خانه / تاپ خبر / انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از برج سازی غیر اصولی در شهر بیرجند

انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از برج سازی غیر اصولی در شهر بیرجند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار نوروزی با شهردار و اعضای شورای شهر بیرجند اظهار کرد: اینکه شورای شهر توانست در اولین اقدامات خود در سطح ایران یک شهردار توانمند و متعهد جذب کند، کاری بود کارستان.

وی با اشاره به اینکه شما امروز وارث عملکرد خوب و یا متوسط مسئولین مختلفی هستید، افزود: مسئولینی که قبلا بر سر کار آمده اند با سلایق و سیاست های مختلف کار خود را انجام داده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: عمده ساخت و ساز و گسترش شهر بیرجند، در سال های اخیر بوده است، لذا اگر بخشی از زمین هایی که می خواست ساخته شود به برج اختصاص می دادند و در کوچه های تنگ و باریک برج ها ساخته نمی شد، هم برای زندگی مردم بهتر بود و هم به شکل و ظاهر بهتر شهر کمک می کرد، لذا آنچه اتفاق افتاده است نتیجه مطلوبی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: هنگامی که عکس هوایی یزد را با عکس هوایی بیرجند مقایسه می کنیم شاهد تفاوت بسیار زیادی هستیم زیرا آن ها یک نواخت کار کرده اند و ما خیر.

وی ادامه داد: باید جلوی برج سازی در کوچه ها را گرفت، زیرا اگر یک برج در یک کوچه ساخته شود تمامی خانه های اطراف را خراب کرده و باعث می شود تا اکثریت مردم ضرر کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهرداری و اعضای شورای شهر باید کارها را اولیت بندی کنند، گفت: اقدامات صورت گرفته بسیار خوب و قابل تقدیر است اما هنور کوچه های تنگ و باریکی وجود دارند که با وسایل نقلیه امروز نمی سازد و باید توسعه پیدا کنند، همچنین برخی از خیابان ها و کوچه ها آسفالت نشده اند و وضعیت پیاه روها و خط کشی های عابرین پیاده مطلوب نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: کار در امور شهرسازی یک نوع سرمایه گذاری برای رفاه و راحتی مردم به حساب می آید و فواید بسیاری نیز در پی دارد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در روز درختکاری توصیه کردند در هر منطقه ای بنا به سازگاری محیط درخت های مثمر ثمر کاشته شود، تا علاوه بر سرمایه گذاری، بهره ای نیز از آن ها برده شود، لذا امید است این توصیه مدنظر شهردار و اعضای شورای شهر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: مصارف زیادی در بلوارها انجام می شود اما برخی کارهای دیگر در اولویت است، لذا باید اولویت هایی که به نفع مردم باشد را در دستور کار قرار دهید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: با توجه به کویری بودن استان، پایین آوردن مصرف آب و صرفه جویی ۷۰ درصدی در این مورد، اقدام بسیار ارزشمندی است که جای تشکر دارد.
وی با بیان اینکه توسعه میدان مرکز شهر نیز خوب و در آینده لازم است، خاطر نشان کرد: شهرداری، از جمله نهادهایی است که مردم همیشه با آن سر و کار دارند لذا نباید در امورات مردم تأخیر و تعللی صورت گیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *