خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: پیاده کردن اسلام در جامعه از شهادت بالاتر است/ تحقق دولت اسلامی، اولین قدم در گام دوم انقلاب

امام جمعه بیرجند: پیاده کردن اسلام در جامعه از شهادت بالاتر است/ تحقق دولت اسلامی، اولین قدم در گام دوم انقلاب

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی، شب گذشته در دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: شهدا چرا شهید شدند و فرزند کدام خانواده هستند که در شهر ما موجب افتخار ما شدند و چرا و ما چه وظیفه ای داریم؟

وی با بیان اینکه مسئله شهادت در این دو بزرگوار خلاصه نشده است، افزود: از وقتی بعثت انبیا برای هدایت انسان ها و ارائه دین خدا که وسیله رشد انسان است در نبوت باز شده است در طول تاریخ ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: باب شهادت از آن زمان باز است و تفسیرش این است که فلسفه شهادت که فدا نمودن حیات این جهانی در راستای هدف بزرگ بعثت است و این هدف آنقدر ارزشمند است که حتی انبیا و ائمه هدی باید فدای آن شوند.

همواره دانی باید فدای عالی شود

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه در بحث حکمت گفته می شود که همواره دانی باید فدای عالی شود نه بالعکس، گفت: اگر سلسله مراتب حیات را در نظر بگیرید انسان در زاویه حیوانی اش باید از حیوانیت بمیرد و وارد حریم انسانیت شود، او از فرشته بالاتر است.

وی عنوان کرد: چرخه حیات در رتبه به رتبه تمامش قانون است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: وقتی می گوییم حسین باید در حیات این جهانی فدا شود یعنی اینکه باید فدای بالاتر از خودشان و آن دین خداست بشود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: دین تمامش قانون است مگر اینکه دین را بد معرفی کنند و ابزاری از تحریف برای استعمارگران بشود که  آن دیگر دین نیست.

وی با بیان اینکه فقها معتقدند هیچ مسئله را نمی توانید مطرح کنید الا اینکه دین روی آن حکم دارد گفت: دین خدا که ناموس خداست در زمینه های مختلف برنامه دارد.

شهادت هدف نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: ببینید شهادت با این عظمتش که اولین قطره خونی که از شهید می ریزد تمام گناهانش می ریزد اما بازهم شهادت هدف نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: اما هدف آنقدر عالی  است که فدا شدن در آن بسیار متعالی است.

وی اظهار داشت: با کمال هوشیاری و بیداری این هدف نهایی را تلاش کنید که این بالاتر از شهادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شما جامعه ایمانی کاری انجام دادید که در برهه ای از زمان که زمین به دو نیمکرده شرقی و غربی تقسیم شده بود و مکتب های فکری به پوچی گراییده بود انقلاب اسلامی رقم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: خداوند این هدیه خاص را به من و شما ارزانی داشت و این انقلاب متعلق به من و شما نیست بلکه متعلق به بشریت است.

وی تصریح کرد: دنیای شرک و کفر که همچین اجازه ای نمی داد و نمی دهد که هیچ کشوری اجازه استقلال پیدا کند و به هیچ جامعه ای آزادی نمی دهند، حتی اگر کشوری ادعای الف آزادی کند با او برخورد می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم امریکا در ۵۰ کشور دخالت کرده است و اوکراین ۵۱ کشور و بعد نیز یمن و ونزوئلا هستند، متذکر شد: اما این نهضت که پشتوانه الهی داشت برخلاف میل شرق و غرب پیروز شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: شما یک راه طولانی را طی کردید که هیچ کشوری غیر از شما جرأت نکرده است چراکه دشمنان فقط نوکر می خواهند اما در این ۴۰ سال ما یک نظام مستقلی را سرپا کردیم.

وی اضافه کرد: در ۴۰ ساله دوم باید هدف و آرمانها را پیاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم در کمال هوشیاری در ۲۲ بهمن نشان دادند که هرچند در نوع اجرا ناراضی هستند اما حضورشان در ۲۲ بهمن از هر سال قوی تر بود، اظهار داشت: معنیش این بود از وضع وجود ناراضی هستیم اما این وضع موجود مربوط به اشخاص است و وقتی اهداف محقق می شود که قانون اساسی را پیاده کنیم و مشکلات مردم حل می شود.

اولین قدم در گام دوم انقلاب تحقق دولت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه روح پیام رهبری که فرمودند گام دوم انقلاب، یکیش دولت اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی که محقق شده و مردم به دولت ها رأی می دهند که قانون اساسی را پیاده کنند نه اینکه دنبال حزب و گروه باشند.

وی افزود: باید در ۴۰ ساله دوم، دولت اسلامی محقق شود یعنی همه قوانین که بر دوش دولت گذاشته شده است که قسم خورده اند آن را اجرا کنند اما عوض آن دنبال منویات حزب و گروه خود افتاده اند، باید به اجرا برسد.

دولت وظیفه رشد مردم را در جهات مختلف برعهده دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: محال است تا دولت در پیاده کردن اسلام توفیق پیدا کند مردم از بهره های معنوی برخوردار شوند چون کار دولت علاوه بر برآورده کردن نیازهای جامعه این است که مردم را پرورش دهد و مردم را به رشد ایمان، رشد اخلاقی، رشد اسلامی و… برساند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: کارهایی در بخش های مختلف شروع شده که متخصصین امر در قسمت های مختلف نظراتشان را می دهند و این است که کسانی مسئولیت دارند در قسمت های مختلف که اسلام را پیاده کنند.

پیاده کردن اسلام در جامعه از شهادت بالاتر است

وی با بیان اینکه قدم بعد از این گام عبارت است از جامعه اسلامی، گفت: اینکه شما مشاهده می کنید در مسائل سیاسی یک گرا از خارج می رسد و برخی در داخل بازی در می آورند و تحت تأثیر دشمن قرار می گیرند، اگر این گام ها برداشته شود بعد می توانید به عنوان یک تمدن اسلامی به جهان که طرحی عملی است ارائه دهید که سود حقیقی انقلاب صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بعد از ۴۰ سال تجربه باید وارد این مساله شویم که باید بتوانیم مسئله اصلی که هدف پیاده کردن اسلام است را عملی کنیم در جامعه و این از شهادت بالاتر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در پایان گفت: ان شاءالله این حرکت شما زمینه سازی باشد که به برکت مهدی صاحب الزمان نوع بشر نجات پیدا کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *