خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: اگر اماکن مقدسه به دست اهلش برسد تحول عظیمی در فرهنگ بشریت ایجاد می شود

امام جمعه بیرجند: اگر اماکن مقدسه به دست اهلش برسد تحول عظیمی در فرهنگ بشریت ایجاد می شود

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: آنچه امروز و در شرایط آخرالزمان مورد تاسف می باشد این است که هم قدس و هم حرمین شریفین در اشغال بیگانگان قرار دارند و با همان نسبت، بسیاری از منافع مادی و معنوی نیز آسیب دیده و می بیند که امیدواریم به لطف خداوند متعال این دو مکان مقدس هرچه زودتر از شر اجانب نجاب پیدا کند.

وی افزود: متاسفانه حکومت قاصب سعودی نه تنها در جهت آسیب های مستقیم و غیر مستقیم، بلکه با برنامه های سیاسی خود بر جان و حیثیت افراد تأثیر می گذارد در حالی که در سفر حج حکمت های بسیار زیادی نهفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: کسانی که در مناسک حج شرکت می کنند با رفتن به مکه و مدینه که جایگاه پیامبر و ائمه اطهار بوده است، می توانند بسیاری از فضیلت ها را مشاهده و درک کنند اما متأسفانه حکومت قاصب سعودی بسیاری از آثار را از بین برده و در حال تخریب دیگر آثار می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: هر قوم به این نکته توجه دارد که آثار باستانی، سرمایه های هر کشوری محسوب می شوند اما آن ها آنقدر خبیث هستند که اغلب آثار باستانی را از بین برده و در صدد محو و یا تغییر ماهیت آن هستند.

وی ادامه داد: اگر اماکن مقدسه به دست اهلش که خداوند متعال تعیین کرده، برسد شاهد تحول عظیمی در فرهنگ بشریت خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: از جمله مواردی که باید زائرین در برنامه های مناسک حج مورد توجه قرار دهند این است که فرصت به دست آمده را غنیمت شمرند و آن را به راحتی از دست ندهند و بدانند که چنین فرصتی دیگر تکرار نخواهد شد، لذا روحانیون همراه، می توانند نقش تعیین کننده ای در بیدار نگه داشتن زائران داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امیدواریم آن دسته از افرادی که زحمت می کشند و شما که خادم زائران هستید در این سفر موفق باشید، ابراز داشت: از بهترین کارها هدایت مردم به سمت سیر و سلوک الی الله است، اما اگر چه شرایط در دست دیگران است اما امید است تا بهره کافی را برده و با دست پر برگردید.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *