خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هنر یک مسئله انسان‌شناسی، خداشناسی و معادشناسی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هنر یک مسئله انسان‌شناسی، خداشناسی و معادشناسی است

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مسؤولان فرهنگی و هنری استان به مناسبت هفته هنر اظهار داشت: مسئله هنر جنبه‌ای نبوده که از کنار آن به راحتی گذر نماییم بلکه باید از زوایای مختلف آن را بررسی و در این ارتباط کارهای بایسته‌ای صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در واقع هنر یک نوع انسان‌شناسی بوده که باید به شکل فنی آن را مورد بررسی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هنرمند اصلی خداوند است، یادآور شد: خداوند این آفرینش زیبا را خلق نموده و در خلقت انسان از خود به عنوان احسن‌الخالقین تعبیر کرده بنابراین انسان نیز احسن‌المخلوقین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی اضافه کرد:هنری هنر است که نقش تربیتی و رشدی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انواع و اقسام هنرهایی که حاصل و برای بشر ظهور می‌یابد بشر را جذب کرده ولی عقل را جذب نمی‌کند، تصریح کرد: عقل هنری را هنر می‌داند که انسان را بر اساس رشد و تربیت به هدفی که عقلانی و فطری باشد نزدیک سازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بالاترین هنر آن بوده که انسان آن هنر را در خود پیاده ساخته و بداند چگونه اندیشه، عواطف و عقیده خود را با آن بسازد، یادآور شد: هنرهایی که زیبایی عاطفی در برداشته با هنرهایی که تمام آن فساد و تعدی به دیگران بوده متفاوت است، بنابراین بالاترین هنر آن بوده که انسان موفق شود آن هنر را در درون خود پیاده سازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی بالاترین هنر را هنر خودسازی دانست و افزود: طراح این هنر بزرگ انبیاء الهی بوده‌اند که انسان را برتر از فرشتگان ساخته‌اند.

وی ادامه داد: هنرهایی همچون هنر هالیوود عقل‌ها را گمراه ساخته و خود را هنرمند جلوه می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان ایکه هنر یک مسئله انسان‌شناسی، خداشناسی و معادشناسی بوده و باید هنر به گونه‌ای باشد که در سیر زندگی بشر نقشه راه را برایش تأمین سازد، اضافه کرد: کسانی که در این حوزه مسؤولیت پذیرفته‌اند باید نسبت به سنگینی این امانت توجه نمایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی تصریح کرد: هنر انقلاب عاملی کارساز و مؤثر بوده و برای اهل هنر ابزاری مهم به شمار می‌رود که باید بر روی آن سرمایه‌گذاری گردد.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *