خانه / تاپ خبر / امام خامنه‌ای: برخی از سران کشورهای عربی نوکر کفّار هستند

امام خامنه‌ای: برخی از سران کشورهای عربی نوکر کفّار هستند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از پایگاه حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، مراسم پایانی سی و ششمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با شرکت اساتید برجسته و قاریان بین‌المللی و همچنین قرآن‌پژوهان و میهمانان شرکت‌کننده در این مسابقات، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم، فهم قرآن و عمل به آن را تأمین‌کننده‌ی سعادت بشر در دنیا و آخرت دانستند و با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های امت اسلامی و بشریت به‌علت عمل نکردن به معارف قرآنی است، گفتند: امروز به‌لطف الهی در جمهوری اسلامی، اقبال مردم به‌ویژه جوانان به معارف قرآنی و تمسک به این معارف روزبه‌روز در حال گسترش است و همین تمسک به قرآن مایه‌ی سعادت، قوّت و عزت نظام اسلامی خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن، تلاوت قرآن و انس با آن را مقدمه‌ی فهم و معرفت قرآنی و همچنین تعمیق معنویت در قلب و ذهن انسان برشمردند و افزودند: بسیاری از کج‌روی‌ها، بدفهمی‌ها، ناامیدی‌ها، خیانت‌ها، دشمنی‌ها و تسلیم شدن در برابر طواغیت، به‌علت دوری از قرآن، و معنویت و معرفت ناشی از آن است.

ایشان با تأکید بر اینکه عمل به قرآن زمینه‌ساز عزت، رفاه، پیشرفت، قدرت، انسجام، سبک زندگی شیرین در دنیا و تأمین‌کننده‌ی سعادت آخرت است، خاطرنشان کردند: متأسفانه برخی سران کشورهای اسلامی به دستورات قرآنی عمل نمی‌کنند و به‌جای آنکه «اَشداءُ علی الکفار» باشند، نوکر و دنباله‌روی آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و به‌جای «رحماءُ بَینَهُم»، زمینه‌ساز اختلاف‌ها و جنگ‌ها همچون جنگ سوریه، یمن و کشتار مردم مسلمان شده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی، لازمه‌ی عمل به قرآن را یاد خداوند و تقوای الهی دانستند و با اشاره به شهدا به‌عنوان انسان‌هایی که در مرتبه‌ی عالی تقوا قرار دارند، گفتند: شهدای ما درس‌های زیادی را به ملت ایران دادند که نمونه‌ی بارز آن، پدیده‌ی کم‌نظیر حرکت عظیم مردمی برای کمک به مناطق سیل‌زده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امدادرسانی و کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده‌ی گلستان، مازندران، ایلام، لرستان و خوزستان را شبیه حرکت جوانان در دوران دفاع مقدس خواندند و افزودند: این حرکت عجیب مردمی که این روزها شاهد هستیم، همانند روحیه‌ی فداکاری و شوق و ذوق جوانان در دهه‌ی شصت است.

ایشان این روحیه را نتیجه‌ی آموزه‌ها و درس‌های قرآنی برشمردند و با اشاره به دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران، تأکید کردند: اگرچه دشمنی‌ها و حجم و شدت آن بیشتر از گذشته به‌نظر می‌رسد اما این اقدامات و توطئه‌ها، نَفَس‌های آخر دشمنیِ دشمنان با جمهوری اسلامی است.

ایشان در پایان تأکید کردند: هرچه آن‌ها نسبت به ملت ایران شدت عمل بیشتری به‌خرج دهند و سخت‌تر بگیرند و هرچه از پایبندی ملت ایران به معارف قرآنی عصبانی شوند، اما این ملت در مقابل، قوی‌تر و قدرتمندتر خواهد شد و تمسّک خود را به قرآن بیشتر خواهد کرد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام خاموشی نماینده‌ی ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان گزارشی، گفت: سی و ششمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت» و با هدف ایجاد فضای انس میان مسلمانان، زمینه‌سازی جهت ایجاد هویت اسلامی واحد در سایه‌ی آموزه‌های قرآن و ایجاد فضای وحدت‌بخش میان ملت‌های مسلمان در شهرهای تهران و قم برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در این دوره از مسابقات، افزود: در رویداد بزرگ قرآنی امسال ۳۲۹ نفر از اهالی قرآن از ۶۷ کشور جهان شامل مسابقه‌دهندگان، داوران، مهمانان ویژه و جمعی از اساتید و فعالان قرآنی حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید و برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *