خانه / تاپ خبر / کار پزشکی قانونی از نوع شهادات است/ در ارائه گزارش حب، بغض و تهدید را جای ندهید

کار پزشکی قانونی از نوع شهادات است/ در ارائه گزارش حب، بغض و تهدید را جای ندهید

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولیت شما یک مسئولیت بسیار بزرگ است زیرا از نوع شهادات شمرده می شود، اظهار کرد: شهادت و قضاوت دو مسئله بسیار مهم است زیرا اگر به درستی انجام شود بسیاری از حقوق اشخاص عادلانه انجام می گیرد و افرادی که به حقوق دیگران تعدی می کنند نیز متوقف می گردند.

 

وی افزود: شهادت شما علمی است و سعی کنید در این راستا حب، بغض و تهدید در شما تأثیری نگذارد، لذا حقیقت را ارائه کنید زیرا این کار شما بسیاری از حقوق را اثبات می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر در ارائه گزارشات درصدی کم یا زیاد شود، قطعا در آینده حکمی که قضات می دهند شریک خواهید بود، خاطر نشان کرد: افراد بر اساس اعتمادی که به شما دارند به این مرکز مراجعه می کنند لذا باید حقوقشان را حفظ کنید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: آن چیزی که از آن به عنوان اشتباهات پزشکی یاد می شود، حتی یک مورد آن نباید وجود داشته باشد که متاسفانه طبق گزارشاتی که ارائه می گردد وجود دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار تصادفات در استان نیز بسیار نگران کننده است، گفت: راهکارهایی در جهت کاهش آمار تصادفات از طرف مسئولان ارائه می گردد اما تأثیر لازم را نمی گذارد، لذا باید هر فردی در هر مسئولیتی که قرار دارد به وظیفه خود عمل کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در رابطه با سقط جنین نیز آمار بسیار نگران کننده است، افزود: شاید یک مورد استثنایی از نظر فقهی مورد تأیید باشد که خودش یک بحث است، اما خارج از آن با توجه به اینکه جان یک انسان در میان است چه قانونی و چه غیر قانونی، خلاف قانون خدا به شمار می رود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: چرا باید انگیزه هایی ایجاد شود که کسانی به خود جرات دهند برای کشتن یک فرزند سخنانی را به مادران بزنند تا وی فرزندش را سقط کند؟ در کنار این موضوع اما برخی ها به حرف دیگران گوش نکردند و فرزندشان را به دنیا آورده اند که از نظر هوشی بسیار باهوش‌تر از دیگر کودکان است.

 

وی در پایان گفت: امید است در این کار که در بُعد مثبتش یک نوع عبادت است، هیچ انگیزه ی منفی جای نگیرد، لذا آن را ساده نگیرید.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *