خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: صداقت مهم‌ترین ویژگی جوانان است

امام جمعه بیرجند: صداقت مهم‌ترین ویژگی جوانان است

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی عصر امروز در دیداری صمیمی با جمعی از جوانان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: جوانان سرمایه جامعه بشری هستند.

وی صداقت را از بهترین شاخصه‌های نوجوانان و جوانان دانست و تبیین کرد: صدق و حق همانند دو آئینه هستند، حق یعنی واقعیت امر و صدق یعنی انعکاس واقعیت نه کم و نه زیاد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه جوان بیش از هر چیز به دنبال واقعیت است که اگر روی این سرمایه‌گذاری شود یعنی همه چیز، اضافه کرد: دوران نشاط و احساسات رفتنی است لذا جوانان باید از این دوران به صورت قدم‌های بزرگ در کمال، در علم، عقل و تزکیه استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جوان‌ها از مکر حیله، سیاست بازی و دروغ بدشان می‌آید و اینجاست که شاهد اعتراضات و انتظارات در طبقه جوان می‌شویم، تصریح کرد: اگر جوان در جوانی خودش را نسازد و سپس به پست و مقامی دست یابد از مسیر صدق که مطابق با حق است خارج و به یک انسان مکار تبدیل می‌شود.

وی افزود: بسیاری از افراد در کشف حقایق به خوبی مطالعه و به نتیجه خوبی دست می‌یابند اما این تمام قضیه نیست، مهم التزام به حقیقت که کار سختی است، می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز از بیماری‌هایی که از غرب مثل باقی هدایای آن‌ها همچون اعتیاد، فحشا، منکرات و غیره آمده، بیماری روانی افسردگی است، تبیین کرد: انسان مؤمن واقعی محال است افسرده شود زیرا زمانی که نقشه راه را مشاهده می‌کند مانعی سد راهش نمی‌یابد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی حق‌شناسی و حق‌پرستی را مهم‌ترین سرمایه انسان دانست و گفت: زمانی که سرمایه بزرگ حق‌شناسی و حق‌طلبی در قاموس انسان باشد دیگر ترس برایش معنایی ندارد.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *