمی فهمند، ادامه داد: دشمنان دین می گویند توسل به غیر خدا شرک است در حالی که باید از نظام آفرینشی که خدا آفریده است استفاده کرد.

 

وی افزود: امروز جامعه بشری به همان “قولوا لا اله الا لله تفلحوا” نیاز دارد و این پیام خداوند است که بر پیامبر اکرم نازل گشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: آیت الله مطهری در بحث های گوناگون ورود پیدا کرده اند و به برکت وجود علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) با همه وجود به توحید و حق الیقین رسیده بودند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دشمن کارشناسی شده عمل می کند و این ما هستیم که سهل انگاری می کنیم، اضافه کرد: دشمنان اسلام و انقلاب مطهری و مطهری ها را از ما گرفتند و ایادی خود و تروریست ها را به جان بهترین افراد ما انداختند و سپس جنگ را بر ما تحمیل کردند.

 

وی گفت: دلیل اینکه شرق و غرب به جان انقلاب تاختند این بود که فهمیده ها را از میان بردارند و بر دیگران شبهه وارد کنند اما به لطف خدا حرکت آن ها یک حرکت شکست خورده است و حق خودش را به خوبی نشان می دهد اما نیاز به کار بیشتر دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید از سرمایه ها و آثار بزرگان حداکثر استفاده را برد، البته نباید به آن قانع شد، خاطر نشان کرد: برای گام دوم انقلاب باید همه این مسائل جنبه عملی پیدا کند و این زمانی خواهد بود که در یک نظام توحیدی، تمام کارها نیز توحیدی باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: دولت اسلامی باید به معنای وسیع کلمه آنچه را که حق، عدل و معروف باشد در جامعه پیاده کند و جلوی آنچه که با توحید تناسب ندارد و گناه، معصیت و انحراف شمرده می شود، را بگیرد.

 

وی افزود: آفت های درونی و بیرونی موجب شده که هر دولتی که بر سر کار می آید طبق سلیقه خود عمل کند در حالی که توصیه رهبر انقلاب این بوده است که نباید سیاست های نظام را تغییر داد، اما گوش شنوایی وجود ندارد و هر فردی با یک گروه، حزب و روزنامه ای وارد بر میدان می شود و نتیجه آن نیز همینی می شود که می بینید و هنوز طلبکار هستند و می گویند که ما به زور نمی توانیم مردم را به بهشت ببریم در حالی که مردم را به زور جهنمی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: مردم در پیاده کردن اسلام حرف دارند نه در خود اسلام، همان ۹۸ درصدی که در ابتدای انقلاب به اسلام رأی آری داده اند اکنون نیز رأی آری می دهند لذا منتظر اجرای اسلام هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در ۴۰ سال دوم باید به گونه ای عمل گردد که اسلام عملی پیاده شود و آن نیازمند دولتی اسلامی است که بتواند جامعه اسلامی را تربیت کند.

 

وی یادآور شد: ما از ملت بسیار خوبی برخوردار هستیم زیرا این همه مشکلات، وعده های دروغ، فقر و گرسنگی، پول های نجومی و اختلاس ها را می بینند اما کاملا تشخیص می دهند آنچه که اسلام فرموده با این موارد متفاوت است، لذا از مسئولین اسلام را می خواهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: با ایستادگی و ایثار شهدا توانسته ایم با همه سختی ها به اینجا برسیم، لذا باید بدانید امروز دنیا به دنبال تفکر شماست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه حرکت های مردم در برخی کشورهای اروپایی حاکی از آن است که مردم از این خفقان بین المللی خسته شده اند، گفت: اربعین حسینی که تبلور تفکر است که امروز محدود به منطقه نیست، بحث دو جبهه است که جبهه ای با بمب، اسلحه، ویرانی کشورها ، حمله نظامی و تسلط زورگویان پیش می آید که خصومت و دشمنی و بد بینی است و جبهه ی دیگر جبهه اربعین حسینی است که تفکر حسینی و حکمت است و هر چه وجود دارد محبت، ایثار، از خودگذشتگی و یکرنگی میان انسان‌ها از مذاهب مختلف است.

 

وی تصریح کرد: در این چهل سال جریانات تلخ و شیرین زیادی داشته ایم اما نتیجه آن جریانات تلخ میوه ی شیرینی است که دنیا را بیدار کرده است لذا امروز شما طرفدار و پشتیبان قوی دارید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: استکبار تنها به زور متوسل شده است و با زور نمی توان حکومت کرد، زیرا هم ایده و عقیده و هم جاذبه نیاز است، اما آن ها هیج ندارند و مردم از وجودشان به تنگ آمده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز در دنیا بهترین فرصت برای مأموریت اصلی انقلاب که همان آماده سازی برای ظهور می باشد، مهیاست.

 

وی در پایان گفت: علما و روحانیون چشم و چراغ و همچنین مشعل انقلاب هستند که امید است در انجام مأمویتی که بر دوش شما نهاده شده است، موفق باشید.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *