خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: هرچقدر برای خدمت به مردم تلاش کنیم کافی نیست/ روحیه غنای نفسانی، بزرگترین ثروت انسان

امام جمعه بیرجند: هرچقدر برای خدمت به مردم تلاش کنیم کافی نیست/ روحیه غنای نفسانی، بزرگترین ثروت انسان

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار نوروزی با مدیرکل و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار کرد: گزارشاتی که از طریق این سازمان جهت کمک به نیازمندان صورت می گیرد بسیار خوشحال کننده است، اما تا آن اجرای عدالت واقعی انجام نشود قانع کننده نیست.

 

وی با اشاره به اینکه ما دارای دو نوع فقر هستیم، یکی فقر نیازهای مادی و زندگی روزمره و دیگری فقر معنوی، افزود: آنچه برای انسان بسیار مهم و ارزشمند است غنای نفسانی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اینکه سطح زندگی افراد بالا رود بسیار خوب است اما اگر همراه با غنای معنوی باشد ارزشمند خواهد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه فردی که دارای غنای معنوی باشد، دچار جنگ های روانی دشمنان نمی شود، تصریح کرد: باید بر روی فقر معنوی در کنار تمامی اقداماتی که از سوی این سازمان صورت می گیرد، کار شود.

 

وی ادامه داد: اگر به خارج مرزها نگاه کنیم، میبینیم که فلسطینی‌ها، ۷۰ سال است که نه تنها تامین خوراک و پوشاک، بلکه تامین جانشان را نیز ندارند، اما همچنان زندگی می کنند و پای آرمان و حرفشان ایستاه اند و سختی ها را به جان می خرند و این نشان غنای معنوی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: هرچه برای خدمت به مردم تلاش کنیم کافی نیست زیرا آرمان ما این است که نیاز شهروند را در تمامی جوانب تامین کنیم و تا نرسیدن به آن حد، مدیون قشر ضعیف هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه نیازمند طرحی هستیم که در آن مسئله غنای نفسانی مردم فراموش نشود، ابراز داشت: مردم ایران اسلامی از نظر فرهنگ نمونه بوده اند، لذا باید با توجه به گذشته غنای نفسانی را تقویت کرد.

 

وی با بیان اینکه سرمایه بزرگ انسانی، غنای نفسانی انسان است خاطر نشان کرد: امروز نباید جامعه به گونه ای باشد که برخی ها فقط به فکر پول جمع کردن باشند و برخی ها در فقر دست و پا بزنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: این دزدی‌ها و اختلاس‌ها برای فقر نیست بلکه به خاطر غنای نفسانی است و این افراد نه تنها ثروتمند نیستند بلکه فقیرترین افراد به حساب می آیند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: شاخصه کمیته امداد این است که اشتغال ایجاد کند، اما در کنار کمک هایی که به مردم می کنید، افراد را از نظر روحی در مقابل جنگ های روانی دشمنان آماده کنید.

 

 

وی اضافه کرد: به خاطر داشتن غنای نفسانی بود که مردم انقلابی ایران اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی، در آن شرایط سخت و بحرانی، توانستند در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فقیر کسی است که ایمانش ضعیف باشد، عنوان کرد: روحیه غنای نفسانی ثروت بزرگی است که باید قدرش را بدانیم

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *