خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ارتش در حمایت از مردم و مبارزه با مستکبران است/ شاهد خدمت‌رسانی‌های ارتش در مشکلات مردم هستیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ارتش در حمایت از مردم و مبارزه با مستکبران است/ شاهد خدمت‌رسانی‌های ارتش در مشکلات مردم هستیم

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در بیرجند، اظهار کرد: نیروهای مسلح در دنیا از نظر تعلیمات نظامی و سلسله مراتب شبیه هم هستند اما از نظر ماهیت بسیار تفاوت دارند.
وی افزود: غالبا در کشورهای مختلف نیروهای مسلح برای حفظ منافع شخصی بکار گرفته و به ابزاری برای سرکوب ملت‌های خودشان تبدیل می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ارتش توحیدی بر خلاف سایر ارتش‌های دنیا، نیرویی مکتبی بوده و براساس عقیده راسخش همیشه در حمایت از مردم و مظلومان و مبارزه با مستکبران است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: اگر به هر جای دنیا که نگاه کنید و به ایران قبل از انقلاب نیز نگاه کنید متوجه می‌شوید که کار ارتش قبل از انقلاب برای حفظ منافع عده‌ای خاص و استکبار جهانی بوده و ایستادگی همراه با خشونت در مقابل مردم و به خاک و خون کشیدن آن‌ها با سلاح تند و تیز بوده است.
وی گفت: در دوران پهلویِ اول، ارتش مزدور انگلیس بود و مردمِ خودی را در مسجد گوهرشاد با مسلسل درو کردند و با کامیون زنده و مرده‌ی مردم را جمع و زنده به‌گور کردند و این قدرت در برابر ملت بود اما در برابر بیگانه تا بوی جنگ به مشام ارتش پهلوی رسید پا به فرار گذاشتند و در شهر بیرجند نیز نیروهای ارتش پهلوی، پادگان را خالی کردند و نظامیان پهلوی در کباره‌های روستائیان پنهان می‌شدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در دوران پهلوی دوم نیز مشاهده کردید که ارتش در مقابل دشمن ذلیل بود و زمانی که گروهبان آمریکایی وارد پادگان می‌شد، فرمانده پادگان ایران، جلوی در برای گروهبان آمریکایی پا می‌چسباند و گروهبان آمریکایی پا روی میز می‌گذاشت و هر دستوری می‌خواست می‌داد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: نظامیان پهلوی که در برابر دشمن ترسو بودند، در میدان ژاله، شجاعانه، مردم را به گلوله بستند.
وی تصریح کرد: ارتش مکتبی و توحیدی جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها در هشت سال جنگ تحمیلی بلکه چهل سال در برابر دشمن مقاومت کرد و خط‌ونشان کشید و حتی یک وجب از خاک ایران مورد طمع دشمن قرار نگرفت.
امام جمعه بیرجند گفت: از این‌که امسال رژه را در بلوار شهید سپبهد صیادشیرازی برگزار کرند تشکر می‌کنم. برگزاری رژه در این محل که در مرکز شهر است، پیام دارد و این است که ارتش در قلب مردم جای دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: شهید سپهد صیادشیرازی جبهه، پیشانی و سنبل ارتش ما است و امروز تفکر شهید صیادشیرازی تمام ارتش را فرا گرفته و ارتش جمهوری اسلامی نیرویی مکتبی و بابصیرت است.
وی تصریح کرد: آمریکا که از کشورهای منطقه فرار کرده و زوزه می‌کشد و سپاه پاسداران را تروریست می‌خواند، مشاهده می‌کنید فرمانده کل ارتش کنار فرمانده کل سپاه قرار می‌گیرد. این بصیرت است و ارزش آن با زبان قابل بیان نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتطامی امین و قدرتمند و نیروی پربرکت بسیج، امروز دشمن را به وحشت انداخته است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: گرچه در اوج تبلیغات و جنگ‌های روانی بیگانه و فضای مجازی به‌گونه‌ای فضای تبلیغاتی را پر می‌کنند تا مردم ارزش‌ها و موقعیت‌ها را احساس نکنند اما مردم ما بسیار هوشیار هستند و مردم به نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنند.
وی با بیان این‌که نیروهای مسلح توجه دارند که به این مردم عزیز باید افتخار کرد اظهار کرد: چهل سال مردم در شرایط سخت، نیروهای مسلح را تنها نگذاشتند و از روز اولی که دشمن هجوم آورد، مردم بودند که به کمک ارتش شتافتند و شهدا دادند و این پشتیبانی همچنان ادامه دارد.
امام جمعه بیرجند با بیان این‌که ارتشیان به شعار ارتش فدای مردم لباس عمل پوشاندند گفت: فرمانده کل ارتش اعلام کرد این نیرو ماهیت خدمت‌رسانی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در مشکلاتی که برای مردم پیش می‌آید، هر جا نیاز بود، در زلزله کرمانشاه تا سیل اخیر، ارتش انگیزه خدمت‌رسانی را نشان داد.
انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *