خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: روستای خراشاد، یزد خراسان جنوبی است/ اشتغال پایدار در روستاها نیازمند طرحی جامع است

امام جمعه بیرجند: روستای خراشاد، یزد خراسان جنوبی است/ اشتغال پایدار در روستاها نیازمند طرحی جامع است

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی و جمعی از معتمدین روستای خراشاد اظهار کرد: مدت هاست که مسئولین ذی ربط سخن از اعتباراتی برای اشتغال روستایی می زنند و رهبر انقلاب نیز امسال را سال رونق تولید نامیده اند که امید است گام های بلندی در این رابطه برداشته شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید اشتغال روستایی را جدی بگیریم، افزود: اگر بتوان طرح هایی به صورت طبقه بندی شده در رابطه با نوع پیشرفت هر روستا جمع آوری کرد و آن را در اختیار کارشناسان قرار داد تا نظرات خود را اعلام کنند بسیار مفید خواهد بود، زیرا در آن صورت می توانیم از مسئولان ذی ربط دعوت کنیم تا گزارشات خود را ارائه و تذکراتی را در خصوص جدی گرفتن طرح ها به آن بدهیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مسئله اعتبار و در اختیار قرار دادن زمین برای ساخت و سازهای مناسب، خاطر نشان کرد: در کشور و منطقه ی کویری که ما زندگی می کنیم زمین های بسیاری وجود دارد اما متأسفانه بر روی واگذاری زمین سخت می گیرند و این به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: بحث سوء استفاده از زمین و قیمت های استثنایی برخی مناطق، چیز دیگری است اما در فقه اسلام یک روستا، تنها به عنوان روستا تعریف نشده بلکه با عنوان حریم روستا آمده است، لذا روستا باید با همه آنچه که اهالی به آن نیاز دارند در اختیار روستائیان قرار گیرد و این موضوعی است که قریب به دو سال است با اداره منابع طبیعی در حال گفتگو و حل آن هستیم.

 

وی گفت: مقامات و مسئولان وزارت خانه ها در رابطه با اشتغال یک نفر، حرف از میلیون ها تومان می زنند اما اکنون می بینیم با اقدامی که شما انجام داده اید با کمترین هزینه و نزدیک به دو میلیون تومان می شود یک خانواده را به اشتغال پایدار رساند و این با آنچه مسئولان می گویند بسیار تفاوت دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: درخواست می کنم تا نقدها، آرمان هایی که می تواند کارساز شود و آنچه برای رسیدن به موفقیت به آن عمل کرده اید را به صورت مکتوب ارائه کنید زیرا این از دیدگاه آن دسته از افرادی که دم از اقتصاد و تخصص می زنند بسیار متفاوت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: در هر روستا با توجه به شرایط خاص خودش می توان اشتغال پایداری ایجاد کرد اما ابتدا باید شناسایی شوند و در سطح استان طرح جامعی پایه گذاری گردد، لذا این مسئله باید جدی گرفته شود.

 

وی افزود: سعی خواهیم کرد تا طرح های ارائه شده از طرف شما به دست اهلش که همان اعضای شورای اسلامی و دیگر مسئولان اشتغال می باشد، برسد و مسئولان ذی ربط را نیز در رابطه با اعتبارات مشاغل روستایی و اینکه تاکنون چه کرده اند و می خواهند در ادامه چه اقداماتی انجام دهند، مورد سوال قرار دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: روستای خراشاد از مدت ها پیش به عنوان یزد منطقه معروف بوده است و اکنون نیز اینگونه می باشد که امیدواریم دست باقی روستاها نیز در این پیشرفت ها گرفته شود.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *