خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: باید نسبت به واگذاری زمین به روستائیان و مرزنشینان اقدامات ویژه ای صورت گیرد

امام جمعه بیرجند: باید نسبت به واگذاری زمین به روستائیان و مرزنشینان اقدامات ویژه ای صورت گیرد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان بنیاد مسکن استان اظهار کرد: ما در هر ساعتی که با خود خلوت می کنیم باید آرمان هایی که امام راحل برای آن انقلاب کردند را مد نظر قرار دهیم.

 

وی افزود: امام با آن آرمان های مقدس در زوایای گوناگون، به عنوان یک فیلسوف اسلامی آشنا با همه ی فلسفه دین، و به عنوان یک فقیه، آگاه به همه ی احکام و وظایف اجتماعی و فردی  مطرح بودند، لذا ما باید به عنوان یک مرید، پیرو و عامل به فرامین امام خمینی(ره) شناخته شویم و به خود بنگریم که در کجای کار قرار داریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در آرمان های امام که آرمان های اسلامی و دین است، کرامت، آزادی و استقلال انسان سرلوحه کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: یکی از استقلال های خانوادگی، منزل دار شدن است که از نظر قانونی، دولت باید این تصدی را داشته باشد اما متاسفانه در این ۵ سال اخیر آنچه به وزارت مسکن ارتباط داشته، بسیار نارضایت بخش بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید توفیقات بیشتری نسبت به مردم روستا پیدا کنید، ادامه داد: گاهی از ناحیه مردم روستا درد دلهایی می شود که باید نسبت به سهولت واگذاری زمین به جوانی که می خواهد در روستا بماند، اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: زمین های زیادی وجود دارد لذا باید منابع طبیعی به بنیاد واگزار کند و بنیاد نیز به عنوان سازمانی که در دسترس همه ی افراد قرار دارد اقدامات لازم را جهت نیاز افراد متقاضی مهیا سازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اگرچه باید اقدامات قانونمند صورت گیرد اما نباید سختی و دشواری وجود داشته باشد، گفت: یک سری از کارها، بخش نامه ای است که به اجرا گذاشته می شود اما باید در حین اجرا عیوب و نقص ها مشاهده و برای اصلاح قوانین و مقررات پیشنهاداتی ارائه گردد زیرا افرادی که مباشر هستند نسبت به افرادی که از دور می نگرند، بهتر مشکل مردم را درک می کنند و می دانند راه حل مشکل در کجاست.

 

وی اضافه کرد: باید در تسهیل زندگی مردم کویر که بسیاری از آن ها نیز مرز نشین هستند و باید امتیاز بسیاری به آن ها داد که در آن شرایط سخت بمانند، اقدامات قابل توجهی صورت داد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در برخی موارد خود افراد می خواهند که در منطقه بمانند اما به خاطر ایجاد مشکلات فراوان ناچار است که محل زندگی اش را ترک و به دیگر استان ها مهاجرت کند، و این اقدام باعث می شود که برای دولت، جامعه و خودش مشکلاتی ایجاد کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: افرادی که مباشر امور مردم هستند باید آن مواردی که در بخشنامه ها آمده و جوابگوی مردم نیست را دقیقا به صورت علمی، کارشناسانه و تجربی به مسئولان بالادستی منتقل و شرایط را تسهیل و مساعد کنند.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *