خانه / تاپ خبر / انتقاد امام جمعه بیرجند از عدم توجه دولت به اشتغال جوانان

انتقاد امام جمعه بیرجند از عدم توجه دولت به اشتغال جوانان

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با مشاور معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: در حالی که شما نگران آن دسته از افرادی که تحت کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادها می باشند، هستید، بنده بیشتر نگران آن افرادی هستم که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و این نگرانی نیز بر اساس مراجعاتی است که به دفتر می شود.

 

وی افزود:افرادی که به دفتر مراجعه می کنند نه تحت پوشش کمیته امداد و نه تحت پوشش بهزیستی و دیگر ارگان ها قرار دارند، اما حال و روزشان از دیگران بسیار بدتر است و این در حالی است که چه از نظر استعداد فیزیکی و چه از نظر استعداد فکری و به عنوان یک نیروی تحصیل کرده دارای ظرفیت بالایی هستند و انسان واقعا شرمنده می شود، لذا می طلبد تا این مسائل به مسئولان بالادستی منعکس گردد تا اگر گوش شنوایی باشد اقدام خوبی برای این مردم خوب انجام دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: این مردم، مردمی هستند که در حالت خوشبینانه، به خاطر ندانم کاری های دولت و بازی های سکه، ارز و طلا و همچنین پایین آمدن ارزش پول ملی دچار مشکلات فراوانی شده اند، اما همگان شاهد هستیم که اگر حادثه ای از جمله سیل و زلزله در سرتاسر کشور به وجود آید بار را بر دوش می کشند و با تمام مردانگی در صحنه میدان هستند و این قضیه از ۴۰ سال قبل تاکنون اینگونه بوده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اما متأسفانه اگر بخواهیم برای این مردم و جوانان با این سابقه، کار و اشتغالی ایجاد کنیم یعنی برای کشور سرمایه گذاری کنیم و آن هم منافعش به خود دولت برمی گردد، کوتاهی کرده و باعث می گردد تا جوانان عزیزی از کشور خارج شوند و برخی دیگر نیز از این اداره به آن اداره روانه شوند و تلخ تر از همه نیز این است که جوانی به یک سازمان مراجعه کند و مسئول به جای پاسخ دادن، به وی می خندد و این بسیار سخت است.

 

وی با بیان اینکه کارگری و کارمندی در دولت امروز به برده داری شبیه تر است، گفت: روستای خراشاد، روستایی است که اهالی آن از گذشته، افرادی پرکار و با سلیقه بوده اند و به یزد خراسان جنوبی معروف شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: مردمان این روستا به جرأت می گویند که ما با دومیلیون تومان شغل ایجاد می کنیم که این مقدار نیز بعد از دو ماه برگشت داده می شود و خانم ها نیز در عین مدیریت خانه، درآمد بالایی دارند، لذا طرح های عملی را ارائه کرده اند که تقدیمتان می شود تا آن ها را تکمیل کنید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مسئولان می گویند که برای ایجاد یک شغل نیاز به ده ها میلیون تومان هزینه است، ابراز داشت: مردمان روستای خراشاد کاری کرده اند که تفاوت بسیاری را برای ایجاد شغل بین گفته مسئولان  و سخن و عمل اهالی این روستا مشاهده کنیم.

 

وی اضافه کرد: باید در سطح استان، روستاها با هر ظرفیتی تولیدی که دارند شناسایی شوند و بر اساس آن طرح جامعی ارائه گردد تا آن دسته از جوانانی که تحت پوشش نهادها هستند و یا نیستند، در روستا بمانند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: با توجه به شرایط کنونی می طلبد که بیشتر به جای پرداختن به جنبه تئوری به جنبه میدانی پرداخته شود و از مسئولین ذی ربط دولتی نیز بخواهیم که به صورت درست و جدی وارد بر میدان شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه برخی از نهادها به مانند دوران ۶۰، همچنان در میدان ها حضور دارند که از جمله آن کمیته امداد امام خمینی(ره) است، عنوان داشت: از وزارت کار نیز انتظار است که مشکلات جوانان را برطرف کند زیرا اگر جوانان دارای اشتغال شوند مشکلات یکی پس از دیگری برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *