خانه / تاپ خبر / دیدار متفاوت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با «ناقوس»/ وقتی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نظر علامه جعفری را تغییر داد

دیدار متفاوت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با «ناقوس»/ وقتی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نظر علامه جعفری را تغییر داد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی شب گذشته  با حضور در منزل آقای غلامحسین یوسفی(ناقوس) یکی از شاعران بیرجندی با اشاره به اینکه برای ما توفیقی است که به دیدار شما آمده ایم اظهار کرد: خدارا شاکریم فرصتی پیش آمده است تا شعرهای ناب شما بهره مند شویم.

 

وی ضمن قدردانی و بهره گیری از ظرفیت شاعران بیرجندی گفت: استان خراسان جنوبی از شُعرای بسیار والاقدری برخوردار است که باید بیش از پیش از ظرفیت آن ها در جهت اهداف متعالی بهره برد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه خاطرنشان کرد: روزی علامه جعفری وارد بر بیرجند شدند و با توجه به احاطه ای که به شعرها داشتند در یک سخنرانی فرمودند که شُعرای سابق حق مطلب را ادا کردند و برای شُعرای معاصر چیزی باقی نگذاشته اند، همان روز توفیق دیدار وی نصیبم شد و یک جزوه از نسخه های استاد ناقوس در رابطه با دل به ایشان تقدیم کردم و وی پس از مطالعه آن نسبت به گفته خود تجدید نظر کردند و گفتند که هر زمانی که این اشعار به چاپ رسید حتما یک نسخه را نیز به دست من برسانید.

 

وی افزود: علامه جعفری علاوه بر تسلط بر فلسفه از جهت معنوی نیز در کشف و شهود نمونه بودند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین با اشاره به خصوصیات سلطان الواعظین شیرازی نیز اظهار کرد: ایشان علاوه بر کتاب شب‌های پیشاور دارای کتاب صد مقاله ای هستند که آن‌ها را پیرامون تورات، انجیل و قرآن، برای چاپ در نشریه دینی پرچم اسلام نگاشته‌است، لذا می توان از آن بسیار استفاده کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شعر، هنری ارزشمند است خاطر نشان کرد: سرودن شعر ابزار هنری است که خداوند به بندگانش عطا کرده است، بنابراین حیف است که استعداد سرودن شعر صرفا در زیبایی های لفظی خلاصه گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در روایات آمده است که استعداد شعر گفتن از مسائلی است که از زیر عرش الهی نشات می گیرد، تصریح کرد: شعر باید در جهت نابودی و مقابله با باطل به کار برده شود و شاعر شعر خود را در جهت انتقال پیام اجرای عدل به کار ببرید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طراح و کارگزار تبلیغات های دشمنان، انگلیس است، گفت: باید در مقابل جنگ های نرم دشمنان طرح های کاربردی و دفاعی ارائه داد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از وضعیت کنونی در مواجه با تهاجمات دشمن در حوزه فرهنگی، گفت: دشمنان از روش های تبلیغاتی فراوانی در پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند اما ما در مقابل آن طرح ارائه نکرده و کار نمی کنیم.

 

لازم به ذکر است در این دیدار آقای غلامحسین یوسفی چندین شعر از شعرهای قدیمی و حال خود را ایراد کردند که تحسین همگان از جمله نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی را برانگیخت.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *